Technologia druku 3D staje się coraz bardziej popularna, a liczba branż, w których można go wykorzystać, wciąż rośnie. Sprawdź, co można wydrukować drukarką 3D, ile kosztuje taka drukarka i czy jest to opłacalny biznes.
Co można wydrukować drukarką 3D? Niemal wszystko: ozdoby, przedmioty codziennego użytku, części zamienne do urządzeń, prototypy produktów, makiety architektoniczne, figurki, a nawet protezy i broń palną. Możliwe jest drukowanie z plastiku, metalu, a nawet szkła. Potencjał jest bardzo duży, a skala wykorzystania druku 3D coraz większa. Możliwości i pomysłów na własny biznes nie brakuje: drukowanie 3D wykorzystuje się w pracowniach jubilerskich, branży kosmetycznej, zabawkarskiej, medycznej, elektronicznej, motoryzacji i meblarstwie, a nawet w sektorze wojskowym i kosmicznym. Komercyjny druk 3D staje się coraz bardziej popularny także w Polsce. Według “Badania rynku druku 3D z Polsce” opracowanego przez firmę Printelize, na polskim rynku druku 3D działają przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa (85,6%) i firmy jednoosobowe (27,8%). Większość z nich prowadzi sprzedaż B2B. Główną branżą, która korzysta z usług druku 3D to architekci, biura konstrukcyjne, firmy z branży wzornictwa.
Ile kosztuje drukarka 3D?
Istnieje wiele czynników, które wpływają na ostateczny koszt drukarki 3D. W zależności od samego zastosowania, celu użytkowania czy oczekiwanej jakości produktów, ceny takiego sprzętu klasyfikują się w granicy od kilkuset do nawet kilkuset tysięcy złotych.
Zestaw części do samodzielnej budowy prostej, domowej drukarki 3D służącej do amatorskich działań można kupić już za ok. 1000 zł, a gotową drukarkę – za 2-3 tys. zł.
Jeśli chcemy założyć własną działalność gospodarczą i zarabiać na druku 3D, to będziemy potrzebowali bardziej profesjonalnego sprzętu. Ceny profesjonalnych drukarek zaczynają się od 8 tys. zł i sięgają kilkunastu, kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy złotych, w zależności od tego, do czego będziemy je wykorzystywać. Do tego należy doliczyć koszty związane z zakupem części i filamentów (tworzywa), a także oprogramowania.
Pomysł na biznes z drukarką 3D – co można drukować i sprzedawać
Zastanawiasz się co można drukować drukarką 3D? Możliwości zarabiania na druku przestrzennym jest sporo. To może być zarówno dobry pomysł na biznes w małym mieście, jak i w dużym, a także pomysł na biznes w domu.
Posiadając własną drukarkę 3D, można na przykład:
tworzyć personalizowane gadgety, takie jak np. oryginalne, własnoręcznie zaprojektowane przez klientów obudowy na telefon, designerską biżuterię, breloczki i przedmioty codziennego użytku, a nawet miniaturowe figurki klientów,
drukować i sprzedawać akcesoria i części zamienne do urządzeń AGD i RTV,
sprzedawać tutoriale i gotowe projekty przedmiotów, przygotowane dla początkujących amatorów druku 3D, którzy nie potrafią ich samodzielnie zaprojektować,
pomagać firmom we wdrażaniu technologii druku 3D, dostarczając im kompletne narzędzia i szkoląc z obsługi sprzętu oraz przygotowywania projektów,
prowadzić bloga tematycznego o druku 3D i podpiąć pod niego programy partnerskie.
Można też prowadzić tradycyjną sprzedaż drukarek, podzespołów i akcesoriów do drukarek 3D lub oprogramowania.
Drukowanie 3D – biznes, który się opłaca?
Choć prognozy są optymistyczne i coraz więcej branż jest zainteresowana korzystaniem z druku 3D, to przed podjęciem decyzji o zakładaniu firmy warto jednak dokładnie przekalkulować, ile pieniędzy będzie się potrzebowało na uruchomienie biznesu i czy znajdzie się wystarczająco klientów.
Firma analityczna CONTEXT opublikowała raport opisujący sytuację na rynku drukarek 3D w pierwszym kwartale 2023 r, który z jednej strony odsłonił fluktuację w dynamice wzrostu liczby sprzedanych urządzeń, a z drugiej podkreślił przesunięcie popytu w kierunku przemysłowych drukarek 3D do metalu, których wartość jest zwyczajowo najwyższa ze wszystkich. W rezultacie współcześnie można mówić o wzroście całkowitej wartość przychodów w tym obszarze, na co znaczący wpływ miały również inflacyjne wzrosty cen.
Druk 3D to niewątpliwie ciekawa i rozwijająca się branża, w której własną działalność mogą prowadzić zarówno ci, którzy mają już doświadczenie, jak i nowicjusze. Próg wejścia jest niższy, niż jeszcze kilka lat temu, łatwiej jest też nabyć sam sprzęt. Dodatkowo pojawia się coraz więcej kursów i specjalistycznych poradników na temat samego druku. Jeśli więc tylko ma się pomysł, perspektywę niszy, w którą można celować, wiedzę i kapitał na strat, to zdecydowanie warto spróbować.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Drukarka 3D - co można wydrukować?
Dzięki takiej drukarce można na przykład: tworzyć personalizowane gadżety jak biżuterię, obudowy na telefon i breloczki, akcesoria i części do urządzeń AGD i RTV oraz wiele innych.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zgadzam się, że w PL ten biznes jest coraz bardziej popularny i po prostu bedzie popularny, bo jest takie zapotrzebowanie. Dobra drukarka, dobry sprzęt, dobre filamenty i można pracować w komfortowych warunkach
Dodaj komentarz
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Pozyskanie klienta to jedno – ale zatrzymanie go na dłużej to prawdziwa sztuka. Dlatego właśnie strategie lojalnościowe w sklepie online zyskują na znaczeniu. W tym poradniku pokazujemy, jak budować lojalność klienta krok po kroku – bez zbędnych schematów i pustych obietnic.
Współcześnie zarządzanie talentami staje się jednym z najważniejszych elementów strategii organizacyjnych. W czasach, gdy innowacyjność, efektywność i konkurencyjność zależą w dużej mierze od kapitału ludzkiego, przyciąganie, rozwój i utrzymanie najlepszych pracowników to priorytet dla każdej firmy.
Deregulacja to proces, który ma na celu uproszczenie przepisów prawa, ograniczenie biurokracji i zwiększenie dostępności usług publicznych – zarówno dla obywateli, jak i przedsiębiorców.
Dynamiczny rozwój rynku kryptoaktywów stanął za potrzebą wprowadzenia odpowiednich regulacji prawnych, które zapewnią bezpieczeństwo uczestnikom rynku. Dlatego też Minister Finansów podjął decyzję o utworzeniu ustawy, która będzie mieć na celu określenie organizacji oraz zasad wykonywania nadzoru nad podmiotami działającymi na rynku kryptoaktywów.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo
Zgadzam się, że w PL ten biznes jest coraz bardziej popularny i po prostu bedzie popularny, bo jest takie zapotrzebowanie. Dobra drukarka, dobry sprzęt, dobre filamenty i można pracować w komfortowych warunkach