Webinary podbiły Internet. Lockdown spowodowany koronawirusem wymusił powstanie nowych rozwiązań. Webinary, czyli seminaria on-line pozwoliły twórcom kontynuować przekazywanie wiedzy bez konieczności realnych spotkań z odbiorcami. Rozpocząłeś przygodę z webinarami i chcesz, żeby stały się popularne? Sprawdź, czy nie pominąłeś żadnego z poniższych kroków.
I oby to nie był piątek! Czy wiesz, że najlepsze dni na przeprowadzenie webinaru to wtorek, środa i czwartek? Daty okołoweekendowe nie sprawdzą się tak dobrze – w tych terminach ludzie częściej decydują się na urlop lub mają już zaplanowane dni wolne od pracy. Środek tygodnia pracy to najbezpieczniejszy moment. Ludzie będą wciąż skupieni na obowiązkach, a weekend będzie w ich pojęciu datą odległą.
Tylko dla elity! Aby poczuli się wyróżnieni, przygotuj dodatkowe materiały wyłącznie dla osób zapisanych na webinar. Może to być plik pdf opisujący najważniejsze zagadnienia z omawianego tematu lub zwyczajna infografika. Każdy dodatkowy pakiet dla wybranych zaplusuje i utwierdzi odbiorców w przekonaniu o ich wyjątkowości. A wiadomo – lubisz tych, którzy Cię wyróżniają, prawda?
…czyli na tyle zaskakujący, aby przyciągnąć widzów i tak prosty, aby błyskawicznie mogli domyślić się, jakie pojęcia będzie poruszał Twój webinar. Uwaga użytkowników jest rozproszona ilością bodźców, dlatego Twój temat musi być chwytliwy.
Nasza rada: pozwól sobie na prowokujące do myślenia pytania lub zabawne gry słowne. Konkurencja nie śpi!
I daj o sobie usłyszeć. Przede wszystkim utwórz wydarzenie na Facebooku. Ludzie chętnie klikają i dołączają do utworzonych wydarzeń. Polecamy również wydanie części budżetu na promowanie wydarzenia i utworzenie reklam. To prosty i szybki sposób na zebranie dodatkowych zainteresowanych Twoim webinarem. Pamiętaj o publikacji postów na wydarzeniu. Możesz na przykład zapytać o pytania, na które następnie udzielisz odpowiedzi w swoim wystąpieniu.
Utwórz, a następnie przypnij u góry fanpage’a, post z zaproszeniem na wydarzenie. Grafika lub – jeszcze lepiej – krótka animacja z datą i godziną webinaru przyciągnie wzrok odbiorców i utrwali w ich świadomości Twoje wydarzenie.
I zaplusuj na przyszłość. W pojęcia “czytelności przekazu” mieszczą się dwa zagadnienia. Po pierwsze: przygotuj dokładny schemat, według którego poruszysz wcześniej opracowane tematy. Chaotycznie przeprowadzony webinar będzie prezentował się nieprofesjonalnie i nie utrzyma uwagi odbiorców. Dobry konspekt to podstawa każdego wystąpienia.
Po drugie: dołóż starań, żeby nagranie odbyło się bez zakłóceń. Przygotuj odpowiednie tło, załóż konto na jednej z darmowych platform do przeprowadzania Webinarów i utrzymuj kontakt wzrokowy.
Występujesz z pozycji eksperta, dlatego musisz wyglądać, wypowiadać się i zachowywać profesjonalnie. To dobry początek zdobycia fanów Twoich materiałów.
Wkrótce do Sejmu ma trafić przyjęty przez Radę Ministrów projekt o zasadach dostępności w produktach…
Zastanawiasz się co to jest i kogo dotyczy system kaucyjny? W dzisiejszym artykule zajmiemy się…
Utrata faktury czy jej zniszczenie stanowią nadzwyczajne zdarzenia losowe, które są niemożliwe do przewidzenia. Dlatego…
W Ministerstwie Finansów obecnie są prowadzone prace nad zniesieniem podatku od zysków kapitałowych, czyli podatkiem…
Zastanawiasz się jak założyć placówkę oświatową? W dzisiejszym artykule napiszemy kilka słów na temat takich…
W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…