Jak nauczyć się robienia rutynowych zadań automatycznie?
Każdego dnia pracownicy mają do wykonania wiele różnych zadań. Trudno jednak nie zgodzić się z twierdzeniem, że wiele z nich się powtarza, przez co łatwo popaść w rutynę. Niektóre czynności, które wykonuje się wręcz automatycznie, mogą stać się uciążliwe. Ważne jest zatem umiejętne zaplanowanie wykonywania rutynowych czynności tak, aby “weszły nam w krew” – a więc – wykonywane były niemal automatycznie.
Najważniejsze w rozsądnym podejściu do wykonywania rutynowych działań jest właściwe zarządzanie czasem. Kluczowe okazuje się rozplanowanie dnia pracy tak, aby rutynowe zadania wykonywane były w odpowiednich momentach.
Automatyzacja (czyli – krótko mówiąc – wykonywanie określonych czynności “od ręki”) pozwoli na lepsze skupienie się na zadaniach, które wymagają większego nakładu pracy oraz uwagi.
Najczęstsze zadania – automatycznie
Najczęściej powtarzającymi się zadaniami są sprawy administracyjne. Są nimi na przykład: uzupełnianie godzin czasu pracy, sprawdzanie poczty elektronicznej, czy też umieszczanie krótkich postów w social mediach.
Jak automatycznie odpowiadać na maile
Komunikacja w czasie rzeczywistym wypiera codzienne pisanie i odpowiadanie na e-maile. Niestety – pisanie do klientów lub partnerów biznesowych, z którymi stopień spoufalenia jest niski – wiąże się z niemożnością stosowania komunikatorów.
Jednak nie do końca o tym mowa. Ważne jest to, aby w którejś z aplikacji do komunikowania się mieć jak najwięcej kontaktów. Ludzi, z którymi spędza się najwięcej czasu na rozmowach, bezpośrednich przełożonych/podwładnych, stałych współpracowników. Warto też tworzyć konwersacje grupowe, w których znajdą się wyłącznie osoby szczególnie zaangażowane w projekt. W ten sposób sedno sprawy – a więc odpisywanie na wiadomości – stanie się automatyczne i integralne z resztą codziennych zadań.
Social media – posty
Jeżeli do obowiązków pracownika należy umieszczanie postów na popularnych platformach, dobrze aby zadbał o odpowiednią organizację pracy. Często zdarza się, że jest potrzebna codziennego zapełniania tablicy swojej firmy. Dlatego, o ile jest to możliwe, warto zaplanować kilka postów z wyprzedzeniem. Dzięki temu, co prawda jednorazowo poświęci się więcej czasu, można będzie odłożyć tę codzienną rutynę na kilka dni i zająć się ważniejszymi sprawami.
Rzecz jasna nie zawsze jest to możliwe. Wydarzenia, na które należy reagować w social mediach są nieprzewidywalne. Jednak sprawy, które powtarzają się cyklicznie, rutynowo – bez problemu można zaplanować ze sporym wyprzedzeniem.
Dostęp do informacji
W niektórych branżach od pracowników wymagane jest nadążanie za wydarzeniami ze świata. Mnogość serwisów informacyjnych może przytłoczyć. Dlatego też warto wybrać kilka stron, które oferują informacje najbardziej nam odpowiadające i włączyć powiadomienia push. Dzięki temu uniknie się natłoku niepotrzebnych treści.
Research
Często zachodzi potrzeba zrobienia researchu. Jak wiadomo – można spędzić na nim całe godziny. Warto więc sięgnąć po wirtualnego asystenta, np. Google Alerts, który powiadomi nas o ważnych rzeczach, będzie monitorować różnego rodzaju zmiany i automatycznie przesyłać nam informacje na skrzynkę mailową.
Automatyzacja zadań rutynowych – podsumowanie
Oczywiście przykłady ułatwień i automatyzmów można mnożyć. Sięgając po przydatne narzędzia i skupiając się na ważniejszych zadaniach z pewnością szybciej osiągniemy założone cele.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Czym jest automatyzacja?
Jest to proces, którego głównym założeniem jest szybsze i systematyczne wypełnianie powierzonych zadań.
Kto najlepiej skorzysta na automatyzacji zadań?
Zasadniczo każdy pracownik, który poza głównymi zadaniami, ma także zadania - nazwijmy to - poboczne, które są mniej istotne, a równocześnie wymagają sumiennego ich wypełniania.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
W dobie internetowej grafika komputerowa jest wszechobecna – od stron internetowych po media społecznościowe. Jednak korzystanie z cudzych grafik bez zgody autora może naruszać prawa autorskie. Jak sprawdzić, czy grafika jest chroniona prawem autorskim i jakie kroki podjąć, aby legalnie z niej korzystać?
Rosnące zainteresowanie ESG sprawia, że raportowanie działań związanych ze środowiskiem, odpowiedzialnością społeczną i zarządzaniem staje się standardem w biznesie. Przepisy CSRD, wprowadzone przez Unię Europejską, zobowiązują firmy do szczegółowego informowania o działaniach ESG, ale wiele firm z sektora MŚP nadal nie zna tego zagadnienia. Ponieważ nowe wymogi będą obejmować coraz mniejsze przedsiębiorstwa, znajomość zasad ESG jest niezbędna. W artykule wyjaśniamy, czym jest raportowanie ESG, kogo obejmuje i jakie może przynieść korzyści.
Średnie sklepy zarabiają coraz więcej, kobiety trzymają w rękach siłę zakupową, a klienci porzucają koszyki, jeśli nie znajdą BLIKA – tak wyglądał marzec 2025 w polskim e-commerce.
Współcześnie zarządzanie talentami staje się jednym z najważniejszych elementów strategii organizacyjnych. W czasach, gdy innowacyjność, efektywność i konkurencyjność zależą w dużej mierze od kapitału ludzkiego, przyciąganie, rozwój i utrzymanie najlepszych pracowników to priorytet dla każdej firmy.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo