Blog ifirma.pl

Instagram firmowy – jak go prowadzić?

|
Coraz większą rolę w skutecznych kampaniach marketingowych pełni profil firmowy na Instagramie. Jak zacząć prowadzić konto biznesowe na Instagramie i co powinno się na nim publikować?
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Wdrożenie odpowiednich działań marketingowych w najpopularniejszych mediach społecznościowych ma znaczący wpływ na dalszy rozwój firmy oraz rozpoznawalność marki w sieci. Social media już dawno przestały być bowiem wyłącznie serwisami rozrywkowymi, a stały się ważnymi narzędziami reklamowymi, które przedsiębiorcy mogą wykorzystywać na wiele sposobów. Coraz większą rolę w skutecznych kampaniach marketingowych pełni konto biznesowe na Instagramie. Jak zacząć prowadzić firmowy Instagram i co powinno się na nim publikować?

Firmowy Instagram – marketingowy klucz do sukcesu

Instagram obok Facebooka jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym przyciągającym ponad 500 milionów użytkowników na całym świecie. Te ogromne dane sprawiły, że wiele firm, a także znani blogerzy i celebryci zaczęli dostrzegać niezwykły potencjał reklamowy wynikający z prowadzenia konta na Instagramie. Dużą grupę tej internetowej społeczności mogą w końcu stanowić przyszli klienci, których należy tylko odpowiednio przekonać do proponowanych przez siebie produktów czy usług. Jak prowadzić Instagram firmowy, aby stał się ważnym narzędziem marketingowym? Wystarczy tylko dostosować się do kilku podstawowych zasad.

Jak prowadzić Instagram biznesowy?

Profil firmowy na Instagramie powinien być przede wszystkim prowadzony w sposób rzetelny i profesjonalny. Nie jest to bowiem miejsce przeznaczone do publikowania prywatnych treści, opinii, czy zdjęć z wakacji ze znajomymi. W tym przypadku liczy się jakość oraz przedstawienie marki, produktów lub proponowanej oferty w jak najkorzystniejszym świetle.

Swoją przygodę z Instagramem biznesowym najlepiej rozpocząć od dokładnego uzupełnienia podstawowych danych. W opisie konta muszą się więc znaleźć najważniejsze informacje o firmie, jak również link przekierowujący do sklepu online lub oficjalnej strony internetowej. Tak jak w przypadku każdej kampanii marketingowo-reklamowej niezwykle strategiczne okaże się też przygotowanie właściwego Content Planu.

Z pewnością liczy się regularność dodawanych postów, atrakcyjność zdjęć, zróżnicowanie treści oraz ogólna kreatywność. Użytkownicy Instagrama dużą wagę przywiązują także do spójności publikowanych wpisów oraz próby wykreowania własnego, charakterystycznego stylu. Po kilku tygodniach systematycznego umieszczania postów na firmowym Instagramie pojawią się dokładniejsze statystyki, na których postawie można zaktualizować wcześniej przygotowany Content Plan pod kątem najchętniej wyświetlanych czy komentowanych postów.

Instagram – konto firmowe a interakcja z użytkownikami

Instagram firmowy nie powinien się jednak ograniczać wyłącznie do regularnego udostępniania nowych treści. Aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców koniecznie trzeba zadbać o właściwą interakcję z innymi użytkownikami. Odpowiadanie na komentarze, reagowanie na oznaczenia na prywatnych profilach czy obserwowanie najbardziej aktywnych kont w dużym stopniu pomogą zadbać o aktywną relację z potencjalnymi klientami. Warto też tutaj trochę czasu poświęcić na wszechstronność, dzięki czemu każdy użytkownik poczuje się wyróżniony w sposób indywidualny, a nie masowy.

Praktycznie od samego początku istnienia Instagram kojarzony był głównie z hashtagami. Przedsiębiorcy mogą więc wykorzystać to popularne narzędzie do stworzenia własnych słów kluczowych, które zidentyfikują konkretną działalność. Zachęcając innych użytkowników do oznaczania produktów firmy dedykowanymi hashtagami można jednocześnie efektywnie zadbać o większą rozpoznawalność marki w sieci.

Firmowy Instagram – co publikować?

Konto firmowe Instagram nie powinno zawierać jedynie nachalnej reklamy proponowanych usług lub produktów. W publikowanych postach oprócz atrakcyjnych zdjęć czy kreatywnych filmików warto umieścić interesujące treści związane z działalnością firmy. Mogą to być zarówno zapowiedzi nowych kolekcji, jak i opinie czy recenzje innych osób, a nawet wpisy na popularne tematy społeczne czy kulturalne, które delikatnie przemycą ofertę marki. Nie należy też zapominać o udostępnianiu relacji na InstaStories. To narzędzie można wykorzystać do umieszczania ciekawszych materiałów „zza kulis”, niestandardowych działań pracowników, organizowania konkursów dla użytkowników czy dzielenia się specjalnymi kodami rabatowymi.

Profil firmy na Instagramie to z pewnością doskonałe rozwiązanie, dzięki któremu można szybko dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów. Odpowiednio prowadzone konto nie tylko skutecznie zwiększy rozpoznawalność firmy czy świetnie wypromuje markę w Internecie, ale przede wszystkim spotęguje zainteresowanie działalnością danego przedsiębiorstwa. Warto więc poświęcić nieco czasu na systematyczne i rzetelne prowadzenie biznesowego konta na Instagramie, aby z czasem zyskać wielu nowych i usatysfakcjonowanych klientów.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie