Jak rekrutować pracowników za pomocą Facebooka?

Szukasz nowych pracowników? Sprawdź jak wygląda rekrutacja na Facebooku i jak znaleźć idealnego kandydata za pośrednictwem tego portalu.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Media społecznościowe stały się znakomitą platformą przepływu informacji. Służą już nie tylko jako miejsce swobodnej wymiany danych – ich złożona specyfika pozwala wykorzystywać je w celach biznesowych. Jednym z ciekawszych zastosowań jest realizacja z ich pomocą procesu rekrutacyjnego. Na przykładzie portalu Facebook można tę ideę niezwykle łatwo wdrożyć w życie. Przedstawiamy zatem, jak może wyglądać rekrutacja na Facebooku i co zrobić, by zwiększyć jej skuteczność.

Cztery sposoby na znalezienie kandydata idealnego – jak szukać kandydatów na Facebooku?

Spektrum funkcjonalności portalu Facebook jest sukcesywnie rozszerzane przez amerykańskich deweloperów. Opcje, jakie zostały zaimplementowane do serwisu w ciągu ostatnich lat, na dobre odmieniły oblicze tego medium społecznościowego. W Polsce z Facebooka korzysta już ponad 17 milionów użytkowników. Znacząca większość nich korzysta z portalu codziennie, wykorzystując go nie tylko do komunikacji ze znajomymi, ale także do szukania różnego rodzaju ogłoszeń. Ogromna rzesza internautów, skupiona w ramach jednego serwisu, stanowi najbogatszą bazę potencjalnych pracowników, których można zrekrutować do swojej firmy. Narzędzia, które zostały udostępnione przez Facebooka, pozwalają wyłuskać „pracowników idealnych” spełniających pożądane przez pracodawcę cechy. Istnieje kilka sposobów, dzięki którym rekrutacja na Facebooku będzie skuteczna.

Jak rekrutować na Facebooku? Załóż profil rekrutera

Świetnym rozwiązaniem, dotyczącym tego jak szukać kandydatów na Facebooku, jest założenie dedykowanego profilu rekrutera. Profil jest prywatną stroną osoby odpowiedzialnej za rekrutowanie w firmie. Musi być on zatem kompletny, uzupełniony i bogaty w szczegółowe treści. Tworzy się go poprzez skorzystanie z opcji dostępnej w prawym górnym rogu, po zalogowaniu się na swój prywatny profil. Z rozwijanego menu, widocznego po naciśnięciu znacznika „plus”, otworzy się przed nami możliwość utworzenia personalnej strony, która może spełniać rolę profilu rekrutera.

Dlaczego profil rekrutera jest ważny?

Jest to ważne przede wszystkim dlatego, iż osoby szukające pracy będą bezpośrednio trafiać na tę podstronę. Dedykowana strona powinna zostać opatrzona zdjęciem profilowym, fotografię w tle oraz opis najistotniejszych cech rekrutera. Warto zawrzeć informacje dotyczące ukończonych kursów, szkół, egzaminów. Uwiarygodni to w oczach przyszłego pracownika rzetelność oraz uczciwość osoby rekrutującej, która jest bezpośrednio kojarzona z pracodawcą.

Jak szukać pracowników na Facebooku? Przeglądaj autorskie zgłoszenia kandydatów

Od niedawna Facebook udostępnił opcję szukania ofert pracy dla każdego użytkownika zarejestrowanego w portalu społecznościowym. Funkcja ta dostępna jest w panelu znajdującym się w lewej części layoutu strony. Pod piktogramem „aktówki” ukryte są ogłoszenia o pracę, dostosowane do preferencji użytkownika.

Każdorazowo, w momencie wysłania zgłoszenia, kandydat proszony jest o zmotywowanie swojej prośby. Po zgłoszeniu się osoby chętnej automatycznie zostaje utworzone okno z konwersacją, między kandydatem a pracodawcą. Rekruter może przeglądać nadesłane zgłoszenia oraz wybrać te, które wydają mu się najbardziej trafne. Taka rekrutacja na Facebooku ma charakter bierny – pracodawca, po utworzeniu ogłoszenia o pracę, czeka, aż osoby chętne zgłoszą swój akces.

Rekrutacja na Facebooku a płatna reklama. Czy warto?

Opcjonalną metodą, dotyczącą tego jak rekrutować na Facebooku, jest wykupienie płatnej reklamy ogłoszenia o pracę. Będzie ona posiadać statyczną formę i zostanie wyświetlona jako tradycyjny, sponsorowany post.

Coraz częściej wykorzystuje się także techniki marketingowe, które mają zachęcić kandydatów do podjęcia interakcji. Warto skorzystać z tej możliwości i zamiast suchego tekstu, wstawić także krótki film video bądź folder ze zdjęciami. Niewątpliwą zaletą takiej formy rekrutacji jest możliwość ścisłego określenia grupy docelowej, do której trafi nasz post. Można zatem jeszcze w momencie projektowania reklamy, dokonać szczegółowej selekcji kandydatów, którym wyświetli się post.

Bezpłatne formy poszukiwania pracowników na Facebooku

Istnieją także darmowe sposoby na to, jak szukać pracowników na Facebooku. Polegają one na dodawaniu ogłoszeń na specjalnych grupach tematycznych. Grupy zrzeszają osoby, które szukają pracy lokalnie lub w konkretnym zawodzie. Taki sposób wymaga jednak większej aktywności osoby rekrutującej – bardzo często musi ona zostać zatwierdzona przez administratorów danej grupy, a post rekrutacyjny nie może posiadać cech spamu. Alternatywną metodą jest dodawanie ogłoszeń bezpłatnych bezpośrednio na firmowym fanpage’u. Minusem takiego rozwiązania jest znacznie mniejszy zasięg niż w przypadku ogłoszeń płatnych.

Najważniejsze pytania

  1. 🔸Czym jest profil rekrutera na Facebooku?

    To prywatna strona osoby odpowiedzialnej za rekrutację w firmie, która przedstawia potencjalnym pracownikom informacje na swój temat.

  2. 🔸Jak szukać ogłoszeń z pracą na Facebooku?

    W bocznym menu Facebooka znajduje się ikona aktówki. Po jej kliknięciu przechodzi się na stronę z ogłoszeniami o pracę.

  3. 🔸Jak wygląda rekrutacja na Facebooku?

    Zainteresowany kandydat może wysłać rekruterowi swoje zgłoszenie, odpowiednio je motywując. To otwiera możliwość konwersacji między nimi.

  4. 🔸Czy można zwiększyć zasięg ogłoszenia o pracę na Facebooku?

    Istnieje opcja wykupienia płatnej reklamy ogłoszenia o pracę na Facebooku i wybrania grupy osób, jakim się ono wyświetli.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce