Event marketing – jakie korzyści może przynieść Twojej firmie?

event marketing

Event marketing ostatnimi czasy cieszy się coraz lepszą sławą. W percepcji samych odbiorców to już nie tylko wyjazdy integracyjne, ale okazja do spędzenia czasu w przyjemny, a jednocześnie efektywny sposób. Z perspektywy przedsiębiorców to zaś narzędzie wpisujące się w ich strategię komunikacyjną, charakteryzujące się niezwykłą skutecznością. Na czym polega event marketing? Jakie cele realizuje i jakie korzyści ze sobą niesie? Odpowiedzi znajdują się w niniejszym artykule. 

Co to jest event marketing?

Pod pojęciem event marketingu skrywają się działania polegające na organizacji różnego rodzaju wydarzeń, które to stanowią narzędzia osiągania celów firmy, takich jak promocja, komunikacja, budowanie świadomości marki i jej pozytywnego wydźwięku wizerunkowego. Najczęściej zatem imprezy zorientowane wokół danego produktu lub usługi nie są celem samym w sobie, ale składają się na szerzej skrojoną strategię. 

Event marketing może być zorientowany na różne grupy odbiorców – klientów, pracowników lub partnerów biznesowych. Przewaga tej formy komunikacji marketingowej polega na możliwości bezpośredniego kontaktu z grupami docelowymi, które mogą tym samym poznać firmę od „ludzkiej” strony.

Eventy w swoją istotę wpisane mają również pozytywne emocje, które w naturalny sposób przekładane są na wizerunek marki. W dobie przytłaczających odbiorcę, często źle skrojonych komunikatów, jest to sposób na uczynienie przekazu atrakcyjnym i przyciągającym uwagę.

Event marketing – przykłady celów

Ile organizacji, tyle zestawów celów, które ma osiągać ich event marketing. Wśród tych najpopularniejszych występują jednak:

  • budowanie świadomości marki – odpowiednio nagłośniony event, pozwala na skupienie na sobie uwagi otoczenia. Marka kreuje się w ten sposób na otwartą na nawiązywanie relacji z innymi, na pozostającą „na czasie”, na zorientowaną również na inne niż stricte biznesowe obszary działalności oraz na kojarzoną z pozytywnymi doświadczeniami. Wydarzenia takie jak Orange Warsaw Festival czy Męskie Granie, będące przykładami merketingu eventowego, są marką samą w sobie, do której chce się przynależeć,
  • podniesienie poziomu sprzedaży – zbudowanie pozytywnego zainteresowania wokół marki przekłada się na zwiększone wyniki sprzedażowe. Wydarzenia to jednak też okazja do nawiązywania cennych kontaktów i zaprezentowania się w roli gospodarza lub eksperta, co ma wymierną wartość w biznesie,
  • employer branding – imprezy pracownicze to sposób na budowanie swojego pozytywnego wizerunku jako pracodawcy, a jednocześnie sposób na zintegrowanie swojego zespołu i zmotywowanie go do pracy dla przedsiębiorstwa, z którym łączy go więź,
  • rekrutacja – targi pracy i dni otwarte stanowią świetną okoliczność do podjęcia działań wizerunkowych przez pracodawców, a tym samym do skłonienia najlepszych specjalistów do zainteresowania się ofertą ich firmy,
  • pozyskanie partnerów biznesowych – konferencje i spotkania networkingowe to okazje do zaprezentowania swoich innowacyjnych pomysłów, a tym samym do zainteresowania nimi inwestorów i partnerów. To też szansa na dostrzeżenie rozwiązań innych osób i zainwestowania w te rokujące.

Marketing eventowy – korzyści 

Korzyści płynące z event marketingu są wielopoziomowe. Można wśród nich wskazać: 

  • korzyści wizerunkowe, 
  • budowanie swojej marki jako eksperta w branży, 
  • budowanie swojej marki jako dobrego pracodawcy, 
  • dotarcie do wybranych grup docelowych, 
  • możliwość bezpośredniego kontaktu z odbiorcami i uzyskania natychmiastowego feedbacku z ich strony, 
  • szansę na zbudowanie sieci kontaktów, 
  • szansę na zwiększenie poziomu sprzedaży, 
  • zwiększenie lojalności klientów, pracowników i partnerów biznesowych, 
  • zwiększenie widoczności swojej marki. 

Aby jednak osiągnąć te korzyści, należy zadbać o detale, które pozwolą wywrzeć ogólne, pozytywne wrażenie na uczestnikach wydarzenia. Skuteczny marketing eventowy ma zawsze jasno sprecyzowane, realne i mierzalne cele, przemyślane rozwiązania komunikacyjne (np. przejrzysta, szybko ładująca się, wypozycjonowana, dedykowana wydarzeniu strona lub podstrona internetowa), a samo wydarzenie zaplanowane jest tak, aby wywoływało pozytywne emocje i zapadło w pamięć uczestników. Wdrażany przez nich marketing szeptany jest bowiem najlepszą formą promocji dla marki. 

Najważniejsze pytania

  1. 🔸Co to jest event marketing?

    Event marketing to działania polegające na organizacji różnego rodzaju wydarzeń, które to stanowią narzędzia osiągania celów firmy, takich jak promocja, komunikacja, budowanie świadomości marki i jej pozytywnego wydźwięku wizerunkowego. 

  2. 🔸Jakie cele realizuje marketing eventowy

    Wśród celów event marketingu można wymienić kreowanie pozytywnego wizerunku marki, osiąganie celów sprzedażowych, budowanie sieci kontaktów i lojalnych grup klientów, pracowników i kontrahentów.

  3. 🔸O czym należy pamiętać, będąc organizatorem wydarzenia w realizacji event marketingu?

    Organizując event, należy pamiętać o jego odpowiednim nagłośnieniu (media, pozycjonowanie strony), sprecyzowaniu jego celów i ujęciu jego detali tak, aby sukces organizacyjny przełożył się na pozytywne odczucia zorientowane wokół marki. 

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość