Czym jest digital PR i jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się w tej dziedzinie? Odpowiedzi znajdziesz w dzisiejszym artykule.
Czym jest digital PR?
Tradycyjne działania Public Relations mają za zadanie dbać o dobry wizerunek firmy lub osoby za pomocą odpowiedniej komunikacji zewnętrznej. Mają one bezpośredni wpływ na kształtowanie stosunków społecznych podmiotu z jego otoczeniem.
Digital PR z kolei jest strategią wykorzystywaną do rozwijania swoich działań w internecie, dbania o wizerunek i zwiększania świadomości marki za pomocą narzędzi cyfrowych.
Dzięki podejmowanym w ten sposób działaniom firmy są w stanie nawiązywać liczne współprace i utrzymywać kontakty z wpływowymi osobistościami ze świata social mediów. To z kolei pomaga w uzyskaniu pozytywnych opinii oraz backlinków czy wzmianek na swój temat w mediach społecznościowych, które są pewnego rodzaju „walutą zaufania” dla odbiorców.
Digital PR – do czego służą narzędzia PR?
Dobrze prowadzone działania z zakresu PR cyfrowego będą wpływać na:
budowanie wizerunku marki w internecie i mediach społecznościowych,
zwiększenie jej rozpoznawalności,
budowanie społeczności – grupy odbiorców, do których trafia nasz komunikat,
zwiększenie efektywności zarządzania kryzysowego – analizując działania mające na celu poprawę satysfakcji odbiorców jesteśmy w stanie szybciej zareagować w przypadku sytuacji kryzysowej, która może nadejść w każdym momencie.
Podczas tworzenia planu działań z wykorzystaniem narzędzi digital PR należy wziąć pod uwagę wizję marki, jej misję, główne założenia public relations oraz użycie marketingu mix i promotion mix.
Narzędzia PR – 5 platform, które warto znać
Obecnie możemy znaleźć wiele narzędzi PR i platform, które znacząco ułatwiają budowanie zasięgów i wizerunku marki w internecie. Poniżej przedstawione zostały te, które naszym zdaniem warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu różnorodnych działań digitalowych:
Similar Web – dostarcza danych analitycznych, prowadzi rankingi popularności. Przedstawia statystyki witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych. Pozwala porównać ze sobą strony o pdoobnej tematyce.
Prowly – to kompleksowe narzędzie do zarządzania wszelkimi działaniami związanymi z public relations. Umożliwia wysyłkę informacji do mediów, prowadzenie biura prasowego oraz brand journala. To wszystko za pomocą jednego narzędzia.
Snappa – program pozwalający na tworzenie szybkich i łatwych grafik głównie dla mediów społecznościowych. Jest on dostępny w wersji online, wystarczy utworzyć bezpłatne konto i można śmiało tworzyć i pobierać grafiki w postaci PNG lub JPG.
InVideo – bardzo intuicyjna platforma internetowa, pozwalająca na montaż wideo w chmurze. Sprawia, że montowanie jest proste i przyjemne, a rezultaty wyglądają profesjonalnie.
Socioboard – zestaw narzędzi do generowania leadów w social mediach i prowadzenia content marketingu. Posiada w swojej ofercie bezpłatny plan podstawowy. Oferuje precyzyjne analizy aktywności użytkowników social mediów, dzięki którym łatwiej trafić do nich ze swoim przekazem.
Narzędzia Digital PR – podsumowanie
Digital PR jest poszerzeniem możliwości, jakie dotychczas posiadał tradycyjny PR. Ma on pozytywny wpływ na widoczność marki w internecie. Znaczna część użytkowników próbujących uzyskać informację o firmie będzie w tym momencie korzystała z wyszukiwarek internetowych. Tym samym chcąc utrzymać wysokiej jakości treści widoczne dla użytkowników, w działania te powinni zostać zaangażowani specjaliści SEO oraz digital marketerzy. Jeżeli połączymy wszystkie elementy w całość i wykorzystamy odpowiednie narzędzia PR, będziemy w stanie uwydatnić wizerunek marki w social mediach.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Czym jest digital marketing?
Jest to działalność reklamowa mająca na celu wykorzystanie technologii cyfrowej do prowadzenia działań promocyjnych w internecie.
Czym jest digital PR?
W dużym skrócie są to działania związane z wykreowaniem oraz dbaniem o pozytywny wizerunek osoby, grupy osób lub firmy w internecie.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Deregulacja to proces, który ma na celu uproszczenie przepisów prawa, ograniczenie biurokracji i zwiększenie dostępności usług publicznych – zarówno dla obywateli, jak i przedsiębiorców.
Co do zasady każda darowizna musi być zgłoszona do właściwego urzędu skarbowego przez osobę obdarowaną. Dotyczy to również członków najbliższej rodziny. Niedopełnienie tego obowiązku w terminie może przynieść przykre konsekwencje prawne i finansowe. Na szczęście dokonanie takiego zgłoszenia nie jest trudne, zwłaszcza że można go zrobić również online. Gdzie można znaleźć druk SDZ2, jak wypełnić formularz i co zawrzeć w poszczególnych jego częściach?
Nowości/ulepszenia: data zmiana 29.01.2025 Rozbudowa i usprawnienia dla metody kasowej PIT (zobacz instrukcję) Powiązanie transakcji bankowych z fakturami podczas wystawiania faktury (szczegółowa instrukcja) Raport przychodów wg metody płatności Wydruk danych osobowych pracownika Kolejne faktury rozliczane kasowo – wysyłkowa, budowlana, do szczególnej metody kasowej E-commerce: Statusy zwrotów Asystent pakowania i zbierania zamówień Strona z formularzem zwrotów […]
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo