O Polskim Ładzie piszemy już od jakiegoś czasu. Jednak do tej pory był jeszcze niewielki margines niepewności co do terminu wprowadzenia zmian przepisów w życie, ale nie ma już odwrotu – Prezydent podpisał ustawę. Od 1 stycznia 2022 roku będzie obowiązywała zmiana wielu przepisów podatkowych. Sprawdźmy, co to oznacza dla przedsiębiorcy.
Polski Ład podpisany przez Prezydenta
Ustawa o Polskim Ładzie została podpisana przez Prezydenta 16 listopada 2021 roku. Obejmuje ona przede wszystkim rewolucyjne zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych, o czym już wielokrotnie pisaliśmy. W ustawie zmienianych jest ogólnie 18 ustaw podatkowych, co wymaga czasu na zapoznanie się z zakresem wprowadzanych nowych regulacji.
Polski Ład – kluczowe zmiany podatkowe
Poniżej w telegraficznym skrócie piszemy o najważniejszych zmianach wprowadzanych przez Polski Ład:
Znaczący wzrost kwoty wolnej od podatku do kwoty 30.000 zł, dla osób rozliczających się według skali podatkowej. Kwota ulgi nie będzie uzależniona od kwoty osiągniętych dochodów rocznych.
Likwidacja szarej strefy w zatrudnieniu pracowników.
To tylko niektóre z wprowadzonych zmian, które w swoim przekazie są najbardziej medialne. Pisaliśmy i będziemy jeszcze niejednokrotnie pisać na temat rozwiązań przyjętych przez Polski Ład, dlatego zachęcamy do śledzenia naszych publikacji. Pozostaje mieć nadzieję na pojawienie się przepisów wykonawczych, czy objaśnień podatkowych, co pomoże dać odpowiedzi na wiele nurtujących pytań. Większość wprowadzonych zmian wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku, poza pewnymi wyjątkami, które zostały szczegółowo opisane w ustawie.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
W jaki sposób lokalne firma z sektora MŚP może skutecznie zaistnieć w Internecie i przyciągnąć klientów z najbliższego otoczenia? Odpowiedzią jest SEO lokalne – strategia, która pozwala zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania i skuteczniej docierać do odbiorców z okolicy. Dowiedz się, jakie działania warto wdrożyć, by Twoja firma stała się bardziej widoczna i zyskała przewagę na lokalnym rynku.
W świecie, w którym klient ma do wyboru setki podobnych produktów lub usług, propozycja wartości staje się jednym z najważniejszych elementów skutecznej komunikacji marketingowej. To jasna obietnica tego, co konsument zyska dzięki Twojej ofercie i dlaczego warto wybrać właśnie Ciebie, a nie konkurencję.
Ci, którzy wchodzą w świat biznesu, mają dużo motywacji i dobre pomysły, ale brakuje im doświadczenia. Zaoszczędź czas na popełnianiu błędów i naucz się na wpadkach tych, którzy już przeszli tę drogę. „Rozkręć startup” przeprowadzi Cię przez nią od krok po kroku.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo