Event marketing - omówione zagadnienia:
Co to jest event marketing?
Event marketing może być zorientowany na różne grupy odbiorców – klientów, pracowników lub partnerów biznesowych. Przewaga tej formy komunikacji marketingowej polega na możliwości bezpośredniego kontaktu z grupami docelowymi, które mogą tym samym poznać firmę od „ludzkiej” strony.
Eventy w swoją istotę wpisane mają również pozytywne emocje, które w naturalny sposób przekładane są na wizerunek marki. W dobie przytłaczających odbiorcę, często źle skrojonych komunikatów, jest to sposób na uczynienie przekazu atrakcyjnym i przyciągającym uwagę.
Event marketing – przykłady celów
Ile organizacji, tyle zestawów celów, które ma osiągać ich event marketing. Wśród tych najpopularniejszych występują jednak:
- budowanie świadomości marki – odpowiednio nagłośniony event, pozwala na skupienie na sobie uwagi otoczenia. Marka kreuje się w ten sposób na otwartą na nawiązywanie relacji z innymi, na pozostającą „na czasie”, na zorientowaną również na inne niż stricte biznesowe obszary działalności oraz na kojarzoną z pozytywnymi doświadczeniami. Wydarzenia takie jak Orange Warsaw Festival czy Męskie Granie, będące przykładami merketingu eventowego, są marką samą w sobie, do której chce się przynależeć,
- podniesienie poziomu sprzedaży – zbudowanie pozytywnego zainteresowania wokół marki przekłada się na zwiększone wyniki sprzedażowe. Wydarzenia to jednak też okazja do nawiązywania cennych kontaktów i zaprezentowania się w roli gospodarza lub eksperta, co ma wymierną wartość w biznesie,
- employer branding – imprezy pracownicze to sposób na budowanie swojego pozytywnego wizerunku jako pracodawcy, a jednocześnie sposób na zintegrowanie swojego zespołu i zmotywowanie go do pracy dla przedsiębiorstwa, z którym łączy go więź,
- rekrutacja – targi pracy i dni otwarte stanowią świetną okoliczność do podjęcia działań wizerunkowych przez pracodawców, a tym samym do skłonienia najlepszych specjalistów do zainteresowania się ofertą ich firmy,
- pozyskanie partnerów biznesowych – konferencje i spotkania networkingowe to okazje do zaprezentowania swoich innowacyjnych pomysłów, a tym samym do zainteresowania nimi inwestorów i partnerów. To też szansa na dostrzeżenie rozwiązań innych osób i zainwestowania w te rokujące.
Marketing eventowy – korzyści
Korzyści płynące z event marketingu są wielopoziomowe. Można wśród nich wskazać:
- korzyści wizerunkowe,
- budowanie swojej marki jako eksperta w branży,
- budowanie swojej marki jako dobrego pracodawcy,
- dotarcie do wybranych grup docelowych,
- możliwość bezpośredniego kontaktu z odbiorcami i uzyskania natychmiastowego feedbacku z ich strony,
- szansę na zbudowanie sieci kontaktów,
- szansę na zwiększenie poziomu sprzedaży,
- zwiększenie lojalności klientów, pracowników i partnerów biznesowych,
- zwiększenie widoczności swojej marki.
Aby jednak osiągnąć te korzyści, należy zadbać o detale, które pozwolą wywrzeć ogólne, pozytywne wrażenie na uczestnikach wydarzenia. Skuteczny marketing eventowy ma zawsze jasno sprecyzowane, realne i mierzalne cele, przemyślane rozwiązania komunikacyjne (np. przejrzysta, szybko ładująca się, wypozycjonowana, dedykowana wydarzeniu strona lub podstrona internetowa), a samo wydarzenie zaplanowane jest tak, aby wywoływało pozytywne emocje i zapadło w pamięć uczestników. Wdrażany przez nich marketing szeptany jest bowiem najlepszą formą promocji dla marki.
Najważniejsze pytania
-
🔸Co to jest event marketing?
Event marketing to działania polegające na organizacji różnego rodzaju wydarzeń, które to stanowią narzędzia osiągania celów firmy, takich jak promocja, komunikacja, budowanie świadomości marki i jej pozytywnego wydźwięku wizerunkowego.
-
🔸Jakie cele realizuje marketing eventowy
Wśród celów event marketingu można wymienić kreowanie pozytywnego wizerunku marki, osiąganie celów sprzedażowych, budowanie sieci kontaktów i lojalnych grup klientów, pracowników i kontrahentów.
-
🔸O czym należy pamiętać, będąc organizatorem wydarzenia w realizacji event marketingu?
Organizując event, należy pamiętać o jego odpowiednim nagłośnieniu (media, pozycjonowanie strony), sprecyzowaniu jego celów i ujęciu jego detali tak, aby sukces organizacyjny przełożył się na pozytywne odczucia zorientowane wokół marki.
Podziel się z innymi: