Przedsiębiorcy starają się o to, żeby ich produkty wyróżniały się na rynku, tym samym stają się bardziej konkurencyjni i rentowni. Najlepiej się do tego nadaje stosowanie oznaczeń charakterystycznych tylko dla danego przedsiębiorstwa. Sprawdźmy więc, w jaki sposób traktować wydatki na znak towarowy stworzony we własnym zakresie.
Znak towarowy
Pod pojęciem znaku towarowego kryje się każde oznaczenie, które identyfikuje produkty, czy usługi danej firmy. Takie oznaczenie pozwala na odróżnienie towarów czy usług jednego przedsiębiorcy od innego przedsiębiorcy. Przykładowe znaki towarowe:
nazwa firmy,
rysunek,
oznaczenie literowe,
oznaczenie cyfrowe,
kształt towaru, opakowania,
wyrażenie dźwiękowe lub słowne.
Czy wydatki na znak towarowy mogą być w kosztach firmy?
Znaki towarowe wytworzone we własnym zakresie nie mogą być zaliczone do wartości niematerialnych i prawnych i nie mogą być amortyzowane. Nie oznacza to jednak, że wydatki na wytworzenie znaku towarowego nie mogą się znaleźć w kosztach podatkowych firmy. Oczywiście, również w tym przypadku obowiązuje generalna i nadrzędna zasada, w której świetle musi to być wydatek racjonalnie uzasadniony, mieć związek z prowadzoną działalnością gospodarczą i nie może być wymieniony w katalogu kosztów nieuznanych podatkowo. W związku z powyższym koszty typu:
towary czy usługi niezbędne do wytworzenia znaku,
przygotowania do rejestracji w Urzędzie Patentowym,
opłata za rejestrację znaku towarowego,
opłata dla rzecznika patentowego,
opłaty za ochronę znaku towarowego,
mogą się znaleźć w kosztach uzyskania przychodów przedsiębiorcy w dacie ich poniesienia, a więc w dniu wystawienia faktury/rachunku.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Skuteczny marketing w internecie dla małych firm to sposób na zwiększenie rozpoznawalności i dotarcie do nowych klientów. Dzięki odpowiednim narzędziom promocja małej firmy w internecie może być prosta i dostosowana do budżetu. Sprawdź, jak budować markę i przyciągać klientów bez dużych nakładów finansowych.
W dniu 1 stycznia 2025 r. będzie obowiązywać nowe świadczenie dla osób, które osiągnęły wiek emerytalny, pozostawały w związku małżeńskim do dnia śmierci ich małżonka oraz nabyły prawo do renty rodzinnej nie wcześniej niż 5 lat przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Mowa oczywiście o rencie wdowiej.
Deregulacja to proces, który ma na celu uproszczenie przepisów prawa, ograniczenie biurokracji i zwiększenie dostępności usług publicznych – zarówno dla obywateli, jak i przedsiębiorców.
Zasadniczo dokumenty księgowe w spółce z o.o. należy trzymać przez co najmniej 5 lat, ale w niektórych przypadkach przepisy mogą wymagać dłuższego okresu. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak zadbać o prawidłowe przechowywanie dokumentów księgowych i podatkowych w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo