Jak zatem wykorzystać przestrzeń, jaką oferuje miejsce na biogram na Instagramie, aby przyciągnąć uwagę odbiorców? Warto poświęcić dłuższą chwilę temu zagadnieniu – w końcu bio pełni rolę wizytówki, która spełnia kilka podstawowych funkcji. O czym mowa? Przykłady dobrych praktyk poniżej.
Bio na Instagramie – wszystko, co musisz o nim wiedzieć
Co to jest bio na Instagramie? Skrót pochodzi od biogramu i stanowi zwięzłą formę przedstawienia i opisu (firmy lub osoby budującej swoją markę), który zawiera max. 150 znaków. Stosunkowo mała objętość wynika z czysto praktycznych względów – użytkownicy chętniej zapoznają się z krótszym wpisem niż z długim, jednolitym blokiem tekstu.
Jeśli nadal brzmi to dla Ciebie zagadkowo i zastanawiasz się gdzie jest bio na Instagramie – mówiąc najbardziej obrazowo – to opis widoczny pod nazwą konta. Poniżej prezentujemy garść dobrych praktyk, które warto wdrożyć przy zakładaniu konta. Jeśli Twoja firma jest już aktywna na Instagramie, nic straconego – do dzieła!
Konto firmowe na Instagramie
W tym miejscu warto odczarować przekonanie, że konto na IG sprawdza się w przypadku modowych blogerek i branży beauty. Wśród milionów użytkowników na Instagramie są także… Twoi (potencjalni) klienci. Dlaczego zatem nie wytworzyć z nimi relacji na platformie, z której tak chętnie korzystają? Niemal każda branża znajdzie tam dla siebie miejsce.
Konto firmowe na IG to idealna przestrzeń do dzielenia się bieżącymi wydarzeniami z życia firmy, które nie pasują na profile w innych mediach.
Pokazanie ludzkiego pierwiastka i emocji zacieśnia stosunki między marką a odbiorcami. Jeśli zastanawiasz się jak prowadzić Instagram firmowy – zacznij od przemyślanego uzupełnienia bio.
▶ Przeczytaj też: Jak wykorzystać Instagram w działaniach promocyjnych?Bio na Instagramie a grupa docelowa
Określenie persony, czyli potencjalnego obserwatora Twojego konta ma kluczowe znaczenie i powinno stanowić punkt wyjściowy do dalszej pracy. Jeśli kierujesz swoją ofertę np. do młodych matek – wówczas Twoje bio powinno mieć inną konstrukcję niż w przypadku firmy z branży budowlanej. Daj się poznać już po ultrakrótkiej prezentacji! Ułatw potencjalnym odbiorcom rozszyfrowanie Twojej specjalizacji i nawiązanie kontaktu.
Dokładne określenie profilu persony (wiek, miejsce zamieszkania, status cywilny i materialny, wykształcenie, kluczowe potrzeby) pozwoli Ci dopasować nie tylko treść na bio, ale i całą komunikację na firmowym Instagramie.
Jeśli działasz tylko lokalnie, doprecyzuj swój obszar działania – wpisz w bio swoje miasto lub województwo.
Pokaż się światu i dodaj link w bio
Nazwanie konta adresem strony internetowej jest zabronione przez regulamin Instagrama, jednak w prosty sposób można uwypuklić adres swojej witryny przez umieszczenie odnośnika. Jeśli zastanawiasz się jak dodać link w bio na IG – nic prostszego. Wejdź na swój profil, kliknij 'edytuj profil’, a następnie w polu 'strona internetowa’ wpisz odpowiedni adres.
Warto posłużyć się przy tym narzędziem do skracania linków, np. bit.ly, które wygeneruje niedługi odnośnik. Taki przyjazny link w bio to nie tylko atut odpowiadający za czytelność opisu, ale także oszczędność cennego miejsca, które można wykorzystać na dodanie CTA (call to action), czyli hasła nawiązującego do podjęcia jakiejś pożądanej aktywności, np. kliknij, zobacz, sprawdź.
Wzbogać biogram na Instagramie firmowym elementem graficznym
Piktogramy i ikony to elementy graficzne, które przykuwają wzrok użytkownika. Słusznym krokiem jest zatem wzbogacenie tekstowego opisu jakimś wyróżniającym się elementem, który w naturalny sposób zwróci uwagę odbiorcy. Może to być ikona odzwierciedlająca branżę lub emocję.
Dobrą praktyką jest umieszczenie emotikony lub specjalnego znaku przy haśle CTA ✅ co finalnie zwiększy jego widoczność.
Wzmocnienie perswazyjnego przekazu ma ogromne znaczenie, jeśli naszym celem jest przekierowanie użytkownika do podjęcia jakiegoś działania.
Wykorzystaj potencjał, jaki oferuje uzupełnienie bio na Instagramie firmowym
Wdrożenie powyższych porad pozwoli Ci w realizacji (minimum) jednego z celów, jakie przyświecają Ci przy prowadzeniu konta na Instagramie. Mowa o traktowaniu obserwatorów jako potencjalnych (lub obecnych) leadów w celu zwiększenia sprzedaży lub o zacieśnieniu więzi na linii marka – odbiorcy. Nieważne czy reprezentujesz segment B2B czy B2C – finalnie to ludzie kupują od ludzi, warto zatem ułatwić im kontakt z Tobą przez klarowną prezentację swojego bio.
Oprócz dobrego bio warto sprawdzić i przeanalizować nazwę swojego profilu na Instagramie. Często popełniamy podstawowe błędy, których nie dostrzegamy.