Digital PR - omówione zagadnienia:
Czym jest digital PR?
Tradycyjne działania Public Relations mają za zadanie dbać o dobry wizerunek firmy lub osoby za pomocą odpowiedniej komunikacji zewnętrznej. Mają one bezpośredni wpływ na kształtowanie stosunków społecznych podmiotu z jego otoczeniem.
Digital PR z kolei jest strategią wykorzystywaną do rozwijania swoich działań w internecie, dbania o wizerunek i zwiększania świadomości marki za pomocą narzędzi cyfrowych.
Dzięki podejmowanym w ten sposób działaniom firmy są w stanie nawiązywać liczne współprace i utrzymywać kontakty z wpływowymi osobistościami ze świata social mediów. To z kolei pomaga w uzyskaniu pozytywnych opinii oraz backlinków czy wzmianek na swój temat w mediach społecznościowych, które są pewnego rodzaju „walutą zaufania” dla odbiorców.
Do czego służą narzędzia digital PR?
Dobrze prowadzone działania z zakresu PR cyfrowego będą wpływać na:
- budowanie wizerunku marki w internecie i mediach społecznościowych,
- zwiększenie jej rozpoznawalności,
- budowanie społeczności – grupy odbiorców, do których trafia nasz komunikat,
- zwiększenie efektywności zarządzania kryzysowego – analizując działania mające na celu poprawę satysfakcji odbiorców jesteśmy w stanie szybciej zareagować w przypadku sytuacji kryzysowej, która może nadejść w każdym momencie.
Podczas tworzenia planu działań z wykorzystaniem narzędzi digital PR należy wziąć pod uwagę wizję marki, jej misję, główne założenia public relations oraz użycie marketingu mix i promotion mix.
5 platform, które warto znać prowadząc działania digital PR
Obecnie możemy znaleźć wiele narzędzi i platform, które znacząco ułatwiają budowanie zasięgów i wizerunku marki w internecie. Poniżej przedstawione zostały te, które naszym zdaniem warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu różnorodnych działań digitalowych:
- Similar Web – dostarcza danych analitycznych, prowadzi rankingi popularności. Przedstawia statystyki witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych. Pozwala porównać ze sobą strony o pdoobnej tematyce.
- Prowly – to kompleksowe narzędzie do zarządzania wszelkimi działaniami związanymi z public relations. Umożliwia wysyłkę informacji do mediów, prowadzenie biura prasowego oraz brand journala. To wszystko za pomocą jednego narzędzia.
- Snappa – program pozwalający na tworzenie szybkich i łatwych grafik głównie dla mediów społecznościowych. Jest on dostępny w wersji online, wystarczy utworzyć bezpłatne konto i można śmiało tworzyć i pobierać grafiki w postaci PNG lub JPG.
- InVideo – bardzo intuicyjna platforma internetowa, pozwalająca na montaż wideo w chmurze. Sprawia, że montowanie jest proste i przyjemne, a rezultaty wyglądają profesjonalnie.
- Socioboard – zestaw narzędzi do generowania leadów w social mediach i prowadzenia content marketingu. Posiada w swojej ofercie bezpłatny plan podstawowy. Oferuje precyzyjne analizy aktywności użytkowników social mediów, dzięki którym łatwiej trafić do nich ze swoim przekazem.
Podsumowanie
Digital PR jest poszerzeniem możliwości, jakie dotychczas posiadał tradycyjny PR. Ma on pozytywny wpływ na widoczność marki w internecie. Znaczna część użytkowników próbujących uzyskać informację o firmie będzie w tym momencie korzystała z wyszukiwarek internetowych. Tym samym chcąc utrzymać wysokiej jakości treści widoczne dla użytkowników, w działania te powinni zostać zaangażowani specjaliści SEO oraz digital marketerzy. Jeżeli połączymy wszystkie elementy w całość będziemy w stanie uwydatnić wizerunek marki w social mediach.
Najważniejsze pytania
-
🔸Czym jest digital marketing?
Jest to działalność reklamowa mająca na celu wykorzystanie technologii cyfrowej do prowadzenia działań promocyjnych w internecie.
-
🔸Czym jest digital PR?
W dużym skrócie są to działania związane z wykreowaniem oraz dbaniem o pozytywny wizerunek osoby, grupy osób lub firmy w internecie.
Podziel się z innymi: