Copywriting ostatnimi czasy cieszy się ogromną popularnością. Nie ma w tym jednak niczego dziwnego, bowiem jest to doskonała możliwość zarobku. Praca online to marzenie dla wielu osób, a dzięki copywritingowi jest to możliwe! Gdzie warto szukać zleceń dla copywriterów? Jakie zlecenia możemy tam znaleźć? W jaki sposób rozliczać się z serwisami? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy.
Zlecenia dla copywriterów – gdzie szukać?
Osoby, które chciałyby rozpocząć swoją przygodę z copywritingiem, często mają problem ze znalezieniem odpowiedniego serwisu ze zleceniami. Wyszukiwanie takowych jest dosyć problematyczne, bowiem w sieci informacje na ten temat są dość ograniczone. Dlatego też przedstawiamy kilka najpopularniejszych stron, na których znajdziemy zlecenia dla copywriterów.
TextBookers.com
TextBookers to platforma, na której możliwe jest zamówienie tekstu SEO, jak i specjalistycznego artykułu. Strony dla copywriterów odwiedzane są przez klientów coraz częściej, bowiem zapotrzebowanie na treści pisemne wciąż rośnie.
Rozpoczęcie przygody na tej stronie wymaga wysłania formularza zgłoszeniowego. Nowe osoby mają dość ograniczony dostęp do strony. Jeśli chcemy zmaksymalizować ilość zleceń, wówczas konieczne okazuje się wysłanie wniosku pocztą.
Goodcontent.pl
Szukasz idealnej strony dla copywriterów? Goodcontent.pl z pewnością jest właśnie dla Ciebie! Wystarczy zarejestrować się na tej stronie, aby mieć dostęp do wielu zleceń. Ich baza jest regularnie aktualizowana.
Aby rozpocząć korzystanie z witryny, należy wcześniej przygotować tekst próbny, na podstawie którego moderatorzy wywnioskują czy nadajemy się do tej pracy. Wypłatę możemy zlecić raz w miesiącu, a minimalna kwota musi przekroczyć wartość 100 zł.
Textbroker.pl
Podobnie jak w poprzednich przypadkach – rejestracja jest darmowa i nie zobowiązuje nas do niczego, jednakże nie obędzie się bez przesłania próbnego tekstu. Platformy copywriterskie współpracują z doświadczonymi edytorami – tak jest również na Textbroker. Ich zadaniem jest ocena naszych tekstów. Specjaliści biorą pod uwagę budowę tekstu, zasady ortografii i interpunkcji, formę przekazu, a także jego rzeczowość. Im więcej gwiazdek otrzymamy, tym trudniejsze i bardziej płatne zlecenia będziemy mogli realizować.
Grupy na Facebooku jako zamiennik stron dla copywriterów
Nie tylko serwisy dla copywriterów umożliwiają rezerwowanie zleceń. Warto także zaglądać na specjalne grupy na Facebooku, o nazwach typu: zlecenia dla copywriterów, zatrudnię copywritera, czy praca copywriting. W tym miejscu to my sami szukamy indywidualnych klientów. To właśnie dzięki nim możemy osiągać satysfakcjonujące nas stawki.
Alternatywnie warto ogłosić gotowość do pracy na innych stronach ze zleceniami dla freelancerów, jak chociażby oferia.pl czy useme.com. Każda z tych witryn umożliwia nawiązanie kontaktu z zainteresowanym klientem.
Zlecenia dla copywriterów – jakie możemy znaleźć?
Strony dla copywriterów każdego dnia oferują wiele tekstów. Możemy je zarezerwować, a następnie realizować. Istnieje jednak kilka ich rodzajów. Wśród nich wyróżnić możemy artykuły, treści na stronę WWW, treści reklamowe bądź sprzedażowe, teksty specjalistyczne, teksty zapleczowe i precle. W zależności od ich trudności zysk za napisanie 1000 znaków zmienia się.
Najmniej zarobimy pisząc precle, jednak w tym przypadku możemy bardziej skupić się na ilości, a nie jakości. Najlepiej płatne są teksty specjalistyczne. Pamiętajmy, że zostaną one zaakceptowane w przypadku, gdy będą w pełni poprawne pod względem merytorycznym, gramatycznym i językowym.
Platformy copywriterskie – jak się z nimi rozliczać?
W zdecydowanej większości platformy copywriterskie oferują dla pracowników umowę o dzieło. W konsekwencji osoby początkujące nie muszą zakładać własnej działalności gospodarczej, aby rozliczyć się z Urzędem Skarbowym. Od całej zarobionej kwoty odliczany jest podatek VAT, a także dodatkowa prowizja dla wydawców. Jako ciekawostkę warto przytoczyć, że osoby do 26 roku życia mogą otrzymać zwrot podatku VAT.