Pomysł na własny biznes: sklep rowerowy, serwis rowerowy

jak otworzyć sklep rowerowy

Własny sklep lub serwis rowerowy to marzenie wielu pasjonatów rowerów. To również dość wymagający biznes, w którym potrzeba odpowiedniego kapitału na start. Sprawdź, jakich formalności w tym przypadku wymaga rejestracja działalności gospodarczej.

Własny sklep lub serwis rowerowy to marzenie wielu pasjonatów rowerów. To również dość wymagający biznes, w którym potrzeba odpowiedniego kapitału na start. Sprawdź, jakich formalności w tym przypadku wymaga rejestracja działalności gospodarczej.

Czy jazda na rowerze jest w Polsce popularna?

W Polsce kwitnie moda na rower i zdrowy tryb życia. Według raportu PSR Polacy kupują więcej rowerów niż samochodów. Jeszcze kilka lat temu prym wiodły rowery górskie, dziś Polacy stawiają na rowery miejskie i trekkingowe. Gdzie je kupują? Najczęściej w specjalistycznych sklepach rowerowych (51% badanych), rzadziej w sklepach ogólnosportowych (13%) i hipermarketach (11%). Największą popularnością cieszą się rowery z niższej półki. Aż jedna trzecia kupowanych w Polsce rowerów kosztuje mniej niż 600 zł. Z drugiej jednak strony 12 proc. kupowanych jednośladów kosztuje więcej niż 3 tys. zł. Właściciele rowerów coraz częściej szukają sposobów na wyrażenie siebie, dlatego klientów zaczynają zyskiwać rowery customizowane, projektowane na specjalne zamówienie, a także rowery bambusowe, rowery bez łańcucha, rowery o niepowtarzalnych kształtach i inne. Warto znać te trendy, zastanawiając się nad własnym biznesem rowerowym.

Własna firma – przede wszystkim dobry pomysł

Przed uruchomieniem biznesu warto przeanalizować konkurencję i rynek potencjalnych odbiorców. Dobrze jest zrobić listę lokalnych sklepów lub serwisów rowerowych i sprawdzić, jak sobie radzą – jakie mają opinie, jakiego rodzaju usługi oferują i za jaką cenę. Warto poszukać niszy oraz upewnić się, czy potencjalni klienci byliby zainteresowani tego rodzaju usługami i ile byliby skłonni za nie zapłacić. Możliwości jest wiele: rowery elektryczne, tandemy, rowery w stylu vintage i inne. A może w okolicy brakuje po prostu serwisu danej marki lub serwisu z dojazdem do klienta?

Planując uruchomienie własnego sklepu lub serwisu rowerowego warto pamiętać, że jest to biznes sezonowy – zazwyczaj więc w kilka miesięcy trzeba zarobić tyle, aby starczyło na pokrycie całorocznych kosztów. Dobrym pomysłem może być więc zabezpieczenie się i poszerzenie oferty o odzież termoaktywną i akcesoria dla rowerzystów, które będą sprzedawać się zimą, lub, w miarę możliwości, uruchomić zimową przechowalnię rowerów.

Biznesplan sklepu rowerowego

Gdy ma się dobrze przemyślany koncept, można przejść do pisania biznesplanu.

Założenie sklepu rowerowego może kosztować od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych, w zależności od lokalu, lokalizacji i rodzaju oferowanych usług. Najwięcej pieniędzy potrzeba na lokal i jego wyposażenie, w tym zakup narzędzi, urządzeń i przede wszystkim towaru – rowerów i akcesoriów.

Kalkulując koszty należy też wziąć pod uwagę bieżące wydatki na media, ZUS, podatki, księgowość, pensje dla pracowników i reklamę. Zanim sklep zacznie na siebie zarabiać może minąć trochę czasu, dlatego warto mieć na koncie zapas pieniędzy na start.

Początkujący przedsiębiorcy, którzy nie mają wystarczających funduszy na uruchomienie własnej działalności, mogą postarać się o dofinansowanie z urzędu pracy. Dotacja z urzędu pracy wynosi ok. 20 000 zł, ma charakter jednorazowy i jest bezzwrotna. Aby móc ubiegać się o pieniądze należy złożyć wniosek, a także spełnić kilka warunków – przede wszystkim posiadać status osoby bezrobotnej.

Sprawdź: Dofinansowanie na rozpoczęcie działalności

Jak otworzyć sklep rowerowy – rejestracja działalności gospodarczej

Aby zarejestrować działalność gospodarczą, należy:

  1. Wypełnić formularz CEIDG-1 (czyli wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) i złożyć go w dowolnym urzędzie miasta lub gminy. Można to zrobić osobiście, listem poleconym lub drogą elektroniczną, np. przez naszą stronę ifirma.pl/ceidg. Wniosek CEIDG-1 jest jednocześnie wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wnioskiem o nadanie numeru REGON i NIP i zgłoszeniem do Urzędu Skarbowego oraz ZUS.
  2. W ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności złożyć w ZUS druk ZUS ZUA lub ZUS ZZA. Pierwszy jest zgłoszeniem do opłacania składek społecznych i składki zdrowotnej, drugi do składki zdrowotnej (składa się go wtedy, gdy dodatkowo jesteśmy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę z wynagrodzeniem nie mniejszym niż najniższe wynagrodzenie krajowe).
  3. W przypadku rejestracji do VAT należy złożyć w urzędzie skarbowym właściwym w sprawach VAT formularz VAT-R, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia sprzedaży towarów lub świadczenia usług objętych VAT. Formularz można wypełnić na naszej stronie: ifirma.pl/ceidg/wa/vat

Dodatkowo:

  • jeśli przedsiębiorca zamierza zatrudnić pracowników, to w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy powinien zgłosić ich do ZUS,
  • założenie konta firmowego w banku i wyrobienie pieczątki nie są wymagane, ale mogą się przydać.

Sklep rowerowy – warto spróbować

Własny sklep lub serwis rowerowy może być ciekawym i opłacalnym biznesem, szczególnie teraz, gdy rowery stają się coraz bardziej popularne. To biznes ze stosunkowo niskim progiem wejścia, a jego powodzenie uzależnione jest przede wszystkim od dobrej oferty i wystarczającego kapitału na start.

To dobry pomysł zwłaszcza dla tych, którzy mają wiedzę i chcieliby założyć własną działalność. Jeśli więc ma się zapał i warunki, to zdecydowanie warto działać.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Brak komentarzy

  1. KalinaMaj

    Zgadzam się, że ogólnie założenie własnej firmy to dobry pomysł, ale jednak nie jest to łatwe założyć sklep rowerowy, ponieważ jest to jednak dość drogi biznes.

  2. KamilWojaczek

    W każdej branży można isę wybić, kwestia ile pieniędzy mamy na długofalowe pozycjonowanie i reklamę.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online
Księgowość Internetowa Księgowość Internetowa Księgowość Internetowa

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Wygodne
integracje i ułatwienia

Sprawdź wszystkie integracje

Program do faktur ifirma.pl w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e-commerce, jak Shoper, Shoplo czy PrestaShop.

Ifirma.pl łączy się również z urządzeniami fiskalnymi oraz pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur - wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.