Choć MOSS został wprowadzony jako ułatwienie, dla wielu małych przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w tej procedurze sporadycznie stanowił on uciążliwość. Od 2019 r. przedsiębiorcy, którzy nie przekroczyli nowego limitu przychodu, nie będą musieli korzystać z opcji MOSS.
Dla podatników prowadzących sprzedaż usług elektronicznych, telekomunikacyjnych i nadawczych na rzecz konsumentów z UE system MOSS był znaczącym ułatwieniem. Niestety dodatkowe wymogi stały się problematyczne dla przedsiębiorców, którzy ten rodzaj sprzedaży prowadzili sporadycznie, a mimo to zobligowani byli do zastosowania się do wymogów MOSS. Od 2019 r. sytuacja ta ulegnie zmianie.
Zasady MOSS
Mały punkt kompleksowej obsługi został wprowadzony w celu ułatwienia pracy przedsiębiorcom, którzy świadczą usług elektroniczne, telekomunikacyjne i nadawcze konsumentom na terenie UE, ale spoza własnego kraju. Obowiązek podatkowy dla takich usług powstaje na warunkach szczególnych, tj. w państwie danego odbiorcy usługi.
WAŻNE – Poniższy artykuł odnosi się do przepisów obowiązujących w 2019 roku
System MOSS został stworzony w celu rozliczania tego typu usług w zakresie jednej deklaracji we własnym kraju, jednocześnie nakładając na podatników obowiązek składania dodatkowej deklaracji i konieczność poznania przepisów podatkowych kraju odbiorcy usługi.
Limit dla MOSS od 2019 r.
Zgodnie z nowo wprowadzonymi przepisami od początku 2019 r. korzystanie z MOSS będzie wymagane w sytuacji, kiedy roczna sprzedaż netto usług objętych tym systemem przekroczy 42.000 zł. Zmiana wynika z wdrożenia do przepisów krajowych zaleceń dyrektywy 2017/2455 (art. 28k ust.2-6 Ustawy o VAT).
Dzięki nowelizacji przedsiębiorcy, którzy dokonują sprzedaży usług objętych MOSS sporadycznie, będą mieli możliwość rozliczania się z takiej sprzedaży według przepisów podatkowych obowiązujących w kraju ich siedziby. Także podatnicy, którzy dotychczas rozliczali się w ramach MOSS, ale w 2018 r. nie przekroczyli limitu, będą mogli skorzystać z nowej opcji. W takim przypadku istotne będzie złożenie zawiadomienia o rezygnacji z MOSS w terminie do 20 lutego 2019 r.
Uwaga! – Przedsiębiorcy, którzy nie przekroczyli wskazanego powyżej limitu 42.000 zł mogą,ale nie muszą rezygnować z MOSS – mają oni w tym zakresie możliwość wyboru.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Prowadzenie firmy, to nie tylko sprzedaż produktów czy usług, ale także szereg innych działań opierających się na współpracy z różnymi partnerami biznesowymi.
Jesteś wspólnikiem spółki cywilnej i zastanawiasz się, jak będą płacone zaliczki na podatek dochodowy w przypadku zmiany wspólników lub udziałów w spółce? W dzisiejszym artykule opiszemy ten temat.
Udało nam się przyciągnąć klienta, a nawet przekonać go do finalizacji zamówienia. Chociaż w tym miejscu rola sprzedawcy się kończy, przebieg dostawy wpływa na ocenę zakupu niemal w tym samym stopniu co sam produkt. Dlatego tak ważni są brokerzy kurierscy, którzy ułatwiają wybór najlepszej platformy usług kurierskich.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo