Aktualności

Małe firmy inwestują w reklamę online i marketing szeptany

Ponad 60 proc. małych firm inwestuje w reklamę internetową, ale wiele z nich przyznaje, że ich wiedza na temat narzędzi umożliwiających budowanie marki w sieci jest niewystarczająca – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING. Jak powinien wyglądać marketing dla małej firmy, na czym warto się skupić, by z małym budżetem osiągnąć

“Polacy są bardzo przedsiębiorczy i twórczy, dlatego na naszym rynku jest wiele małych firm oferujących produkty tworzone z pasji. Niestety wiele z nich pozostaje niezauważonych, ponieważ przedsiębiorcom brakuje funduszy za zakup klasycznej przestrzeni reklamowej. Model rekomendacji produktów czy usług przez dotychczasowych klientów może być bardzo skuteczną alternatywą dla tradycyjnych reklam, dlatego w naszej kampanii Dobry Głos dla Firm chcemy inspirować do tego, aby wystawianie opinii było naturalną formą doceniania – komentuje Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING.”

Strona www czy fanpage?

Jak wynika z badania SWPS, 85% firm deklaruje posiadanie strony www, a 75% prowadzi fanpage na Facebooku. Co ciekawe, wśród przedsiębiorców powyżej 55 roku życia, posiadanie strony internetowej deklaruje aż 94%, z czego tylko 44% prowadzi fanpage firmy na Facebooku. Na media społecznościowe wskazują młodsi przedsiębiorcy, między 25 a 34 rokiem życia, ale wśród nich wskazanie na promocję firmy przez Facebooka również nie przekracza 80%.

Marketing dla małej firmy… ale co wybrać?

Na przestrzeni ostatniego roku 64% badanych przedsiębiorców inwestowało w reklamę online, z czego największą popularnością cieszyły się:

  • reklamy w mediach społecznościowych (75%),
  • pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej (59%),
  • reklamy banerowe na różnych stronach internetowych (47%).

Wielu przedsiębiorców przyznało jednak, że działania okazały się kosztowne, a przy tym mało skuteczne, o czym jednak pewnej mierze decyduje niska świadomość specyfiki rynku reklamy online, ale również – duży odsetek AdBlocków, clutter reklamowy i ogólne niechęć do komercyjnych komunikatów w internecie.

Z badań IAB Polska, realizowanych pod koniec 2017 roku, wynika, że penetracja wtyczek blokujących wyświetlanie reklam wśród polskich internautów w wieku 15 i więcej lat wynosi 42%, co oznacza, że prawie połowa polskich internautów nie ma styczności z komunikatami wyświetlanymi w sieci.

Dlatego też, w przypadku 91% małych i 92% mikro firm, głównym narzędziem komunikacji produktów i usług jest tzw. marketing szeptany.

Marketing szeptany, nazywany jest też reklamą typu „word of mouth” i różni się od naturalnego przekazu tym, że jest aktywnie wywierany lub wspierany przez organizacje.

Oprócz tego ok. 30% mikro i małych firm korzysta z materiałów drukowanych, czyli ulotek i folderów. Umiarkowaną popularnością cieszą się billboardy, a wśród małych firm widać popyt na działania telemarketingowe.

Dobra opinia jest warta więcej niż baner?

Mimo tego, że firmy szukają różnych sposobów na promocję swoich produktów i usług, rekomendacje dotychczasowych klientów są dla nich wciąż najcenniejsze.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” już dwa lata temu 18 proc. e-konsumentów decydowało się na zakup w danym sklepie internetowym, ponieważ został on im polecony przez rodzinę, przyjaciół lub znajomych. Sugestiami kieruje się 20% kobiet i 15% mężczyzn.

Marketing dla małych firm to więc nie tylko reklamy, ale i tworzenie przestrzeni na opinie klientów. Rekomendacje są istotnym elementem strategii sprzedażowej zwłaszcza w e-commerce.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

1 dzień temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

1 dzień temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

2 dni temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

2 dni temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

3 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

3 dni temu