6 wskazówek, jak prowadzić profil firmowy na Twitterze
Facebook wciąż dominuje na rynku social media i nie zapowiada się, aby ktoś inny miał go zastąpić na pozycji lidera. Mimo to alternatywne portale takie jak np. Twitter cieszą się sporą popularnością. Umiejętnie prowadzony profil na Twitterze umożliwia dotarcie do setek odbiorców – jak skutecznie prowadzić profil firmy na Twitterze?
Facebook wciąż dominuje na rynku social media i nie zapowiada się, aby ktoś inny miał go zastąpić na pozycji lidera. Mimo to alternatywne portale takie jak np. Twitter cieszą się sporą popularnością – zarówno wśród Internautów, jak i marek. Umiejętnie prowadzony profil na Twitterze umożliwia bowiem błyskawiczne dotarcie do setek odbiorców.
Jak skutecznie prowadzić profil firmy na Twitterze?
1. Po pierwsze cele.
Marka, która chce rozpocząć działania w social media powinna odpowiedzieć sobie na pytanie, właściwie dlaczego chce to zrobić. Cele mogą być różne, krótko i długoterminowe: np. próba zdobycia nowych klientów, próba ocieplenia wizerunku firmy, zwiększenie obecności marki w Sieci czy obsługa klientów online. A gdy cel będzie już postawiony, to nie pozostaje nic innego, jak dążyć do jego realizacji…
2. …w międzyczasie mierząc rezultaty.
Jeśli jednym z celów marki jest zdobycie w pierwszym roku działalności na Twitterze 2000 fallowersów, to warto po pół roku zweryfikować jak bardzo marka zbliżyła się do realizacji tego celu. Jeśli celem jest obsługa klientów online, to dobrze jest spróbować oszacować, jak wielu klientów zostało obsłużonych, a także sprawdzić czy są zadowoleni i jak wielu klientów firmy wie w ogóle o takiej możliwości.
3. Dobra oprawa graficzna.
Warto poświęcić chwilę na dopasowaniu odpowiedniego nagłówka i avatara. Oba zdjęcia powinny do siebie pasować kolorystycznie i być dobrej jakości. W przypadku jednoosobowych firm dobrze sprawdza się ustawienie własnego zdjęcia jako avatar. Profil wcale nie musi przez to stracić na profesjonalizmie. Taki zabieg może zamiast tego ocieplić wizerunek firmy i – dosłownie – nadać jej ludzkiej twarzy.
4. Twitter jak słup ogłoszeniowy.
Twitter to miejsce dyskusji i wymiany informacji. Sporo marek decyduje się jedynie na to drugie, traktując profil jak słup ogłoszeniowy, na którym zamieszcza wiadomości dotyczące swoich produktów. Tymczasem chcąc dotrzeć do większego grona Internautów warto prowadzić dyskusje, zadawać pytania, odpowiadać i dzielić się ciekawymi treściami.
Dołączając do dyskusji na Twitterze również nie należy bawić się w słup ogłoszeniowy i wtrącać do niej swoich treści reklamowych, jeśli temat i charakter rozmowy na to nie pozwalają.
5. Poznanie odbiorców.
Aby móc tworzyć treści wartościowe dla odbiorców dobrze jest wiedzieć, kim oni są. Czym się interesują, o czym piszą, o co pytają, jakie informacje zamieścili na Twitterze. Dzięki temu tworzenie treści, które będą dla nich użyteczne i pomocne stanie się prostsze. A to może przełożyć się na większą konwersję.
6. Agregator treści.
Jeśli marka prowadzi jeszcze inne profile na alternatywnych portalach społecznościowych, może od czasu do czasu zamieszczać na Twitterze tamtejsze treści, przekierowując tym samym ruch z jednej platformy na drugą i na odwrót. Ważne jednak, aby zachować umiar i nie robić tego zbyt często.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Patenty, wzory przemysłowe, znaki towarowe i oznaczenia geograficzne to tylko niektóre kwestie będące przedmiotem regulacji przez prawo własności przemysłowej. Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 roku – Prawo własności przemysłowej jest kluczowym aktem prawnym dla działalności gospodarczej i przemysłowej, dlatego fakt jego wielokrotnego nowelizowana w celu dostosowania przepisów do dynamicznie zmieniającej się gospodarki nie jest niczym zaskakującym.
Nowości/ulepszenia: data zmiana 28.05.2025 Faktury vat marża i zaliczkowe w walucie rozliczane metodą kasową Autopay – płatność w transzach za zobowiązania na kwotę większą niż limit płatności jednorazowej autopay Możliwość usuwania różnic kursowych ze szczegółów faktur Wyświetlanie kwot brutto w zestawieniu wydatków samochodowych Poprawki w udostępnianiu dokumentów – notatki dla dodawanych e-dokumentów Aktualizacja towaru z […]
Bez odwiedzających nie ma sprzedaży – to prosta zasada, którą zna każdy właściciel e-sklepu. Ruch w sklepie internetowym nie bierze się jednak znikąd, dlatego warto działać na kilku frontach jednocześnie. Blog, SEO, reklamy czy media społecznościowe – im więcej kanałów wykorzystasz, tym większe szanse na sukces. Skąd brać ruch na stronę?
CSR to coś więcej niż odpowiedzialność – to szansa na rozwój i budowanie silnej marki. Firmy, które angażują się społecznie i ekologicznie, nie tylko poprawiają swój wizerunek, ale także zyskują lojalnych klientów i zmotywowanych pracowników. Sprawdź, jak MŚP mogą skutecznie wdrożyć CSR i wykorzystać go do wzmacniania swojej pozycji na rynku.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo