Prowadzenie firmy w mieszkaniu jest częstym zjawiskiem, szczególnie w dobie pandemii. Warunki lokalowe, jakimi dysponujemy będą decydowały, czy to będzie tylko wydzielona część pokoju, czy może całe pomieszczenie a czasami magazyn. Rodzi się pytanie, w jaki sposób zabezpieczyć przed utratą na skutek zdarzeń losowych mienie naszej firmy. Oczywiście jedną z alternatyw jest jego ubezpieczenie. Zobaczmy zatem na co zwrócić uwagę przed zawarciem umowy.
Czy w ramach ubezpieczenia mieszkania ubezpieczymy mienie firmy?
Firmy ubezpieczeniowe stosują różnego rodzaju ograniczenia jeżeli chodzi o ubezpieczenie firmy w ramach ubezpieczenia mieszkania. Wprowadzane są różne limity i ograniczenia, dlatego przed zawarciem polisy należy dopytać o szczegóły. Może się zdarzyć, że firma ubezpieczeniowa będzie miała w swojej ofercie propozycje z opcją dla firm, oczywiście za odpowiednią dopłatą.
Przede wszystkim na etapie omawiania warunków ubezpieczenia należy wyraźnie wyartykułować, w jakim zakresie chcemy mieć ubezpieczony majątek firmowy w ramach ubezpieczenia mieszkania. Może zajść konieczność wykupienia dodatków do ubezpieczenia lub zakup odrębnej polisy na firmę. Wynika to z faktu, że majątek firmowy może być wyłączony od niektórych odpowiedzialności ze strony firmy ubezpieczeniowej.
Ubezpieczenie – polisa dla firmy
Jeżeli dysponujemy mieniem o znacznej wartości, które chcemy zabezpieczyć w związku z kradzieżą, pożarem, zalaniem, dewastacją, to wówczas najlepiej zawrzeć odrębną umowę ubezpieczeniową obejmujące tylko majątek firmy, wystawioną na dane firmy. Nie będzie wtedy wątpliwości, jaki jest zakres naszego ubezpieczenia i jaka jest odpowiedzialność firmy ubezpieczeniowej.
Zawierając umowę należy zwrócić szczególną uwagę na takie elementy, jak ubezpieczenie mienia ruchomego firmy:
od zdarzeń losowych,
od kradzieży z włamaniem.
Ponadto ubezpieczeniem od zdarzeń losowych powinno być objęte również mienie nieruchome firmy np. mury, zabudowy na stałe związane z mieszkaniem.
Na co zwrócić uwagę przed zawarciem umowy ubezpieczeniowej?
W przypadku, gdy chcemy zabezpieczyć majątek firmowy, musimy na pewno pamiętać o:
przeczytaniu warunków ogólnych umowy ubezpieczenia,
ustaleniu, czy nie ma ograniczeń powierzchniowych prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele firm ubezpieczeniowych zastrzega, że na działalność może być przeznaczone do 50% powierzchni użytkowej,
dopytaniu o zakres ubezpieczenia OC i NNW, czy obejmuje również zdarzenia związane z firmą, czy tylko w życiu prywatnym,
ustaleniu, czy firma ubezpieczeniowa stosuje limity wypłat w przypadku powstania szkody,
sprawdzeniu, czy sprzęt biurowy, komputery, urządzenia elektryczne i elektroniczne wykorzystywane w działalności nie powinny być dodatkowo ubezpieczone.
W publikacji zasygnalizowano jedynie na co zwrócić uwagę przy ubezpieczaniu mieszkania, w którym prowadzimy działalność gospodarczą. W pierwszej kolejności niezbędne jest powiadomienie ubezpieczyciela o tym fakcie, jeżeli chcemy mieć ubezpieczony majątek firmowy. Na pewno zawarcie takiej polisy będzie się wiązało z wyższymi opłatami, ale wiadomo, że jest to cena naszego spokoju.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Nowości/ulepszenia: data zmiana 08.04.2025 Deklaracje VAT-8(12) oraz VAT-9m(11) Obsługa kolejnych faktur w metodzie kasowej PIT PIT roczny – obsługa dla działalności nierejestrowanej Kalkulator do wyliczania odsetek do ZUS i US Ulepszenia w module transakcji bankowych (m.in. oznaczanie transakcji niepowiązanych) Obsługa uzupełniającego urlopu macierzyńskiego Wyszukiwanie przychodów po metodzie płatności Uzupełnienie danych kontrahenta o dodatkowe podmioty Zbiorcze […]
Rozpoczynając działalność gospodarczą, nie musisz od razu rejestrować się jako podatnik VAT. Możesz to zrobić dobrowolnie, jeśli uznasz to za korzystne. Warto jednak pamiętać, że istnieją sytuacje, w których rejestracja do VAT jest obowiązkowa.
Zastanawiasz się, że co zrobić, gdy dotychczasowe działania egzekucyjne nie przyniosły efektów, bo majątek dłużnika nie wystarcza na spłatę długów, ale zachodzi prawdopodobieństwo, że posiada on jakiś nieujawniony majątek? Pamiętaj, że jako wierzyciel masz prawo złożyć wniosek o wyjawienie majątku dłużnika, który pozwala na uzyskanie informacji o jego pełnym majątku.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo