|
|
3 minut czytania

Digital PR – najlepsze narzędzia do zarządzania wizerunkiem marki w sieci

Jeśli Twoja firma jest obecna w internecie, powinieneś zadbać o digital PR, efektywnie wykorzystując potencjał poszczególnych narzędzi PR.

digital pr

Czym jest digital PR i jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się w tej dziedzinie? Odpowiedzi znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Czym jest digital PR?

Tradycyjne działania Public Relations mają za zadanie dbać o dobry wizerunek firmy lub osoby za pomocą odpowiedniej komunikacji zewnętrznej. Mają one bezpośredni wpływ na kształtowanie stosunków społecznych podmiotu z jego otoczeniem.

Digital PR z kolei jest strategią wykorzystywaną do rozwijania swoich działań w internecie, dbania o wizerunek i zwiększania świadomości marki za pomocą narzędzi cyfrowych.

Dzięki podejmowanym w ten sposób działaniom firmy są w stanie nawiązywać liczne współprace i utrzymywać kontakty z wpływowymi osobistościami ze świata social mediów. To z kolei pomaga w uzyskaniu pozytywnych opinii oraz backlinków czy wzmianek na swój temat w mediach społecznościowych, które są pewnego rodzaju „walutą zaufania” dla odbiorców.

Digital PR – do czego służą narzędzia PR?

Dobrze prowadzone działania z zakresu PR cyfrowego będą wpływać na:

  • budowanie wizerunku marki w internecie i mediach społecznościowych,
  • zwiększenie jej rozpoznawalności,
  • budowanie społeczności – grupy odbiorców, do których trafia nasz komunikat,
  • zwiększenie efektywności zarządzania kryzysowego – analizując działania mające na celu poprawę satysfakcji odbiorców jesteśmy w stanie szybciej zareagować w przypadku sytuacji kryzysowej, która może nadejść w każdym momencie.

Podczas tworzenia planu działań z wykorzystaniem narzędzi digital PR należy wziąć pod uwagę wizję marki, jej misję, główne założenia public relations oraz użycie marketingu mix i promotion mix.

Narzędzia PR – 5 platform, które warto znać

Obecnie możemy znaleźć wiele narzędzi PR i platform, które znacząco ułatwiają budowanie zasięgów i wizerunku marki w internecie. Poniżej przedstawione zostały te, które naszym zdaniem warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu różnorodnych działań digitalowych:

  • Similar Web – dostarcza danych analitycznych, prowadzi rankingi popularności. Przedstawia statystyki witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych. Pozwala porównać ze sobą strony o pdoobnej tematyce.
  • Prowly – to kompleksowe narzędzie do zarządzania wszelkimi działaniami związanymi z public relations. Umożliwia wysyłkę informacji do mediów, prowadzenie biura prasowego oraz brand journala. To wszystko za pomocą jednego narzędzia.
  • Snappa – program pozwalający na tworzenie szybkich i łatwych grafik głównie dla mediów społecznościowych. Jest on dostępny w wersji online, wystarczy utworzyć bezpłatne konto i można śmiało tworzyć i pobierać grafiki w postaci PNG lub JPG.
  • InVideo – bardzo intuicyjna platforma internetowa, pozwalająca na montaż wideo w chmurze. Sprawia, że montowanie jest proste i przyjemne, a rezultaty wyglądają profesjonalnie.
  • Socioboard – zestaw narzędzi do generowania leadów w social mediach i prowadzenia content marketingu. Posiada w swojej ofercie bezpłatny plan podstawowy. Oferuje precyzyjne analizy aktywności użytkowników social mediów, dzięki którym łatwiej trafić do nich ze swoim przekazem.

Narzędzia Digital PR – podsumowanie

Digital PR jest poszerzeniem możliwości, jakie dotychczas posiadał tradycyjny PR. Ma on pozytywny wpływ na widoczność marki w internecie. Znaczna część użytkowników próbujących uzyskać informację o firmie będzie w tym momencie korzystała z wyszukiwarek internetowych. Tym samym chcąc utrzymać wysokiej jakości treści widoczne dla użytkowników, w działania te powinni zostać zaangażowani specjaliści SEO oraz digital marketerzy. Jeżeli połączymy wszystkie elementy w całość i wykorzystamy odpowiednie narzędzia PR, będziemy w stanie uwydatnić wizerunek marki w social mediach.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Potrzebujesz
wystawić fakturę?

Zrób to za darmo z programem IFIRMA!

  • Wszystkie rodzaje faktur
  • Baza kontrahentów
  • Program magazynowy
  • Wsparcie techniczne BOK
Załóż darmowe konto

Najważniejsze pytania

  1. Czym jest digital marketing?

    Jest to działalność reklamowa mająca na celu wykorzystanie technologii cyfrowej do prowadzenia działań promocyjnych w internecie.
  2. Czym jest digital PR?

    W dużym skrócie są to działania związane z wykreowaniem oraz dbaniem o pozytywny wizerunek osoby, grupy osób lub firmy w internecie.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie