Podatnicy korzystający ze zwolnienia z VAT generalnie nie składają deklaracji VAT do urzędów skarbowych. Sytuacja może ulec zmianie, gdy taki przedsiębiorca podejmie współpracę z kontrahentami z Unii Europejskiej.
Rejestracji można dokonać dobrowolnie przed przekroczeniem limitu
Nievatowiec a deklaracje unijne
W związku z faktem, że obrót pomiędzy państwami członkowskimi Wspólnoty jest dość ściśle monitorowany, także nievatowiec jest zobligowany do deklarowania transakcji, w których występuje jako podatnik VAT unijny. Zatem – zgodnie z powyższą tabelą – taka konieczność powstanie przy nabyciu lub świadczeniu usług w ramach art. 28b lub przy wewnątrz wspólnotowym nabyciu towarów, jeśli przekroczyliśmy limit (lub zgłosiliśmy się dobrowolnie).
Podatników VAT zwolnionych mogą dotyczyć trzy deklaracje – VAT-9M, VAT-8 lub VAT-UE. Którą deklarację należy wybrać?
Deklaracja:
Kiedy należy złożyć:
VAT-9M
Składamy jedynie w przypadku importu usług w trybie art. 28b, chyba że dokonaliśmy rejestracji z tytułu WNT.
VAT-8
Składamy co miesiąc po zarejestrowaniu do WNT jako podatnik VAT-UE (także zerową), wtedy w tej deklaracji wykazujemy także import usług w trybie art. 28b.
VAT-UE
Składamy w przypadku świadczenia usług w trybie art. 28b, oraz WNT – wraz z deklaracją VAT-8.
Informacji VAT-UE nie dołączamy w przypadku importu usług – w takiej sytuacji składamy wyłącznie VAT-9M/VAT-8 według powyższej zasady.
Deklaracje składamy w terminie do 25 dnia miesiąca po miesiącu, w którym miała miejsce dana transakcja (w przypadku VAT-8 za każdy poprzedni miesiąc).
FAQ - najczęściej zadawane pytania
VAT-UE dla nievatowca?
W przypadku podatników korzystających ze zwolnienia z VAT nie każda transakcja wymaga rejestracji do VAT-UE.
VAT-9M dla nievatowca?
VAT-9M jedynie w przypadku importu usług w trybie art. 28b, chyba że dokonaliśmy rejestracji z tytułu WNT.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Umowa sprzedaży to jedna z najczęściej zawieranych umów cywilnoprawnych. Skutki jej zawarcia mają istotne znaczenie na wielu płaszczyznach prawa, w tym prawa podatkowego. Jednym z takich podatków jest podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC), który ciąży na podatniku w przypadku sprzedaży rzeczy i praw majątkowych. Jednakże co w przypadku, gdy umowa została zawarta, podatek PCC został zapłacony, a w między czasie okazało się, że umowa sprzedaży jest nieważna? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule.
Księga protokołów to kolejny ważny w spółce z o.o. dokument o charakterze korporacyjnym. Jest to niejako oficjalny rejestr podejmowanych przez wspólników uchwał oraz przebiegu zgromadzeń wspólników w spółce z o.o. Czym jest księga protokołów, jak należy ją prowadzić oraz co powinna zawierać?
Czy można połączyć własną firmę i pracę na etacie? Choć to wyzwanie, jest to możliwe, a praktyka pokazuje, że wiele profili działalności można pogodzić z etatem. Taki przedsiębiorca często nie musi opłacać składek społecznych z JDG i ma stałe źródło dochodów. Warto jednak zwrócić uwagę na parę istotnych kwestii.
Public relations w sklepie online to nie tylko kontakt z dziennikarzem w sprawie artykułu. To także sposób na budowanie zaufania, rozpoznawalności i reputacji – zanim klient wejdzie na stronę, kliknie w reklamę lub doda produkt do koszyka. W tym poradniku pokażemy, jak działa PR w e-commerce, od czego zacząć i jak stworzyć relacje z mediami, które naprawdę zaprocentują.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo