Świeży content zawsze dobrze wpływa na SEO, stwarzając przyjazne warunki do pozyskiwania wciąż nowych klientów. Sprawdź, jak, za sprawą umiejętnego pozycjonowania w wyszukiwarce, efektywnie prowadzić bloga firmowego.
Problem to dobry symptom (Attention)
Dobrze jest, gdy nasi klienci mają problemy. Jeszcze lepiej, jeśli są to problemy, o których wiemy, bo wtedy możemy je rozwiązać – najlepiej naszymi produktami. Niestety nie jesteśmy w stanie wyprodukować wszystkiego, dlatego na niektóre problemy udzielamy dobrej rady. Są trzy proste media, które nam w tym pomogą i każde z nich ma swoje plusy i minusy. Strona firmowa – plus to dobra widoczność rad, szybkie, wspólne pozycjonowanie treści, minus to z kolei bałagan i przeładowanie strony contentem. Ciężko też będzie wypozycjonować pojedynczą stronę z artykułem, jeśli znajduje się na samym końcu mapy naszej strony. Dlatego często wyodrębnia się artykuły w firmowy blog – czyli kolejne medium, które opiszę w dalszej części artykułu. Ostatni sposób to wideoinstrukcja na YouTube. Mało kto pamięta, że YouTube to także specyficzna wyszukiwarka, w której ludzie szukają odpowiedzi na różne pytania. Najczęściej są to pytania z cyklu „jak coś zrobić”. Jeśli więc zamiast odpowiedzi na pytania mamy instruktaż – warto założyć firmowy kanał.
Minusem jest czasochłonność przygotowania materiału – łatwiej coś napisać, niż nakręcić. Tak naprawdę nie jest to duży koszt finansowy. Nie potrzebujemy profesjonalnego sprzętu, ani nawet pomocy specjalistów (chociaż oczywiście to raczej nie zaszkodzi), możemy użyć zwykłej kamery. Przygotowania do kręcenia filmu, podłożenie dźwięku, obróbka w programie – to czasochłonne zajęcia.
Książek nie wybiera się po okładce? (Interest)
Bloga nie powinno się traktować jako źródła reklam i nie warto zakładać go tylko po to, żeby wychwalać nasze produkty. Artykuł o nowym rewelacyjnym produkcie – tak, opis wszystkich usług – nie. Do opisu naszych usług służy strona internetowa. Blog powinien zawierać interesujące treści, ale to niestety nie wszystko. Blog musi też wyglądać dobrze, bo przyjemniej się go czyta i do niego wraca. Warto zamieszczać na nim ciekawe obrazy i zdjęcia. Istnieje mnóstwo internetowych galerii, z których pobierać można darmowe zdjęcia, wystarczy tylko pamiętać aby sprawdzać ich licencje.
Zainteresowanie (Desire)
Jeśli decydujemy się na blog, który ma być naprawdę często odwiedzany musimy używać odpowiednich fraz w tytułach i treściach artykułów. Powinny one odpowiadać zapytaniom, które w wyszukiwarkę wpisać mogą użytkownicy (oczywiście dotyczy to wszystkich trzech mediów). Kolejnym elementem jest częstotliwość. Możemy założyć, że użytkownicy będą nas odwiedzać regularnie – tak dzieje się w przypadku pasjonatów.
Potrzeba a kupno (Action)
Treści publikowane na blogu powinny odpowiadać na potrzeby użytkownika. Inspiracje znajdziemy u naszych klientów, znajomych, rodziny. Błędne jest przekonanie, że problem musi dotyczyć dokładnie naszego produktu – jeśli jesteśmy producentem proszku do prania, to musimy udzielać porad dotyczących wywabiania plam. Równie dobrze może to być instrukcja poprawnego nakrycia do stołu. Chodzi o to, aby przyciągnąć naszą grupę docelową i trafić w jej problemy i zainteresowania.
Kolejnym niezwykle istotnym elementem jest przekierowanie ruchu – do sklepu internetowego albo stacjonarnego. Bez względu na to z jakiego medium korzystamy muszą się tam znaleźć linki do konkretnych produktów. Nie możemy pozostawiać użytkowników samym sobie, nie możemy ich tak łatwo wypuszczać, zainteresujmy ich naszym sklepem lub naszymi produktami. Na filmie nie może zabraknąć okienka z przekierowaniem, ani odpowiedniego linka w opisie. Na blogu możemy posłużyć się bannerami, wtrąceniami i buttonami – call to action mile widziany, także w treści artykułu lub bezpośrednio pod tekstem.
Oprogramowanie
Do prowadzenia blogów używać możemy gotowych CMSów jak np. WordPress. Rozpoczynamy oczywiście od wyboru serwera, na którym postawimy naszego bloga. Na niektórych serwerach możemy automatycznie zainstalować program w jego panelu. Możemy też dokonać instalacji ręcznie. Aby zainstalować WordPress wystarczy pobrać darmową paczkę, którą rozpakowujemy i przenosimy na serwer. Potem uruchamiamy plik instalacyjny. WordPress akurat lubi płatać figle i czasami instalacja nie rozpoczyna się automatycznie. Należy wtedy ręcznie wpisać ustawienia (wpisujemy nazwę naszej bazy mySQL, hasło itp.) w jednym z plików w paczce (plik wp-config, w razie problemów polecam: wordpress-polska.pl/o-wordpressie/wordpress-instalacja/). Po zainstalowaniu CMSa znajomość HTML nie jest konieczna.
Dlaczego dobrze jest znać podstawy HTML?
Czas programistów jest cenny. Warto przeznaczyć budżet na stworzenie ładnej strony. Jeżeli chodzi o blog i motyw – jest mnóstwo gotowych motywów i dużo możliwości personalizacji. Nie warto przeznaczać budżetu na drobne poprawki. Wiedza programistów nie jest wiedzą tajemną, zdecydowanie nie jest nią HTML.
Wprowadzenie prostych poprawek może być kosztochłonne, a znając część kodu możemy sobie poradzić z małymi wyzwaniami. Wystarczy przełączyć edytor z wizualnego i już możemy zabierać się do pracy. Oczywiście edytor wizualny może posłużyć nam za wstęp do działań .
Blog firmowy – czy warto?
Założenie firmowego bloga czy kanału na YouTube nie wymaga specjalnych umiejętności i nie zabiera zbyt wiele czasu. Jeśli możemy pozwolić sobie na poświęcenie odrobiny czasu na „dialog” z klientem i okazanie mu troski (poświęcamy czas na działania, które bezpośrednio nie przekładają się na zysk) zwiększymy zainteresowanie naszą marką, a może odnajdziemy w tym także własną przyjemność.
Autorka: Katarzyna Jajor
Doświadczenie w marketingu internetowym zdobywała w firmie zajmującej się tworzeniem i komercjalizacją innowacyjnych technologii IT. Współpracowała z różnymi startupami, zarówno w tworzeniu strategii, jak i ich realizacji, poruszając się w obszarach brandingu i sprzedaży. Obecnie związana z performance marketingiem w e-commerce, w jednym z największych sklepów internetowych w Polsce.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Koniec aut spalinowych zapowiadany przez Unię Europejską wpływa na większe zainteresowanie samochodami elektrycznymi. A te trzeba gdzieś naładować. Stąd stacja ładowania samochodów elektrycznych może się okazać trafnym pomysłem na dodatkowe źródło przychodów.
Dokapitalizowanie spółki z o.o. to sposób na zwiększenie jej zasobów finansowych, który może odbyć się m.in. poprzez podwyższenie kapitału zakładowego, dopłaty wspólników lub pożyczki udzielone przez wspólników.
Podatek VAT ma charakter konsumpcyjny. Oznacza to, że opodatkowanie według założeń unijnych powinno co do zasady następować w miejscu rzeczywistej konsumpcji usługi. Aby precyzyjniej odzwierciedlić tę zasadę, w roku 2025 wejdzie w życie zmiana VAT dotycząca usług świadczonych interaktywnie, na przykład usług streamingowych czy szkoleń na żywo. Sprawdź, co zmieni się w VAT od 2025 roku!
Ci, którzy wchodzą w świat biznesu, mają dużo motywacji i dobre pomysły, ale brakuje im doświadczenia. Zaoszczędź czas na popełnianiu błędów i naucz się na wpadkach tych, którzy już przeszli tę drogę. „Rozkręć startup” przeprowadzi Cię przez nią od krok po kroku.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo