6 powodów, dla których warto skorzystać z coworkingu
Załóżmy, że rozpoczynamy swój biznes. Zależy nam po pierwsze: na dopracowaniu oferty i rozwoju usług, po drugie: na zdobyciu klientów, po trzecie: minimalizacji kosztów. Z pomocą przychodzi coworking, idealne rozwiązanie dla osób, które zamiast pracy w samotności, wolą otaczać się pobudzającymi, kreatywnymi umysłami i efektywnie pracować.
Społeczność osób pracujących, innymi słowy praca wspólnie, we wspólnej przestrzeni, ale osobno – przy własnym biurku, we własnym zakresie. Zamiast biura i pracy w warunkach domowych, która z reguły bywa mniej efektywna i rozpraszająca, można zdecydować się na wynajem biurka, w otoczeniu inspirujących osób i w nowoczesnej przestrzeni aranżacyjnej, która sprzyja powstawaniu nowych pomysłów.
Na taką formę działalności decyduje się coraz więcej freelancerów (np. informatycy, graficy, architekci, dziennikarze, fotografowie) i startupów. Co ciekawe, według badania przeprowadzonego przez Office Nomads oraz Emergent Research w trakcie konferencji Coworking Unconference Conference, aż 84% osób – dzięki korzystaniu z coworkingu – czuje się bardziej zaangażowanych i zmotywowanych do pracy, 89% wskazuje, że przestrzeń coworkingowa czyni ich… szczęśliwymi.
Dlaczego? Oto 6 powodów, dla których praca w coworkingu może przyprawić o uśmiech.
1. Tnij koszty
Rozpoczynając biznes, zwykle albo decydujemy się na pracę w domu, albo w wynajętym lokum. Tymczasem wynajęcie biura wiąże się z niepotrzebnymi kosztami i przestrzenią, której z reguły na starcie jeszcze w pełni nie wykorzystujemy.
Dla wielu lepszym rozwiązaniem jest wynajęcie jednego, dobrze wyposażonego biurka w inkubatorze przedsiębiorczości lub centrum coworkingowym, w którym dostępne są też biura i sale konferencyjne przeznaczone na spotkania z klientami. Dzięki takiemu rozwiązaniu minimalizujemy koszty przy jednoczesnym dbaniu o profesjonalny wizerunek firmy.
Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER
2. Skorzystaj z porad ekspertów
To, co niezwykle ważne nie tylko dla początkujących biznesów, to możliwość skorzystania z wiedzy doświadczonych ekspertów.
Kontaktem ze specjalistami, których pomoc i pomysły mogą przyspieszyć rozwój firmy, dysponują zazwyczaj inkubatory przedsiębiorczości, gdzie ulokowane są firmy z dużym doświadczeniem na rynku.
Dodatkowo, instytucje otoczenia biznesowego, z uwagi na prowadzone projekty, dysponują zazwyczaj siecią kontaktów do ekspertów i doradców z różnych dziedzin, którzy są w stanie pomóc w np. w doborze odpowiednich narzędzi marketingowych czy w przygotowaniu wystąpienia przed inwestorami.
3. Postaw na kreatywne otoczenie
Codzienna praca bywa nużąca i łatwo wpaść w pułapkę spadku efektywności – pracujemy dużo, ale coraz mniej produktywnie, bo brakuje nam pozytywnej motywacji. Pracując w miejscu pełnym otwartych osób reprezentujących różne dziedziny biznesu, mając sposobność obserwowania przy tym innych przedsiębiorców i ich podejścia do projektów, pobudzamy się do konstruktywnej pracy.
Zwiększamy nasze skupienie i produktywność.
Dodatkowo większość przestrzeni coworkingowych dba o nietuzinkową aranżację, która pobudza do twórczego myślenia.
Crazy Room – pokój do spotkania lub do odpoczynku w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER
4. Korzystaj z networkingu
Dynamiczne poszerzanie bazy kontaktów klientów i podwykonawców to marzenie każdego przedsiębiorcy. Bliskie otoczenie osób reprezentujących interdyscyplinarne dziedziny działa inspirująco. Pozwala na udoskonalenie pomysłu dzięki możliwości otrzymania informacji zwrotnej z wielu różnych źródeł, ale również na uzyskanie kontaktu do odpowiedniej osoby. Lista numerów poszerza się, a Twoja firma powoli zaczyna być rozpoznawalna w środowisku biznesowym.
5. Pokaż się światu!
Innym atutem wynajęcia biurka w inkubatorze przedsiębiorczości jest możliwość uczestnictwa w odbywających się tam przedsięwzięciach. Co więcej, nie tylko, jako uczestnik, ale również np. jako prelegent.
Organizowane przez takie miejsca eventy stanowią doskonałe miejsce do zaprezentowania swojego startupu czy firmy i dotarcia do potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych. To rozwiązanie, które z uwagi na promocję stojącą za projektami, może znacznie przyspieszyć rozwój firmy, docierając z informacją o jej ofercie również do mediów czy blogerów.
6. Wysypiaj się 🙂
A co jeśli nie jesteście zwolennikami wczesnego wstawania? Niektóre miejsca dysponujące strefami coworkingu pozwalają na skorzystanie z biurka o dowolnej porze, przez 24 godziny na dobę. Wiele nocnych marków lub osób, których standardy pracy bywają na tyle rozciągnięte w czasie, że nie mieszczą się w przedziale od 8:00 do 16:00 korzysta z tej dogodności.
To tylko niektóre zalety, które pozwalają rozważyć pracę w interdyscyplinarnym środowisku. By znaleźć ich więcej, wystarczy wypróbować idei coworkingu. Być może biurko w przestrzeni coworkingowej okaże się tym, czego brakowało Waszemu biznesowi.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Sprzedaż na Allegro to świetny sposób na rozwinięcie własnego biznesu, ale warto pamiętać, że za każdą transakcją stoją konkretne obowiązki podatkowe. Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność gospodarczą, czy dopiero myślisz o założeniu firmy, musisz wiedzieć, kiedy i jak prawidłowo rozliczać swoje przychody.
Czy wiesz, że networking i lokalne partnerstwa mogą stać się kołem napędowym rozwoju Twojej firmy? Współpraca z innymi przedsiębiorcami nie tylko poszerza możliwości, ale także buduje pozytywny wizerunek w lokalnej społeczności. Dowiedz się, dlaczego rola networkingu jest tak ważna i jak skutecznie rozwijać relacje, aby osiągnąć wymierne korzyści dla swojego biznesu.
Przedsiębiorcy, którzy rejestrują sprzedaż na kasie fiskalnej online, mogą skorzystać z ulgi, która pozwala obniżyć koszty związane z jej zakupem. Sprawdź, komu przysługuje ulga, ile wynosi i jakie warunki trzeba spełnić, aby ją otrzymać.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo