Na Allegro sprzedaż prowadzi ponad 125 tys. profesjonalnych sprzedawców, a liczba klientów to blisko 17 milionów miesięcznie. Oznacza to, że skuteczna sprzedaż wymaga nieustającej walki. Jak wyróżnić się w gąszczu podobnych ofert, nie obniżając własnej marży?
Polscy klienci podejmując decyzje zakupowe, wciąż wciąż kierują się głównie ceną, ale na znaczeniu zyskują także inne czynniki. Marka sprzedawcy, liczba i jakość dostępnych sposobów płatności, a także warunki dostawy nie są już bez znaczenia. Na to by zbudować zaufanie wśród kupujących trzeba bowiem czasu. Poniżej przedstawiamy więc sposoby, z jakich mogą skorzystać początkujący sprzedawcy, by przekonać do siebie klientów i udowodnić im, że zasługują na ich lojalność.
Allegro Ads, czyli reklama w wyszukiwarce serwisu
Allegro Ads to reklama, która działa identycznie jak Google Ads tyle tylko, że wewnątrz Allegro. Oferty oznaczone jako sponsorowane pojawiają się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na dane zapytanie. Sprzedający rozlicza się w modelu „za kliknięcie”, czyli uiszcza opłatę wyłącznie wtedy, gdy potencjalny klient kliknie w sponsorowane ogłoszenie. Co więcej – sam ustala budżet, jaki chce przeznaczyć na promocję.
Przy zakładaniu kampanii reklamowej powinien ustalić wysokość budżetu:
- dziennego, czyli maksymalną kwotę, jaką chce zainwestować w reklamę dziennie.
- całkowitego, całkowitą kwotę, jaką chcesz zainwestować w reklamę w okresie trwania kampanii.
Allegro Ads pomaga dotrzeć do użytkowników, którzy – wpisując odpowiednie zapytanie w pole wyszukiwarki – wyrażają konkretną intencję zakupową. By jednak trafić w ich zapotrzebowanie, trzeba zadbać o to, by algorytmy miały pewność, że dana oferta na nie odpowiada.
W tym celu trzeba zadbać o jakość oferty, czyli:
- odpowiedni tytuł
- opis
- zdjęcia
- różne formy wysyłki i płatności
Musi być zgodny z hasłami wpisywanymi przez kupujących do wyszukiwarki Allegro. Można sprawdzisz, jakie frazy wpisują kupujący, kierując się sugestiami wyszukiwarki.
Powinien być dokładny i uczciwy, a nie clickbaitowy. Hasła w stylu „HIT!!” czy „Gorąca okazja!” się nie sprawdzają. Zamiast pustych sloganów, lepiej postawić na dokładny opis parametrów produktu.
Muszą być wyraźne, dobrej jakości i przedstawiać produkt możliwie najdokładniej.
Dostawa i płatności są kluczowe dla kupujących; warto dać im wybór.
Promowanie ofert w Allegro
Oprócz Allegro Ads, serwis oddaje do dyspozycji szereg innych form promowania swoich ofert.
Wyróżnienie
Opcja pozwala wyprzedzić innych wystawiających w danej kategorii i w wynikach wyszukiwania – wyróżniona oferta pojawia się przed innymi.
Pogrubienie
Pogrubienie zapewnia lepszą widoczność na liście przedmiotów w wybranej kategorii oraz w wynikach wyszukiwania.
Podświetlenie
Podświetlona oferta pojawia się na niebieskim tle.
Promowanie na stronie działu
Promowana oferta będzie wyświetlała się w galerii (widoczna będzie miniatura, cena i tytuł) na stronie wybranego działu. W jednej galerii pokazywanych jest maksymalnie 5 ofert.
Jak kształtują się ceny za wyróżnienie oferty? Zależą od wybranego typu wyróżnienia i okresu jego trwania, ale pogrubienie na okres 10 dni można wykupić już za 9 zł. Szczegóły, dość skomplikowane jednak, zawarte są w regulaminie serwisu
Podziel się z innymi: