Marketing

Co zrobić, żeby Twój webinar stał się hitem? 5 przydatnych wskazówek

Webinary podbiły Internet. Lockdown spowodowany koronawirusem wymusił powstanie nowych rozwiązań. Webinary, czyli seminaria on-line pozwoliły twórcom kontynuować przekazywanie wiedzy bez konieczności realnych spotkań z odbiorcami. Rozpocząłeś przygodę z webinarami i chcesz, żeby stały się popularne? Sprawdź, czy nie pominąłeś żadnego z poniższych kroków.

Wybierz odpowiedni dzień

I oby to nie był piątek! Czy wiesz, że najlepsze dni na przeprowadzenie webinaru to wtorek, środa i czwartek? Daty okołoweekendowe nie sprawdzą się tak dobrze – w tych terminach ludzie częściej decydują się na urlop lub mają już zaplanowane dni wolne od pracy. Środek tygodnia pracy to najbezpieczniejszy moment. Ludzie będą wciąż skupieni na obowiązkach, a weekend będzie w ich pojęciu datą odległą.

Przygotuj materiały bonusowe

Tylko dla elity! Aby poczuli się wyróżnieni, przygotuj dodatkowe materiały wyłącznie dla osób zapisanych na webinar. Może to być plik pdf opisujący najważniejsze zagadnienia z omawianego tematu lub zwyczajna infografika. Każdy dodatkowy pakiet dla wybranych zaplusuje i utwierdzi odbiorców w przekonaniu o ich wyjątkowości. A wiadomo – lubisz tych, którzy Cię wyróżniają, prawda?

Wybierz temat idealny

…czyli na tyle zaskakujący, aby przyciągnąć widzów i tak prosty, aby błyskawicznie mogli domyślić się, jakie pojęcia będzie poruszał Twój webinar. Uwaga użytkowników jest rozproszona ilością bodźców, dlatego Twój temat musi być chwytliwy.

Nasza rada: pozwól sobie na prowokujące do myślenia pytania lub zabawne gry słowne. Konkurencja nie śpi!

Korzystaj z siły social mediów

I daj o sobie usłyszeć. Przede wszystkim utwórz wydarzenie na Facebooku. Ludzie chętnie klikają i dołączają do utworzonych wydarzeń. Polecamy również wydanie części budżetu na promowanie wydarzenia i utworzenie reklam. To prosty i szybki sposób na zebranie dodatkowych zainteresowanych Twoim webinarem. Pamiętaj o publikacji postów na wydarzeniu. Możesz na przykład zapytać o pytania, na które następnie udzielisz odpowiedzi w swoim wystąpieniu.

Utwórz, a następnie przypnij u góry fanpage’a, post z zaproszeniem na wydarzenie. Grafika lub – jeszcze lepiej – krótka animacja z datą i godziną webinaru przyciągnie wzrok odbiorców i utrwali w ich świadomości Twoje wydarzenie.

Zadbaj o czytelność przekazu

I zaplusuj na przyszłość. W pojęcia “czytelności przekazu” mieszczą się dwa zagadnienia. Po pierwsze: przygotuj dokładny schemat, według którego poruszysz wcześniej opracowane tematy. Chaotycznie przeprowadzony webinar będzie prezentował się nieprofesjonalnie i nie utrzyma uwagi odbiorców. Dobry konspekt to podstawa każdego wystąpienia.

Po drugie: dołóż starań, żeby nagranie odbyło się bez zakłóceń. Przygotuj odpowiednie tło, załóż konto na jednej z darmowych platform do przeprowadzania Webinarów i utrzymuj kontakt wzrokowy.

Występujesz z pozycji eksperta, dlatego musisz wyglądać, wypowiadać się i zachowywać profesjonalnie. To dobry początek zdobycia fanów Twoich materiałów.

<Przeczytaj również: Audio content jako element strategii marketingowej
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Europejski Akt o Dostępności – rozmowa z ekspertką

Wkrótce do Sejmu ma trafić przyjęty przez Radę Ministrów projekt o zasadach dostępności w produktach…

11 godzin temu

System kaucyjny – zmiany 2024. Kogo obejmą nowe obowiązki?

Zastanawiasz się co to jest i kogo dotyczy system kaucyjny? W dzisiejszym artykule zajmiemy się…

13 godzin temu

Co zrobić, gdy faktura VAT ulegnie zniszczeniu albo zostanie zgubiona?

Utrata faktury czy jej zniszczenie stanowią nadzwyczajne zdarzenia losowe, które są niemożliwe do przewidzenia. Dlatego…

14 godzin temu

Podatek Belki — czy zostanie zniesiony?

W Ministerstwie Finansów obecnie są prowadzone prace nad zniesieniem podatku od zysków kapitałowych, czyli podatkiem…

1 dzień temu

Placówka oświatowa – w jaki sposób można założyć, taką działalność? Rozliczenia względem ZUS i US

Zastanawiasz się jak założyć placówkę oświatową? W dzisiejszym artykule napiszemy kilka słów na temat takich…

1 dzień temu

Analiza sentymentu z wykorzystaniem AI. Jak pomaga wprowadzić zmiany w biznesie?

W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…

2 dni temu