Jak co roku o tej porze dyskutuje się na temat kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę na kolejny rok. Zmiana kwoty będzie wpływała na wysokość otrzymywanego wynagrodzenia przez pracowników, ale nie tylko. Sprawdźmy, ile wyniesie minimalne wynagrodzenie w 2022 roku.
Wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2022 roku
W 2021 roku obowiązuje minimalne wynagrodzenie w kwocie 2.800 zł, które zostało zmienione na 2022 rok na kwotę 3.010 zł.
Minimalne wynagrodzenie za pracę
2021 rok
2022 rok
2.800 zł
3.010 zł
Minimalna stawka godzinowa
2021 rok
2022 rok
18,30 zł
19,70 zł
Jaką kwotę do wypłaty otrzymają pracownicy?
Osobę, która nie zajmuje się rozliczeniami podatkowymi tak naprawdę interesuje to, o ile zwiększy się zasobność jej portfela, a więc krótko mówiąc, jaką kwotę netto otrzyma do wypłaty.
Kwota netto do wypłaty
2021 rok
2022 rok
2.061,67 zł
2.209,56 zł
O ile wzrosną koszty pracodawcy?
Nie można zapomnieć, że wzrost płacy minimalnej w 2022 roku będzie miał bezpośredni wpływ na składki ZUS w części płatnika składek.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zastanawiasz się jak rozliczyć samochód elektryczny w firmie oraz czy stacja ładowania samochodu elektrycznego może stanowić środek trwały? W takim razie zapraszamy do lektury naszego artykułu.
Firmy, które chcą wyróżnić się na rynku, muszą wiedzieć, jak zaplanować działania marketingowe w 2025, aby skutecznie angażować odbiorców. Sztuczna inteligencja, mikrospołeczności czy wirtualni influencerzy to tylko niektóre z kierunków, które warto uwzględnić w strategiach reklamowych na nowy rok. W tym artykule przedstawimy trendy marketingowe 2025.
Według analityków Bain & Company wartość rynku produktów AI będzie zwiększać się przez kolejne trzy lata w tempie od 40% do 55% rocznie. W efekcie sztuczna inteligencja przestaje być jedynie technologiczną nowinką, ale staje się fundamentem zmian w różnych branżach – od finansów po sektor zdrowotny. Ile wkrótce będzie wart rynek produktów AI i co napędza jego rozwój?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo