Niektórzy przedsiębiorcy z różnych powodów nie mogą korzystać ze zwolnienia z ewidencjonowania na kasie fiskalnej. Zakup takiej kasy nie jest wcale małym wydatkiem i dla wielu drobnych przedsiębiorców taki jednorazowy wydatek może być dużym obciążeniem. Firmy sprzedające kasy fiskalne oferują nabycie w leasingu. Rodzi się jednak pytanie, czy w takim przypadku przedsiębiorca skorzysta z ulgi na zakup kasy. I ta kwestia będzie tematem naszych dzisiejszych rozważań.
Kiedy przysługuje ulga na zakup kasy fiskalnej?
W ostatnim czasie wiele zmieniło jeżeli chodzi o użytkowanie kas fiskalnych. Nie można już odliczyć ulgi na zakup kasy elektronicznej. Obecnie przedsiębiorca ma możliwość odliczenia ulgi tylko na zakup kasy online. Ulga na zakup kasy wynosi 90% jej ceny netto, nie więcej jednak niż 700 zł. O ulgę można się ubiegać w sytuacji, gdy:
przedsiębiorca ma obowiązek rozpocząć ewidencjonowanie i kupi kasę online,
przedsiębiorca rozpocznie ewidencjonowanie na kasie online pomimo braku obowiązku jej posiadania.
Ulga na zakup kasy fiskalnej online przysługuje zarówno czynnym, jak i zwolnionym podatnikom VAT.
Czy otrzymamy ulgę na zakup kasy online w leasingu?
Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe dotyczące ulgi na zakup kas fiskalnych, w którym jednoznacznie odniósł się do tego tematu. Wskazał tam mianowicie, że ulga przysługuje tylko na zakup kas online. Z ulgi skorzysta również przedsiębiorca w przypadku, gdy zapłata za zakup kasy rejestrującej dokonywana jest w ratach. Warunkiem skorzystania z ulgi będzie wówczas zapłacenie wszystkich rat za kasę. Posiadanie dowodu zapłaty całej należności za zakup kasy będzie podstawą do uzyskania ulgi.
Jeżeli przedsiębiorca nabędzie kasę fiskalną online na podstawie umów najmu, dzierżawy lub leasingu, wówczas ulga nie przysługuje.
Pomimo kuszących ofert ze strony sprzedawców kas online, przedsiębiorcy powinny skrupulatnie przeanalizować, czy zakup w leasingu będzie dla nich dobrą alternatywą. Czy może jednak lepiej skorzystać z zakupu ratalnego, który nie pozbawia ich ustawowego przywileju odzyskania 700 zł przy zakupie. Oczywiście decyzja należy do przedsiębiorcy, my jedynie wskazujemy, jakie są możliwości.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Tworzenie e-booków jako formy content marketingu nie jest niczym nowym. Od lat firmy wykorzystują tę formę publikacji do edukacji klientów, budowania wizerunku eksperta czy generowania leadów sprzedażowych.
Uszkodzona przesyłka zwiastuje kłopoty i to nie tylko dla kupującego, który otrzymał wadliwy towar, ale również dla sprzedawcy i przewoźnika. Stwierdzenie tego, kto odpowiada za uszkodzoną przesyłkę, zależy od wielu czynników i decyduje o tym, kto jest obciążony konsekwencjami.
Sklep internetowy musi przyciągać uwagę – to oczywiste! Odpowiadają za to wygląd strony internetowej, grafiki, zdjęcia, chwytliwe opisy produktów i treści, które sprzedają. Ale musisz pamiętać, że wszystko, co umieszczasz na swojej stronie, musi być zgodne z prawem.
Zielona transformacja to coraz głośniejszy temat również na polu biznesowym. Do dyskusji włącza się także IFIRMA, dołączając w roli partnera do spotkania w ramach cyklu Startups Networking & Innovations Platform (SNIP) poświęconego zielonym technologiom, które odbędzie się już 15 kwietnia 2025 roku w Katowicach.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo