Wdrożenie odpowiednich działań marketingowych w najpopularniejszych mediach społecznościowych ma znaczący wpływ na dalszy rozwój firmy oraz rozpoznawalność marki w sieci. Social media już dawno przestały być bowiem wyłącznie serwisami rozrywkowymi, a stały się ważnymi narzędziami reklamowymi, które przedsiębiorcy mogą wykorzystywać na wiele sposobów. Coraz większą rolę w skutecznych kampaniach marketingowych pełni konto biznesowe na Instagramie. Jak zacząć prowadzić firmowy Instagram i co powinno się na nim publikować?
Firmowy Instagram – marketingowy klucz do sukcesu
Instagram obok Facebooka jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym przyciągającym ponad 500 milionów użytkowników na całym świecie. Te ogromne dane sprawiły, że wiele firm, a także znani blogerzy i celebryci zaczęli dostrzegać niezwykły potencjał reklamowy wynikający z prowadzenia konta na Instagramie. Dużą grupę tej internetowej społeczności mogą w końcu stanowić przyszli klienci, których należy tylko odpowiednio przekonać do proponowanych przez siebie produktów czy usług. Jak prowadzić Instagram firmowy, aby stał się ważnym narzędziem marketingowym? Wystarczy tylko dostosować się do kilku podstawowych zasad.
Jak prowadzić Instagram biznesowy?
Profil firmowy na Instagramie powinien być przede wszystkim prowadzony w sposób rzetelny i profesjonalny. Nie jest to bowiem miejsce przeznaczone do publikowania prywatnych treści, opinii, czy zdjęć z wakacji ze znajomymi. W tym przypadku liczy się jakość oraz przedstawienie marki, produktów lub proponowanej oferty w jak najkorzystniejszym świetle.
Swoją przygodę z Instagramem biznesowym najlepiej rozpocząć od dokładnego uzupełnienia podstawowych danych. W opisie konta muszą się więc znaleźć najważniejsze informacje o firmie, jak również link przekierowujący do sklepu online lub oficjalnej strony internetowej. Tak jak w przypadku każdej kampanii marketingowo-reklamowej niezwykle strategiczne okaże się też przygotowanie właściwego Content Planu.
Z pewnością liczy się regularność dodawanych postów, atrakcyjność zdjęć, zróżnicowanie treści oraz ogólna kreatywność. Użytkownicy Instagrama dużą wagę przywiązują także do spójności publikowanych wpisów oraz próby wykreowania własnego, charakterystycznego stylu. Po kilku tygodniach systematycznego umieszczania postów na firmowym Instagramie pojawią się dokładniejsze statystyki, na których postawie można zaktualizować wcześniej przygotowany Content Plan pod kątem najchętniej wyświetlanych czy komentowanych postów.
Instagram – konto firmowe a interakcja z użytkownikami
Instagram firmowy nie powinien się jednak ograniczać wyłącznie do regularnego udostępniania nowych treści. Aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców koniecznie trzeba zadbać o właściwą interakcję z innymi użytkownikami. Odpowiadanie na komentarze, reagowanie na oznaczenia na prywatnych profilach czy obserwowanie najbardziej aktywnych kont w dużym stopniu pomogą zadbać o aktywną relację z potencjalnymi klientami. Warto też tutaj trochę czasu poświęcić na wszechstronność, dzięki czemu każdy użytkownik poczuje się wyróżniony w sposób indywidualny, a nie masowy.
Praktycznie od samego początku istnienia Instagram kojarzony był głównie z hashtagami. Przedsiębiorcy mogą więc wykorzystać to popularne narzędzie do stworzenia własnych słów kluczowych, które zidentyfikują konkretną działalność. Zachęcając innych użytkowników do oznaczania produktów firmy dedykowanymi hashtagami można jednocześnie efektywnie zadbać o większą rozpoznawalność marki w sieci.
Firmowy Instagram – co publikować?
Konto firmowe Instagram nie powinno zawierać jedynie nachalnej reklamy proponowanych usług lub produktów. W publikowanych postach oprócz atrakcyjnych zdjęć czy kreatywnych filmików warto umieścić interesujące treści związane z działalnością firmy. Mogą to być zarówno zapowiedzi nowych kolekcji, jak i opinie czy recenzje innych osób, a nawet wpisy na popularne tematy społeczne czy kulturalne, które delikatnie przemycą ofertę marki. Nie należy też zapominać o udostępnianiu relacji na InstaStories. To narzędzie można wykorzystać do umieszczania ciekawszych materiałów “zza kulis”, niestandardowych działań pracowników, organizowania konkursów dla użytkowników czy dzielenia się specjalnymi kodami rabatowymi.
Profil firmy na Instagramie to z pewnością doskonałe rozwiązanie, dzięki któremu można szybko dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów. Odpowiednio prowadzone konto nie tylko skutecznie zwiększy rozpoznawalność firmy czy świetnie wypromuje markę w Internecie, ale przede wszystkim spotęguje zainteresowanie działalnością danego przedsiębiorstwa. Warto więc poświęcić nieco czasu na systematyczne i rzetelne prowadzenie biznesowego konta na Instagramie, aby z czasem zyskać wielu nowych i usatysfakcjonowanych klientów.