Digital PR – najlepsze narzędzia do zarządzania wizerunkiem marki w sieci

digital pr

Jeśli Twoja firma jest obecna w internecie, powinieneś zadbać o digital PR. Co to takiego i jakie narzędzia służą do prowadzenia działań digital PR? Odpowiedzi znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Czym jest digital PR?

Tradycyjne działania Public Relations mają za zadanie dbać o dobry wizerunek firmy lub osoby za pomocą odpowiedniej komunikacji zewnętrznej. Mają one bezpośredni wpływ na kształtowanie stosunków społecznych podmiotu z jego otoczeniem.

Digital PR z kolei jest strategią wykorzystywaną do rozwijania swoich działań w internecie, dbania o wizerunek i zwiększania świadomości marki za pomocą narzędzi cyfrowych.

Dzięki podejmowanym w ten sposób działaniom firmy są w stanie nawiązywać liczne współprace i utrzymywać kontakty z wpływowymi osobistościami ze świata social mediów. To z kolei pomaga w uzyskaniu pozytywnych opinii oraz backlinków czy wzmianek na swój temat w mediach społecznościowych, które są pewnego rodzaju „walutą zaufania” dla odbiorców.

Do czego służą narzędzia digital PR?

Dobrze prowadzone działania z zakresu PR cyfrowego będą wpływać na:

  • budowanie wizerunku marki w internecie i mediach społecznościowych,
  • zwiększenie jej rozpoznawalności,
  • budowanie społeczności – grupy odbiorców, do których trafia nasz komunikat,
  • zwiększenie efektywności zarządzania kryzysowego – analizując działania mające na celu poprawę satysfakcji odbiorców jesteśmy w stanie szybciej zareagować w przypadku sytuacji kryzysowej, która może nadejść w każdym momencie.

Podczas tworzenia planu działań z wykorzystaniem narzędzi digital PR należy wziąć pod uwagę wizję marki, jej misję, główne założenia public relations oraz użycie marketingu mix i promotion mix.

5 platform, które warto znać prowadząc działania digital PR

Obecnie możemy znaleźć wiele narzędzi i platform, które znacząco ułatwiają budowanie zasięgów i wizerunku marki w internecie. Poniżej przedstawione zostały te, które naszym zdaniem warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu różnorodnych działań digitalowych:

  • Similar Web – dostarcza danych analitycznych, prowadzi rankingi popularności. Przedstawia statystyki witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych. Pozwala porównać ze sobą strony o pdoobnej tematyce.
  • Prowly – to kompleksowe narzędzie do zarządzania wszelkimi działaniami związanymi z public relations. Umożliwia wysyłkę informacji do mediów, prowadzenie biura prasowego oraz brand journala. To wszystko za pomocą jednego narzędzia.
  • Snappa – program pozwalający na tworzenie szybkich i łatwych grafik głównie dla mediów społecznościowych. Jest on dostępny w wersji online, wystarczy utworzyć bezpłatne konto i można śmiało tworzyć i pobierać grafiki w postaci PNG lub JPG.
  • InVideo – bardzo intuicyjna platforma internetowa, pozwalająca na montaż wideo w chmurze. Sprawia, że montowanie jest proste i przyjemne, a rezultaty wyglądają profesjonalnie.
  • Socioboard – zestaw narzędzi do generowania leadów w social mediach i prowadzenia content marketingu. Posiada w swojej ofercie bezpłatny plan podstawowy. Oferuje precyzyjne analizy aktywności użytkowników social mediów, dzięki którym łatwiej trafić do nich ze swoim przekazem.

Podsumowanie

Digital PR jest poszerzeniem możliwości, jakie dotychczas posiadał tradycyjny PR. Ma on pozytywny wpływ na widoczność marki w internecie. Znaczna część użytkowników próbujących uzyskać informację o firmie będzie w tym momencie korzystała z wyszukiwarek internetowych. Tym samym chcąc utrzymać wysokiej jakości treści widoczne dla użytkowników, w działania te powinni zostać zaangażowani specjaliści SEO oraz digital marketerzy. Jeżeli połączymy wszystkie elementy w całość będziemy w stanie uwydatnić wizerunek marki w social mediach.

Najważniejsze pytania

  1. 🔸Czym jest digital marketing?

    Jest to działalność reklamowa mająca na celu wykorzystanie technologii cyfrowej do prowadzenia działań promocyjnych w internecie.

  2. 🔸Czym jest digital PR?

    W dużym skrócie są to działania związane z wykreowaniem oraz dbaniem o pozytywny wizerunek osoby, grupy osób lub firmy w internecie.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online
Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość