Jak zostać copywriterem freelancerem?

jak zostać copywriterem

Zastanawiałeś się nad pracą jako copywriter? Jeśli myślisz o tym zajęciu zarówno w kontekście stałej pracy, jak i sposobu na dorobienie do głównej pensji, przeczytaj nasz artykuł, który podpowie Ci, jak zacząć w tej branży.

Niezależnie od tego, czy jesteś dopiero u progu swojej kariery zawodowej, czy szukasz dodatkowego zajęcia – możesz łatwo sprawdzić, czy copywriting jest dla Ciebie. Rosnąca liczba sklepów internetowych, działania link-buildingowe oraz content marketing stwarzają dużą przestrzeń do zagospodarowania treściami generowanymi właśnie przez copywriterów.

Copywriter – jak zacząć? Gdzie szukać zleceń?

Jeśli zastanawiasz się, od czego powinieneś zacząć – punkt wyjściowy powinna stanowić rejestracja na platformach zrzeszających zlecenia dla copywriterów. To pozwoli Ci poznać specyfikę tej pracy, spróbować swoich sił w różnych typach artykułów i branż. Swoich sił możesz spróbować m.in. na portalu Goodcontent, Giełdzie Tekstów czy Useme. Ten ostatni oferuje także możliwość wystawiania faktur osobom bez założonej działalności gospodarczej – to duże ułatwienie, kiedy klient zamiast umowy o dzieło oczekuje od Ciebie faktury.

Sprawdź też nasz tekst o tym, gdzie freelancerzy mogą szukać zleceń.

Predyspozycje do pracy jako copywriter

Copywriter musi cechować się zdolnością do tłumaczenia nawet skomplikowanych zagadnień w prosty sposób. Wybitne zdolności pisarskie nie mają w tym przypadku nadrzędnego znaczenia – istotniejsza jest tu łatwość do szybkiego syntetyzowania myśli i przenoszenia ich na klawiaturę.

Niski próg wejścia to niewątpliwy atut pracy jako copywriter. Jeśli dobrze czujesz się w pisaniu, wiesz jak zaangażować czytelników, rozumiesz ich potrzeby oraz schemat konsumowania treści w internecie – spróbowanie swoich sił jako copywriter freelancer nie wiąże się z dużym ryzykiem. Wystarczy bowiem rejestracja na portalu ze zleceniami, wybór interesującego zadania i jego realizacja. Każdy kolejny artykuł wzbogaca Twój warsztat i umiejętności.

Ile zarabia copywriter?

Zarobki copywritera zależą od kilku czynników, które warunkują przychody z pisania. Najistotniejszy jest tu czas poświęcony miesięcznie na tworzenie tekstów. Freelancerzy muszą wykazywać się w tej materii konsekwencją i samozaparciem – brak szefa i sztywnych godzin pracy może niekiedy działać demotywująco.

Poza systematycznością równie ważne są umiejętności oraz specjalizacja w konkretnej dziedzinie. Jeżeli opanowałeś zasady webwritingu, wiesz jak pisać w zgodzie z SEO, a do tego masz specjalistyczną wiedzę w konkretnej branży – wówczas stawka za Twoja teksty jest adekwatnie większa niż za teksty preclowe, czyli wpisy dość niskiej jakości, tworzone głównie pod wyszukiwarki internetowe i SEO.

Copywriting można na początku traktować wyłącznie jako dodatkowe zajęcie do pogodzenia z pracą etatową i pozyskiwać w ten sposób od kilkuset złotych miesięcznie.

Copywriter freelancer – jak może zwiększyć swoje zarobki?

Przed rozpoczęciem pracy jako copywriter konieczne jest zapoznanie się z zasadami webwritingu oraz tworzenia skutecznych nagłówków, które przyciągają uwagę użytkownika. Samokształcenie i praktyka przy tworzeniu różnego rodzaju tekstów to najlepsza metoda na zwiększanie zarobków.

Niemniej ważna jest także fachowa wiedza w danej dziedzinie – jeśli zatem z wykształcenia lub zamiłowania jesteś ogrodnikiem – wykorzystaj to przy tworzeniu profesjonalnych artykułów na ten temat. Copywriter freelancer nie musi znać się na wszystkim, jednak specjalizacja może pomóc w zdobyciu bardziej intratnych zleceń.

Bierne korzystanie ze zleceń publikowanych na giełdach dla copywriterów można także zastąpić proaktywnym szukaniem klientów, którzy będą gotowi do satysfakcjonującej Cię zapłaty za Twoją wiedzę i umiejętności.

Przeczytaj też: Jak zacząć dobrze zarabiać jako freelancer?

Narzędzia online dla freelancera copywritera

Prace zlecane przez klientów są bardzo różnorodne – mogą mieć szczegółowe wymagania dotyczące długości, linkowań czy zawartych słów kluczowych. Z czasem możesz jednak spotkać się ze stworzeniem cyklu tekstów zogniskowanych wokół jednego zagadnienia – możesz także sam zaproponować klientowi pomysły na artykuły, które zaangażują jego odbiorców.

Pomogą Ci w tym takie narzędzia jak np. Answear the Public – po wpisaniu głównego hasła otrzymasz listę wyników/tematów powiązanych z głównym zagadnieniem. W poszukiwaniu fraz pod pozycjonowanie możesz także skorzystać z Planera słów kluczowych Google.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość