62 mln zł, 4 lata, 40 start-upów. KnowledgeHub uruchamia nowy fundusz inwestycyjny
KnowledgeHub, fundusz venture capital, wspierający start-upy, które wykazują globalny potencjał wzrostu, w ciągu 4 najbliższych lat chce przeznaczyć 62 miliony złotych na projekty z branży MarTech, FinTech, MedTech i DeepTech. To jedna z największych inicjatyw inwestycyjnych uruchomionych w ramach programu PFR Starter.
KnowledgeHub, fundusz venture capital, wspierający start-upy, które wykazują globalny potencjał wzrostu, w ciągu 4 najbliższych lat chce przeznaczyć 62 miliony złotych na projekty z branży MarTech, FinTech, MedTech i DeepTech. To jedna z największych inicjatyw inwestycyjnych uruchomionych w ramach programu PFR Starter.
Dotychczasowa działalność KnowledgeHub
KnowledgeHub, w ramach dotychczasowej działalności, zainwestował w ponad 20 spółek, wśród których są takie, które już teraz z rozmachem działają na arenie międzynarodowej. Większość skupia się na obszarach związanych z marketingiem internetowym, BigData, video online, programmatic buying, SEM i mediami społecznościowymi, jak np.:
Senuto, oferujące platformę wspomagającą działania SEO;
NapoleonCat, umożliwiające monitorowanie działań w mediach społecznościowych;
YieldRiser, skupiające się na optymalizacji przychodów reklamowych wydawców internetowych;
Data Exchanger posiadające własną technologię DMP, która może służyć do gromadzenia, zarządzania i analizowania danych. Firma zbiera dane online i offline;
Infinity Media – niezależny dom mediowy z kompetencjami w planowaniu i zakupie wszystkich mediów.
Wszystkie spółki portfelowe funduszu KnowledgeHub zobaczysz TUTAJ.
Funduszem zarządzają Krzysztof Dębowski, Tomasz Piątkowski i Krzysztof Pudlak. Wszyscy trzej to byli przedsiębiorcy zaangażowani wcześniej m.in. w giełdowe SARE SA czy domy mediowe GroupM oraz Saatch&Saatchi.
W dalszych działaniach zamierzają poszerzyć spektrum inwestycyjnych zainteresowań o projekty osadzone w obszarach takich jak FinTech, MedTech i DeepTech, choć MarTech-u nie porzucają. Każda nowa spółka może liczyć na maks. 3 mln zł, co – biorąc pod uwagę ich łączną liczbę – daje sumę w wysokości 62,1 mln zł.
Jako fundusz seed mamy dość krótki i bardzo precyzyjnie określony w czasie moment, w jakim powinny znajdować się spółki, w które chcemy zainwestować – mówi Krzysztof Dębowski, Co-Managing Partner KnowledgeHub. Z jednej strony oczekujemy gotowego produktu, a przynajmniej jego MVP (Minimum Viabla Product), z drugiej nie inwestujemy w spółki będące już na etapie skalowania.
Chcemy wykorzystać nasze biznesowe doświadczenie, żeby dostrzec potencjał technologii, zanim jej przydatność wykażą wyniki sprzedaży – dodaje Tomasz Piątkowski, Partner KnowledgeHub.
KnowledgeHub oprócz pieniędzy oferuje know-how
Na współpracy z KnowledgeHub można zyskać nie tylko pieniądze. Zarządzający funduszem podkreślają, że będą aktywnie wspomagać swoje spółki portfelowe w pozyskaniu finansowania w ramach kolejnych rund inwestycyjnych. Chcę zapewnić im dotarcie do kluczowych decydentów, zorganizować platformę wymiany wiedzy, poprowadzić działania z zakresu PR oraz udostępnić własne zasoby back-office, m.in. w celu pozyskiwania i rozliczania dotacji ze środków UE.
O smart money mówią wszyscy, natomiast warto szczerze odpowiedzieć sobie na pytanie co faktycznie może zrobić fundusz venture capital w ramach wspierania swoich kilkunastu czy kilkudziesięciu inwestycji. Doradztwo, które wykracza poza książkowe porady, wymaga dogłębnego zrozumienia procesów zachodzących w spółce, a więc kilkumiesięcznego zaangażowania w jej działalność. Mało kto może na to liczyć – mówi Krzysztof Dębowski. Wolimy mówić o tym co realne i co faktycznie może pomóc: relacje, wymiana doświadczeń, konkretne działania.
Jako jeden z niewielu funduszy mamy własny dział, który pomaga pozyskiwać i rozliczać dotacje UE. Duża liczba spółek w portfelu to szansa na wymianę doświadczeń i wsparcie narzędziowe. A jako przedsiębiorcy lepiej rozumiemy wyzwania, przed jakimi stoją spółki, z którymi rozmawiamy o inwestycji – dodaje Krzysztof Pudlak, trzeci z partnerów w KnowledgeHub.
Pierwsze KnowledgeHub inwestycje ruszyły
KnowledgeHub rozpoczął już działania inwestycyjne i do końca czerwca w jego portfelu powinno znaleźć się pięć nowych spółek. Fundusz ma ośmioletni horyzont, w którym pierwsze cztery lata przeznaczył na inwestycje kapitałowe, a kolejne cztery na wyjścia z nich. Średnia oczekiwana roczna stopa zwrotu z inwestycji (IRR) to ok. 30%.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zielona transformacja to coraz głośniejszy temat również na polu biznesowym. Do dyskusji włącza się także IFIRMA, dołączając w roli partnera do spotkania w ramach cyklu Startups Networking & Innovations Platform (SNIP) poświęconego zielonym technologiom, które odbędzie się już 15 kwietnia 2025 roku w Katowicach.
Influencer marketing cieszy się rosnącym zainteresowaniem reklamodawców. Pozwala on na pozyskanie uwagi odbiorców i zdobycie ich zaufania, wzmacniając długotrwałą relację.
Sportowe emocje, rywalizacja na najwyższym poziomie i niezłomny duch walki – tak w kilku słowach można opisać Memoriał Marka Petrusewicza, który odbędzie się już 7 i 8 listopada na pływalni Orbita przy ul. Wejherowskiej 34 we Wrocławiu. W tym roku IFIRMA dołącza do grona partnerów wydarzenia, wspierając zawodników w drodze po nowe rekordy.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo