Prowadzenie firmy w mieszkaniu jest częstym zjawiskiem, szczególnie w dobie pandemii. Warunki lokalowe, jakimi dysponujemy będą decydowały, czy to będzie tylko wydzielona część pokoju, czy może całe pomieszczenie a czasami magazyn. Rodzi się pytanie, w jaki sposób zabezpieczyć przed utratą na skutek zdarzeń losowych mienie naszej firmy. Oczywiście jedną z alternatyw jest jego ubezpieczenie. Zobaczmy zatem na co zwrócić uwagę przed zawarciem umowy.
Czy w ramach ubezpieczenia mieszkania ubezpieczymy mienie firmy?
Firmy ubezpieczeniowe stosują różnego rodzaju ograniczenia jeżeli chodzi o ubezpieczenie firmy w ramach ubezpieczenia mieszkania. Wprowadzane są różne limity i ograniczenia, dlatego przed zawarciem polisy należy dopytać o szczegóły. Może się zdarzyć, że firma ubezpieczeniowa będzie miała w swojej ofercie propozycje z opcją dla firm, oczywiście za odpowiednią dopłatą.
Przede wszystkim na etapie omawiania warunków ubezpieczenia należy wyraźnie wyartykułować, w jakim zakresie chcemy mieć ubezpieczony majątek firmowy w ramach ubezpieczenia mieszkania. Może zajść konieczność wykupienia dodatków do ubezpieczenia lub zakup odrębnej polisy na firmę. Wynika to z faktu, że majątek firmowy może być wyłączony od niektórych odpowiedzialności ze strony firmy ubezpieczeniowej.
Ubezpieczenie – polisa dla firmy
Jeżeli dysponujemy mieniem o znacznej wartości, które chcemy zabezpieczyć w związku z kradzieżą, pożarem, zalaniem, dewastacją, to wówczas najlepiej zawrzeć odrębną umowę ubezpieczeniową obejmujące tylko majątek firmy, wystawioną na dane firmy. Nie będzie wtedy wątpliwości, jaki jest zakres naszego ubezpieczenia i jaka jest odpowiedzialność firmy ubezpieczeniowej.
Zawierając umowę należy zwrócić szczególną uwagę na takie elementy, jak ubezpieczenie mienia ruchomego firmy:
od zdarzeń losowych,
od kradzieży z włamaniem.
Ponadto ubezpieczeniem od zdarzeń losowych powinno być objęte również mienie nieruchome firmy np. mury, zabudowy na stałe związane z mieszkaniem.
Na co zwrócić uwagę przed zawarciem umowy ubezpieczeniowej?
W przypadku, gdy chcemy zabezpieczyć majątek firmowy, musimy na pewno pamiętać o:
przeczytaniu warunków ogólnych umowy ubezpieczenia,
ustaleniu, czy nie ma ograniczeń powierzchniowych prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele firm ubezpieczeniowych zastrzega, że na działalność może być przeznaczone do 50% powierzchni użytkowej,
dopytaniu o zakres ubezpieczenia OC i NNW, czy obejmuje również zdarzenia związane z firmą, czy tylko w życiu prywatnym,
ustaleniu, czy firma ubezpieczeniowa stosuje limity wypłat w przypadku powstania szkody,
sprawdzeniu, czy sprzęt biurowy, komputery, urządzenia elektryczne i elektroniczne wykorzystywane w działalności nie powinny być dodatkowo ubezpieczone.
W publikacji zasygnalizowano jedynie na co zwrócić uwagę przy ubezpieczaniu mieszkania, w którym prowadzimy działalność gospodarczą. W pierwszej kolejności niezbędne jest powiadomienie ubezpieczyciela o tym fakcie, jeżeli chcemy mieć ubezpieczony majątek firmowy. Na pewno zawarcie takiej polisy będzie się wiązało z wyższymi opłatami, ale wiadomo, że jest to cena naszego spokoju.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Sprzedaż na platformach internetowych, takich jak Allegro, staje się coraz popularniejszą formą prowadzenia działalności lub dorabiania w wolnym czasie.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo