Handel elektroniczny ma się dobrze i chyba nikt nie ma wątpliwości, że przyszłość należy do handlu online. Pojawia się wiele nowych rozwiązań dedykowanych zarówno sprzedawcom, jak i kupującym. Sprzedaż przez Internet może odbywać się bez ograniczeń terytorialnych, nic też dziwnego, że powstają nowe przepisy ograniczające dotychczas obowiązujące zasady. Mówimy tutaj przede wszystkim o rozliczaniu podatku VAT od wielu transakcji handlowych, o tym będzie nasza dzisiejsza publikacja.
Polskę, jak wszystkie kraje unijne, obowiązują zasady, że zalecenia zawarte w Rozporządzeniach i Dyrektywach Unii Europejskiej muszą się znaleźć w przepisach krajowych w odpowiednich terminach.
Wprowadzane zmiany, które mają obowiązywać od 1 lipca 2021 roku, dotyczą pakietu nowych przepisów w ustawie o podatku VAT i również wynikają z wytycznych organów UE.
Szczegóły omówimy poniżej.
W projekcie ustawy zmieniającej ustawę o VAT pojawiają się nowe pojęcia i definicje. Oto główne obszary zmian:
Rozszerzenie małego punktu obsługi kompleksowej (MOSS), która obecnie jest stosowana dla usług telekomunikacyjnych, nadawczych i świadczonych drogą elektroniczną. Po zmianie procedura MOSS ma obejmować również:
Po zmianie nie będzie to już MOSS (Mini One Stop Shop) tylko OSS (One Stop Shop).
Przedsiębiorcy, którzy będą dokonywali tego typu transakcji powinni przeczytać kolejne artykuły. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajduje się w dedykowanych publikacjach:
Wprowadzenie pakietu VAT e-commerce spowoduje objęcie podatkiem VAT wszystkich towarów importowanych z krajów trzecich, bez względu na kwotę. Są to bardzo rewolucyjne zmiany, jeżeli chodzi o rozliczanie podatku VAT importowego. Z tego też powodu będziemy na pewno powracać do opisywania tego tematu.
Zastanawiasz się jak obliczać wyższe zaliczki na podatek pracownika zatrudnionego w trakcie roku? W dzisiejszym…
Pojęcie dopłaty zazwyczaj kojarzy się z dofinansowaniem, dokapitalizowaniem jakichś zasobów. Czym są dopłaty w spółce…
Każdy pracodawca będzie miał obowiązek wprowadzenia systemu płac zapewniającego równe wynagrodzenie za taką samą pracę…
Branding emocjonalny to strategia marketingowa, która skupia się na budowaniu głębokich, osobistych i emocjonalnych więzi…
Jak podaje resort rządowy, pomimo stabilizacji na europejskim i światowym rynku energii, skutki kryzysu energetycznego…
Zastanawiasz się kiedy druk jest traktowany jako towar a kiedy jako usługa? W dzisiejszym artykule…