Zmiany w KRS a bezpieczeństwo prawne spółek – czym jest newsletter KRS?
W czerwcu 2022 r. ruszył Newsletter KRS, czyli usługa pozwalająca monitorować wpisy do KRS. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak się do niego zapisać i ustrzec spółkę przed kradzieżą.
21 czerwca 2022 r. ruszył Newsletter Krajowego Rejestru Sądowego. To usługa umożliwiająca natychmiastowy dostęp do informacji na temat zmian rejestrowych dokonywanych w spółce. Celem usługi jest przeciwdziałanie tzw. kradzieży spółek poprzez zwiększenie bezpieczeństwa w obrocie prawno-gospodarczym.
Co to jest “kradzież spółek”?
Kradzieżami spółek nazywa się zjawisko fałszowania dokumentów spółki i zmiany, na ich podstawie, danych rejestrowych. Pokłosiem tego bywa utrata kontroli nad spółką przez prawowitych właścicieli, poprzez np. zmianę reprezentacji. Skutkiem tego może być nawet utrata majątku spółki, zaciąganie kredytów itp.
Aby przeciwdziałać kradzieżom spółek, Ministerstwo Sprawiedliwości wprowadziło usługę Newsletter KRS. Uregulowany on został w Ustawie o Krajowym Rejestrze Sądowym do którego dodano art. 10a. Korzystanie z newslettera nie zwalnia z obowiązku zapoznawania się z treścią danych zawartych w KRS i z aktami rejestrowymi. Newsletter to dodatkowy mechanizm zapobiegający oszustwom gospodarczym.
Newsletter KRS – jak się do niego zapisać?
Newsletter KRS to system, który automatycznie dostarcza przedsiębiorcy na podany przez niego adres e-mail informacje o zdarzeniach dotyczących wskazanego przez niego podmiotu zarejestrowanego w KRS. Żeby skorzystać z portalu, trzeba mieć utworzone konto w Portalu Rejestrów Sądowych. Po zalogowaniu można wybrać podmiot lub podmioty, które chcemy monitorować. Jeden użytkownik może wybrać do 50 różnych podmiotów.
rejestracji sprawy obejmującej numer KRS, sygnaturę sprawy i datę rejestracji sprawy,
dokonaniu wpisu w KRS dotyczącego danego podmiotu.
Użytkownik systemu może zdefiniować czas otrzymywania subskrypcji o danej firmie (nie dłużej niż rok), może ją także w każdej chwili odwołać.
Ochrona biznesu
Newsletter KRS to proste, ale bardzo przydatne narzędzie. Dzięki niemu wspólnik czy członek zarządu (lub każda zainteresowana osoba) zostanie poinformowany o nieuprawnionych działaniach i będzie mógł zareagować, zanim dojdzie do oszustwa. Jak podał resort sprawiedliwości na swojej stronie – w ciągu kilkunastu godzin od uruchomienia usługi zanotowano ponad 500 wejść.
Od kilku lat związana z topowymi redakcjami biznesowymi. Pisze o księgowości, finansach i sprawach marketingowych - czyli o tematach, które interesują każdego przedsiębiorcę.
Z przyjemnością czyta ustawy, kodeksy, rozporządzenia, regulaminy i inne oficjalne dokumenty, które rozkłada na czynniki pierwsze. Pomagają jej w tym umiejętności analityczne i syntetyczne. Wierzy w moc twardych danych i w artykułach chętnie wykorzystuje wyniki badań, raporty i statystyki. Sama prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, dlatego z doświadczenia zna i rozumie problemy drobnych przedsiębiorców. Artykułami dotyczącymi spraw księgowych stara się je rozwiązywać. Stawia przy tym na prosty, zrozumiały dla każdego język, logiczną strukturę i przykłady z życia wzięte.
Pracę nad każdym artykułem zaczyna od zakwestionowania swojej wiedzy i sprawdzenia jej w źródłach. Prywatnie lubi zagadki logiczne i grę w Sudoku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
W tym roku NiuCon powraca z jeszcze większym rozmachem: nowe atrakcje, setki stoisk wystawców oraz konkursy, warsztaty i pokazy, które na długo zostaną w pamięci uczestników, goście specjalni z Japonii i Europy, a także IFIRMA w roli partnera wydarzenia. To idealna okazja, by zanurzyć się w świat japońskich inspiracji i poczuć się częścią międzynarodowej społeczności fanów kultury otaku.
System ifirma.pl umożliwia automatyczne księgowanie e-faktur. Oznacza to, że dokumenty, które otrzymujesz od obsługiwanych przez nas wystawców, możesz łatwo zaksięgować w systemie. Sprawdź, jak to zrobić.
Rejestr BDO (Baza Danych Odpadowych) to system, który ma na celu monitorowanie i zarządzanie gospodarką odpadami. Umożliwia on rejestrację podmiotów zajmujących się wytwarzaniem, zbieraniem, transportem oraz przetwarzaniem odpadów, a także śledzenie ich obiegu. Sprawdź, czy Twojej firmy dotyczy obowiązek rejestracji BDO, i w jaki sposób prowadzić ewidencję odpadów!
Chcesz zarejestrować działalność gospodarczą, a nie możesz dokonać tej czynności osobiście? Pamiętaj, że możesz skorzystać z pomocy ustanowionego przez siebie pełnomocnika, który na podstawie stosownego dokumentu pełnomocnictwa dokona w Twoim imieniu tej czynności.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo