Sprawdź, jakich formalności w tym przypadku wymaga rejestracja działalności gospodarczej.

Własna firma – sklep rowerowy

Zastanawiasz się, jak otworzyć sklep rowerowy, by szybko okazał się dochodowym biznesem? Przedstawiamy podstawowe kroki, których realizacja powinna w dużej mierze usprawnić cały proces budowania swojej pozycji na rynku.

Przed uruchomieniem biznesu warto przeanalizować konkurencję i rynek potencjalnych odbiorców. Dobrze jest zrobić listę lokalnych sklepów lub serwisów rowerowych i sprawdzić, jak sobie radzą – jakie mają opinie, jakiego rodzaju usługi oferują i za jaką cenę. Warto poszukać niszy oraz upewnić się, czy potencjalni klienci byliby zainteresowani tego rodzaju usługami i ile byliby skłonni za nie zapłacić. Możliwości jest wiele: rowery elektryczne, tandemy, rowery w stylu vintage i inne. A może w okolicy brakuje po prostu serwisu danej marki lub serwisu z dojazdem do klienta?

Planując uruchomienie własnego sklepu lub serwisu rowerowego, warto pamiętać, że jest to biznes sezonowy – zazwyczaj więc w kilka miesięcy trzeba zarobić tyle, aby starczyło na pokrycie całorocznych kosztów. Dobrym pomysłem może być więc zabezpieczenie się i poszerzenie oferty o odzież termoaktywną i akcesoria dla rowerzystów, które będą sprzedawać się zimą, lub, w miarę możliwości, uruchomić zimową przechowalnię rowerów.

Biznesplan sklepu rowerowego

Gdy ma się dobrze przemyślany koncept, można przejść do pisania biznesplanu.

Koszty założenia sklepu lub serwisu rowerowego są zróżnicowane. W zależności od lokalu, lokalizacji i rodzaju oferowanych usług, klasyfikują się one w określonych przedziałach kwotowych. Najwięcej pieniędzy potrzeba na lokal i jego wyposażenie, w tym zakup narzędzi, urządzeń i przede wszystkim towaru – rowerów i akcesoriów. Jednocześnie ciekawą alternatywą staje się również prowadzenie sklepów rowerowych online, co wiąże się z nieco mniejszymi nakładami finansowymi niż w przypadku otwierania tradycyjnego sklepu stacjonarnego.

Kalkulując koszty, należy też wziąć pod uwagę bieżące wydatki na media, ZUS, podatki, księgowość, pensje dla pracowników i reklamę. Zanim sklep zacznie na siebie zarabiać, może minąć trochę czasu, dlatego warto mieć na koncie zapas pieniędzy na start.

Pomocnym rozwiązaniem jest także poszukiwanie różnego rodzaju wsparcia zewnętrznego. Początkujący przedsiębiorcy, którzy nie mają wystarczających funduszy na uruchomienie własnej działalności, mogą postarać się o dofinansowanie z urzędu pracy, pożyczkę na start w biznesie czy dotacje unijne.

Jak otworzyć sklep rowerowy – rejestracja działalności gospodarczej

Gdy ma się dobrze przemyślany koncept, można przejść do pisania biznesplanu.

Założenie sklepu rowerowego może kosztować od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych, w zależności od lokalu, lokalizacji i rodzaju oferowanych usług. Najwięcej pieniędzy potrzeba na lokal i jego wyposażenie, w tym zakup narzędzi, urządzeń i przede wszystkim towaru – rowerów i akcesoriów.

Kalkulując koszty należy też wziąć pod uwagę bieżące wydatki na media, ZUS, podatki, księgowość, pensje dla pracowników i reklamę. Zanim sklep zacznie na siebie zarabiać może minąć trochę czasu, dlatego warto mieć na koncie zapas pieniędzy na start.

Początkujący przedsiębiorcy, którzy nie mają wystarczających funduszy na uruchomienie własnej działalności, mogą postarać się o dofinansowanie z urzędu pracy. Dotacja z urzędu pracy wynosi ok. 20 000 zł, ma charakter jednorazowy i jest bezzwrotna. Aby móc ubiegać się o pieniądze należy złożyć wniosek, a także spełnić kilka warunków – przede wszystkim posiadać status osoby bezrobotnej.

Sprawdź: Dofinansowanie na rozpoczęcie działalności

Jak otworzyć sklep rowerowy – rejestracja działalności gospodarczej

Wychodząc naprzeciw początkującym przedsiębiorcom,którzy często walczą z natłokiem biznesowych obowiązków, obecnie wszystko kwestie związane z rejestracją własnej firmy można załatwić w jednym miejscu i zasadniczo w ciągu jednego dnia. Jednocześnie sama procedura związana z formalnościami odnoszącymi się do zakładania firmy jest całkowicie bezpłatna.

Aby zarejestrować działalność gospodarczą, należy:

  1. Wypełnić formularz CEIDG-1 (czyli wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) i złożyć go w dowolnym urzędzie miasta lub gminy. Można to zrobić osobiście, listem poleconym lub drogą elektroniczną, np. przez naszą stronę ifirma.pl/ceidg. Wniosek CEIDG-1 jest jednocześnie wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wnioskiem o nadanie numeru REGON i NIP i zgłoszeniem do Urzędu Skarbowego oraz ZUS.
  2. W ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności złożyć w ZUS druk ZUS ZUA lub ZUS ZZA. Pierwszy jest zgłoszeniem do opłacania składek społecznych i składki zdrowotnej, drugi do składki zdrowotnej (składa się go wtedy, gdy dodatkowo jesteśmy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę z wynagrodzeniem nie mniejszym niż najniższe wynagrodzenie krajowe).
  3. W przypadku rejestracji do VAT należy złożyć w urzędzie skarbowym właściwym w sprawach VAT formularz VAT-R, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia sprzedaży towarów lub świadczenia usług objętych VAT. Formularz można wypełnić na naszej stronie: ifirma.pl/ceidg/wa/vat

Dodatkowo:

  • jeśli przedsiębiorca zamierza zatrudnić pracowników, to w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy powinien zgłosić ich do ZUS,
  • założenie konta firmowego w banku i wyrobienie pieczątki nie są wymagane, ale mogą się przydać.

Sklep rowerowy – warto spróbować

Własny sklep lub serwis rowerowy może być ciekawym i opłacalnym biznesem szczególnie teraz, gdy rowery stają się coraz bardziej popularne. Zgodnie z danymi podawanymi przez PSR, Polacy kupują obecnie więcej rowerów niż samochodów, co ściśle wiąże się z promocją zdrowszego stylu życia.

Zastanawiasz się, ile zarabia serwisant rowerowy? Analizując bieżące statystyki wynagrodzeń, przeciętny serwisant rowerowy w Polsce zarabia około 27,69 zł na godzinę.

Prowadzenie sklepu lub serwisu rowerowego stanowi biznes ze stosunkowo niskim progiem wejścia, a jego powodzenie uzależnione jest przede wszystkim od dobrej oferty i wystarczającego kapitału na start. To dobry pomysł zwłaszcza dla tych, którzy mają wiedzę i chcieliby założyć własną działalność. Jeśli więc ma się zapał i warunki, to zdecydowanie warto działać.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

1 dzień temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

1 dzień temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

1 dzień temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

1 dzień temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

3 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

3 dni temu