Posiadając Kartę Dużej Rodziny, podatnik może liczyć na skrócony termin zwrotu podatku. Warunkiem jest skorzystanie z usługi e-PIT i zaznaczenie w deklaracji informacji o posiadanej Karcie.
Zwrot podatku z rocznej deklaracji podatkowej to w niektórych przypadkach znaczący zastrzyk gotówki – szczególnie w przypadku osób, które skorzystały z ulg podatkowych. Niektórzy rodzice oprócz ulgi na dzieci mogą uzyskać dodatkowe udogodnienie w postaci szybszego zwrotu podatku. Warunkiem jest posiadanie Karty Dużej Rodziny.
Zeznanie roczne a termin zwrotu podatku
Generalnie w świadomości podatników zakodowane jest, że zwrot podatku powinien wpłynąć w terminie 3 miesięcy, licząc od daty złożenia zeznania rocznego. Ta zasada rzeczywiście obowiązuje, jednak już od początku 2019 r. termin oczekiwania można było skrócić o połowę – jeśli bowiem deklaracja została złożona drogą elektroniczną, zwrot powinien zostać zrobiony w terminie 45 dni.
Dodatkowo okazało się, że rodzice w wielodzietnych rodzinach mogą liczyć na jeszcze krótszy termin zwrotu.
Karta Dużej Rodziny a zwrot podatkowy
Karta Dużej Rodziny wydawana jest rodzinom z przynajmniej trójką dzieci. Powszechnie słyszy się najczęściej o ulgach – np. na komunikację, rekreację, rozrywkę – okazuje się jednak, że Karta to również wsparcie w zakresie podatków. Jeśli bowiem rodzic posiadający taką kartę zdecydował się na złożenie zeznania elektronicznie (np. w ramach oferowanej przez Ministerstw Finansów usługi „Twój e-PIT”)i wskazał w deklaracji fakt posiadania Karty (opcja dostępna w tym narzędziu), na zwrot podatkowy oczekiwał do 30 dni od daty złożenia deklaracji. Tym samym – w porównaniu do standardowego, około 90-dniowego terminu zwrotu – środki wracają do podatników o 1/3 czasu szybciej.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Sprzedajesz coś przez internet? A może dopiero planujesz założyć swój sklep online albo wystawić pierwsze produkty na Allegro, Vinted czy OLX? Bez względu na to, na jakim jesteś etapie, jedna kwestia prędzej czy później Cię dosięgnie – podatki.
Małe firmy nie zawsze mogą konkurować ceną, ale mają coś, czego duże marki często nie są w stanie zaoferować – bliskie relacje z klientami. To właśnie one sprawiają, że klienci wracają i polecają firmę innym. Jak budować trwałe więzi oparte na zaufaniu i autentyczności? Poznaj sprawdzone sposoby, które pomogą Ci wzmocnić relacje i zwiększyć lojalność klientów.
W dniu 14 października 2024 r. Rada Ministrów opublikowała projekt ustawy o bonie senioralnym, który ma na celu wsparcie rodzin aktywnych zawodowo w opiece nad seniorem, który ukończył 75 lat i który ma przyznają emeryturę lub rentę.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo