Różnorodność zmian przepisów podatkowych w 2022 roku wymaga ciągłego bieżącego monitorowania i informowania. Jedną z zauważalnych tendencji jest dążenie do ograniczenia obrotu gotówkowego. W dzisiejszej publikacji opiszemy, czy przedsiębiorca dokonujący sprzedaży wysyłkowej powinien od stycznia 2022 roku mieć terminal, jeżeli posiada kasę fiskalną.
Kto musi mieć od stycznia 2022 roku terminal płatniczy?
Zmienione przepisy nakładają na przedsiębiorców posiadających kasę fiskalną obowiązek umożliwienia zapłaty za pośrednictwem instrumentu płatniczego. To pojęcie zostało zdefiniowane w ustawie o usługach płatniczych.
Zapłata w formie bezgotówkowej może być dokonana z wykorzystaniem:
terminala płatniczego,
płatności mobilnej, np. usługa BLIK,
zlecenia przelewu bankowego.
Jak z tego wynika zapłata bezgotówkowa za pomocą terminala płatniczego jest tylko jedną z możliwych opcji. Z założenia przedsiębiorca ma obowiązek zapewnić konsumentowi możliwość zapłaty jedną z przedstawionych metod płatności bezgotówkowych, o której nabywca powinien zostać poinformowany.
W przypadku przedsiębiorców, którzy posiadają kasę fiskalną nie ma w tym miejscu znaczenia, czy będzie to kasa z papierowym, elektronicznym zapisem kopii, czy może kasa online.
Czy mając tylko sprzedaż wysyłkową i kasę fiskalną należy mieć od stycznia 2022 terminal?
Jeżeli przedsiębiorca prowadzi jedynie sprzedaż w systemie wysyłkowym, pocztą lub przesyłkami kurierskimi, to odbywa się to bez kontaktu osobistego z nabywcą. Zamówienia są składane najczęściej przez stronę internetową dostawcy lub platformy handlowe a zapłata jest dokonywana za pośrednictwem poczty, banku na rachunek bankowy przedsiębiorcy. Tym samym można stwierdzić, że warunek zapłaty w formie bezgotówkowej zostaje spełniony.
Przedsiębiorca, który prowadzi jedynie sprzedaż wysyłkową i posiada kasę fiskalną, nie musi od stycznia 2022 roku posiadać terminala płatniczego, jeżeli zapłata jest dokonywana na wskazany przez niego rachunek bankowy.
Jeżeli przedsiębiorca zakupi terminal, mimo braku obowiązku, to będzie mu przysługiwała ulga na terminal.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Kto musi mieć od stycznia 2022 roku terminal płatniczy?
Zmienione przepisy nakładają na przedsiębiorców posiadających kasę fiskalną obowiązek umożliwienia zapłaty za pośrednictwem instrumentu płatniczego (terminala płatniczego, płatności mobilnej, np. usługa BLIK czy zlecenia przelewu bankowego).
Czy mając tylko sprzedaż wysyłkową i kasę fiskalną należy mieć od stycznia 2022 terminal płatniczy?
Taki przedsiębiorca nie musi od stycznia 2022 roku posiadać terminala płatniczego, jeżeli zapłata jest dokonywana na wskazany przez niego rachunek bankowy.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Wigilia będzie dniem wolnym od pracy, ale dopiero w 2025 roku, co oznacza, że Polacy jeszcze w tym roku będą musieli wykonywać swoje obowiązki pracownicze w dniu 24 grudnia.
Reklamowanie się z małym budżetem może przynieść świetne rezultaty, jeśli firma zastosuje odpowiednią strategię i skupi się na najważniejszych celach. Sprawdź, co zrobić, aby zmaksymalizować efekty!
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo