1 stycznia 2024 r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie trybu składania wniosków o wydanie WIS, WIA i WIP. Już nie będzie można wnosić o nie na dotychczasowych zasadach. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, w jaki sposób uzyskasz Wiążącą Informację (WIS, WIA i WIP) w 2024 roku.
Wniosek o wydanie Wiążących Informacji – jak to wygląda obecnie?
W tej chwili (do końca 2023 r.) tryb przyjmowania wniosków o wydanie:
WIS – Wiążących Informacji Stawkowych;
WIP – Wiążących Informacji o Pochodzeniu,
WIA – Wiążących Informacji Akcyzowych
nie jest ujednolicony.
Przedsiębiorcy mogą wnioskować o wydanie tych dokumentów drogą elektroniczną (przez e-PUAP) lub w formie papierowej. To wnioskodawca wybiera tryb, który mu najbardziej odpowiada.
Stoi to w kolizji z trybem wnioskowania o wydanie Wiążącej Informacji Taryfowej (WIT) – można go zrealizować wyłącznie poprzez konto na PUESC. Wprowadza to zamęt i irytację przedsiębiorców, którzy poszukują formularza do złożenia wniosku na niewłaściwej platformie.
Wnioski o wydanie WIS, WIP i WIA od 1 stycznia 2024 r.
Z dniem 1 stycznia 2024 r. wejdą w życie przepisy ustawy z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw.
Zgodnie z nimi zasady wnioskowania o wydanie WIS, WIP i WIA zostaną ustandaryzowane.
Wnioski o wydanie WIS od Nowego Roku składamy poprzez e-Urząd Skarbowy, a wnioski o wydanie WIP i WIA poprzez PUESC (czyli tak samo jak WIT).
1 stycznia 2024 r. w serwisie e-Urzędu Skarbowego i na platformie PUESC zostaną udostępnione nowe funkcjonalności umożliwiające złożenie wspomnianych wniosków.
Złożenie wniosku o wydanie Wiążącej Informacji pozostanie bezpłatne, ale – tak jak i obecnie – wnioskujący będzie musiał ponieść koszty badań i analiz, jeśli takowych będzie wymagało wydanie Wiążącej Informacji.
WIS, WIP i WIA w 2024 – podsumowanie
Od 1 stycznia 2024 r. wnioski o wydanie WIP i WIA należy składać poprzez PUESC, a o WIS – poprzez e-US. Nie zmieni się nic w opłatach – tzn. samo wydanie Wiążącej Informacji pozostanie bezpłatne, wnioskujący będzie musiał jednak zapłacić za ewentualne badania i analizy, niezbędne Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) do wydania dokumentu.
Od kilku lat związana z topowymi redakcjami biznesowymi. Pisze o księgowości, finansach i sprawach marketingowych - czyli o tematach, które interesują każdego przedsiębiorcę.
Z przyjemnością czyta ustawy, kodeksy, rozporządzenia, regulaminy i inne oficjalne dokumenty, które rozkłada na czynniki pierwsze. Pomagają jej w tym umiejętności analityczne i syntetyczne. Wierzy w moc twardych danych i w artykułach chętnie wykorzystuje wyniki badań, raporty i statystyki. Sama prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, dlatego z doświadczenia zna i rozumie problemy drobnych przedsiębiorców. Artykułami dotyczącymi spraw księgowych stara się je rozwiązywać. Stawia przy tym na prosty, zrozumiały dla każdego język, logiczną strukturę i przykłady z życia wzięte.
Pracę nad każdym artykułem zaczyna od zakwestionowania swojej wiedzy i sprawdzenia jej w źródłach. Prywatnie lubi zagadki logiczne i grę w Sudoku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Public relations w sklepie online to nie tylko kontakt z dziennikarzem w sprawie artykułu. To także sposób na budowanie zaufania, rozpoznawalności i reputacji – zanim klient wejdzie na stronę, kliknie w reklamę lub doda produkt do koszyka. W tym poradniku pokażemy, jak działa PR w e-commerce, od czego zacząć i jak stworzyć relacje z mediami, które naprawdę zaprocentują.
Umowa o pracę czy inna umowa cywilnoprawna to dokument, który kształtuje współpracę między pracodawcą a pracownikiem czy usługobiorcą. Niestety, błędy w treści umowy mogą pojawić się na każdym etapie takiej umowie, począwszy od błędów formalnych, a skończywszy na niedozwolonych klauzulach. Takie wadliwości mogą doprowadzić do nieważności umowy bądź konsekwencji prawnych.
Wynajem mieszkania to dla wielu osób jedyny sposób na posiadanie przestrzeni do życia. Z wynajęciem mieszkania wiążą się jednak obowiązki, które spoczywają zarówno na wynajmującym, jak i na najemcy. Jednym z obowiązków wynajmującego jest dokonywanie napraw koniecznych w wynajmowanym mieszkaniu. Co w przypadku, gdy mieszkanie posiada wady, których nie da się naprawić? Czy wynajmujący zobowiązany jest usuwać je do skutku, czy może obniżyć czynsz?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo