6 powodów, dla których warto skorzystać z coworkingu
Załóżmy, że rozpoczynamy swój biznes. Zależy nam po pierwsze: na dopracowaniu oferty i rozwoju usług, po drugie: na zdobyciu klientów, po trzecie: minimalizacji kosztów. Z pomocą przychodzi coworking, idealne rozwiązanie dla osób, które zamiast pracy w samotności, wolą otaczać się pobudzającymi, kreatywnymi umysłami i efektywnie pracować.
Społeczność osób pracujących, innymi słowy praca wspólnie, we wspólnej przestrzeni, ale osobno – przy własnym biurku, we własnym zakresie. Zamiast biura i pracy w warunkach domowych, która z reguły bywa mniej efektywna i rozpraszająca, można zdecydować się na wynajem biurka, w otoczeniu inspirujących osób i w nowoczesnej przestrzeni aranżacyjnej, która sprzyja powstawaniu nowych pomysłów.
Na taką formę działalności decyduje się coraz więcej freelancerów (np. informatycy, graficy, architekci, dziennikarze, fotografowie) i startupów. Co ciekawe, według badania przeprowadzonego przez Office Nomads oraz Emergent Research w trakcie konferencji Coworking Unconference Conference, aż 84% osób – dzięki korzystaniu z coworkingu – czuje się bardziej zaangażowanych i zmotywowanych do pracy, 89% wskazuje, że przestrzeń coworkingowa czyni ich… szczęśliwymi.
Dlaczego? Oto 6 powodów, dla których praca w coworkingu może przyprawić o uśmiech.
1. Tnij koszty
Rozpoczynając biznes, zwykle albo decydujemy się na pracę w domu, albo w wynajętym lokum. Tymczasem wynajęcie biura wiąże się z niepotrzebnymi kosztami i przestrzenią, której z reguły na starcie jeszcze w pełni nie wykorzystujemy.
Dla wielu lepszym rozwiązaniem jest wynajęcie jednego, dobrze wyposażonego biurka w inkubatorze przedsiębiorczości lub centrum coworkingowym, w którym dostępne są też biura i sale konferencyjne przeznaczone na spotkania z klientami. Dzięki takiemu rozwiązaniu minimalizujemy koszty przy jednoczesnym dbaniu o profesjonalny wizerunek firmy.
Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER
2. Skorzystaj z porad ekspertów
To, co niezwykle ważne nie tylko dla początkujących biznesów, to możliwość skorzystania z wiedzy doświadczonych ekspertów.
Kontaktem ze specjalistami, których pomoc i pomysły mogą przyspieszyć rozwój firmy, dysponują zazwyczaj inkubatory przedsiębiorczości, gdzie ulokowane są firmy z dużym doświadczeniem na rynku.
Dodatkowo, instytucje otoczenia biznesowego, z uwagi na prowadzone projekty, dysponują zazwyczaj siecią kontaktów do ekspertów i doradców z różnych dziedzin, którzy są w stanie pomóc w np. w doborze odpowiednich narzędzi marketingowych czy w przygotowaniu wystąpienia przed inwestorami.
3. Postaw na kreatywne otoczenie
Codzienna praca bywa nużąca i łatwo wpaść w pułapkę spadku efektywności – pracujemy dużo, ale coraz mniej produktywnie, bo brakuje nam pozytywnej motywacji. Pracując w miejscu pełnym otwartych osób reprezentujących różne dziedziny biznesu, mając sposobność obserwowania przy tym innych przedsiębiorców i ich podejścia do projektów, pobudzamy się do konstruktywnej pracy.
Zwiększamy nasze skupienie i produktywność.
Dodatkowo większość przestrzeni coworkingowych dba o nietuzinkową aranżację, która pobudza do twórczego myślenia.
Crazy Room – pokój do spotkania lub do odpoczynku w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER
4. Korzystaj z networkingu
Dynamiczne poszerzanie bazy kontaktów klientów i podwykonawców to marzenie każdego przedsiębiorcy. Bliskie otoczenie osób reprezentujących interdyscyplinarne dziedziny działa inspirująco. Pozwala na udoskonalenie pomysłu dzięki możliwości otrzymania informacji zwrotnej z wielu różnych źródeł, ale również na uzyskanie kontaktu do odpowiedniej osoby. Lista numerów poszerza się, a Twoja firma powoli zaczyna być rozpoznawalna w środowisku biznesowym.
5. Pokaż się światu!
Innym atutem wynajęcia biurka w inkubatorze przedsiębiorczości jest możliwość uczestnictwa w odbywających się tam przedsięwzięciach. Co więcej, nie tylko, jako uczestnik, ale również np. jako prelegent.
Organizowane przez takie miejsca eventy stanowią doskonałe miejsce do zaprezentowania swojego startupu czy firmy i dotarcia do potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych. To rozwiązanie, które z uwagi na promocję stojącą za projektami, może znacznie przyspieszyć rozwój firmy, docierając z informacją o jej ofercie również do mediów czy blogerów.
6. Wysypiaj się 🙂
A co jeśli nie jesteście zwolennikami wczesnego wstawania? Niektóre miejsca dysponujące strefami coworkingu pozwalają na skorzystanie z biurka o dowolnej porze, przez 24 godziny na dobę. Wiele nocnych marków lub osób, których standardy pracy bywają na tyle rozciągnięte w czasie, że nie mieszczą się w przedziale od 8:00 do 16:00 korzysta z tej dogodności.
To tylko niektóre zalety, które pozwalają rozważyć pracę w interdyscyplinarnym środowisku. By znaleźć ich więcej, wystarczy wypróbować idei coworkingu. Być może biurko w przestrzeni coworkingowej okaże się tym, czego brakowało Waszemu biznesowi.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zakładając sklep internetowy, dbamy o witrynę, produkty i dopinamy najważniejsze sprawy na ostatni guzik. Przez to mogą umknąć nam z pozoru drobne błędy, które mają jednak duże przełożenie na sukces przyszłego sklepu. Sprawdź, jak uniknąć najczęstszych błędów przy zakładaniu sklepu internetowego.
Wypalenie zawodowe to zjawisko, które coraz częściej dotyka pracowników w różnych branżach – od korporacyjnych biur po sektor medyczny i kreatywny. Szybkie tempo życia, rosnące wymagania i presja na osiąganie wyników sprawiają, że wielu ludzi zmaga się z chronicznym stresem, zmęczeniem i utratą motywacji do pracy.
Wynajem mieszkania to dla wielu osób jedyny sposób na posiadanie przestrzeni do życia. Z wynajęciem mieszkania wiążą się jednak obowiązki, które spoczywają zarówno na wynajmującym, jak i na najemcy. Jednym z obowiązków wynajmującego jest dokonywanie napraw koniecznych w wynajmowanym mieszkaniu. Co w przypadku, gdy mieszkanie posiada wady, których nie da się naprawić? Czy wynajmujący zobowiązany jest usuwać je do skutku, czy może obniżyć czynsz?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo