Blog ifirma.pl

10 platform do sprzedaży e-booków

|
Kiedy wiemy już, o czym ma być nasz e-book, musimy przejść do etapu, w którym zdecydujemy, w jakim programie będziemy pracować.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Na rynku dostępnych jest sporo rozwiązań, dlatego dzisiaj przygotowaliśmy dla was listę najlepszych narzędzi do tworzenia e-booków.

naffy.io

Ciekawą opcją jest platforma z naszego rodzimego rynku czyli naffy.io, która umożliwia szybką i łatwą sprzedaż ebooków w social mediach, którą można rozpocząć w ciągu kilku minut od założenia konta. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma potrzeby zakładania skomplikowanego sklepu internetowego.

Za pomocą naffy każdy może sprzedawać swoje ebooki w social mediach. Wystarczy skopiować link sprzedażowy i umieścić go w swoim BIO, udostępnić na story czy też wysłać w wiadomości prywatnej – sposób dystrybucji w pełni zależy od autora, co daje mu pełną kontrolę nad sprzedażą. Dodatkowym atutem naffy.io, jest integracja z programami do generowania faktur, m.in. iFirma, dzięki czemu rozliczanie sprzedaży ebooków jest bardzo łatwe.

Ile to kosztuje? Założenie konta w naffy.io jest całkowicie darmowe. Pobierana jest tylko niewielka prowizja od sprzedaży każdego ebooka, co oznacza, że płacisz tylko wtedy, kiedy zarabiasz.

Co więcej, możesz dywersyfikować swoje źródła przychodów z naffy.io, sprzedając również produkty cyfrowe, konsultacje, webinary czy vouchery na swoje usługi.

Amazon Kindle Direct Publishing

Platforma od firmy Amazon jest przeznaczona do samodzielnego publikowania e-booków. Dzięki temu rozwiązaniu autorzy mogą publikować swoją twórczość bezpośrednio w sklepie internetowym, Kindle Store.

Ciekawą funkcją jest możliwość sprzedaży ebooka, jak i wersji papierowej. Twórca przesyła plik w wersji cyfrowej. Po dokonanym zakupie przez konsumenta, Amazon drukuje książkę, a następnie zajmuje się wysyłką i obsługą klienta. Autor nie ponosi żadnych kosztów związanych z tym procesem. Za każdą książkę, dostaje natomiast należną prowizję.

Ile to kosztuje? Jeśli twórca sprzedaje tylko e-booki, to zazwyczaj otrzymuje 70% ceny sprzedaży. Taka stawka dostępna jest po spełnieniu określonych warunków. Autor może również zdecydować się na opcję, w której będzie otrzymywać 35% ceny katalogowej. Więcej informacji na temat formy rozliczenia znajduje się pod tym linkiem.

Kobo

Kobo to kanadyjska firma, która w swoim asortymencie posiada ebooki, audiobooki oraz różne modele czytników. Jak możemy przeczytać na stronie marki, użytkownik może wybierać spośród ponad 5 milionów tytułów. Kobo posiada również własną aplikację, dostępną w Google Play i App Store. Umożliwia ona użytkownikom czytanie książek w każdym miejscu. Dodatkowo czytelnik może przełączać się pomiędzy swoimi urządzeniami, bez konieczności zapamiętania i odnajdywania strony, na której ostatnio skończył.

Dzięki Kobo Writing Life autorzy mogą publikować swoje utwory, szerokiemu gronu odbiorców. Cały proces jest bardzo łatwy. Wystarczy założyć konto, następnie opublikować książkę oraz poświęcić trochę czasu na jej promocję. Ebook zostanie dodany do katalogu w ciągu 72 godzin.

Ile to kosztuje? W przypadku dzieł oryginalnych, autor otrzyma 70% lub 45% ceny katalogowej. Wyższa stawka dotyczy pozycji wycenionych na 2,99 USD lub więcej. Stawka 45% dotyczy prac poniżej tej ceny. Jeśli publikowane książki są częścią domeny publicznej, to twórca otrzyma 20% ceny katalogowej.

Należy wziąć pod uwagę, że Kobo Writing Life obsługuje takie waluty jak: USD, CAD, GBP, EUR, JPY, AUD, NZD i HKD. Osoby, których lokalna waluta jest inna od wymienionych, dostają rozliczenie w USD. Więcej na temat publikacji znajdziesz pod tym linkiem.

Barnes & Noble (NOOK)

Barnes & Noble to księgarnia internetowa, która w swoim asortymencie posiada ponad 1 milion e-booków. Dzięki aplikacji NOOK użytkownicy mogą czytać książki na swoich urządzeniach elektronicznych.

Za pomocą Barnes & Noble Press każdy, nawet początkujący autor może opublikować swojego ebooka (lub wersję papierową książki) i sprzedać go milionom czytelników. Cały proces wymaga jednak utworzenia konta i przesłania pliku. W ciągu 72 godzin można zacząć czerpać pierwsze zyski.

Ile to kosztuje? Twórca dostaje 70% ceny detalicznej. Na stronie internetowej można znaleźć kalkulator, który wylicza, ile autor może zarobić.

Apple iBooks

Apple iBooks to miejsce, w którym użytkownik znajdzie zarówno ebooki, jak i audiobooki. Aplikacja jest dostępna w systemach operacyjnych i urządzeniach iOS i macOS. Motywującą funkcją jest możliwość wyznaczania swojego celu czytelniczego, co pomaga budować nawyk czytania.

Dla autorów Apple Book przygotowało wyczerpujący poradnik związany z publikowaniem ebooków. Poradnik zaczyna się już od etapu pisania i projektowania utworu, aż po jego publikację i sprzedaż. Niezależnie od ceny ebooka, twórca otrzymuje 70% ceny detalicznej.

Google Play

Google Play to sklep internetowy od Google, w którym użytkownik znajdzie gry, aplikacje, muzykę, książki, filmy i nie tylko. Treści są przeznaczone na urządzenia w systemie operacyjnym Android. Autory mają możliwość sprzedawania swoich ebooków w Google Play. Jak to zrobić?

W pierwszej kolejności należy dołączyć do programu partnerskiego (Google Books). Takie członkostwo umożliwia przesłanie książki w odpowiednim pliku – akceptowany jest format PDF i EPUB.

Twórca ma dużą kontrolę nad dystrybucją swojego ebooka. Może wybrać, w jakich krajach będzie sprzedawany oraz czy zastosowane będzie zarządzanie prawami cyfrowymi (digital rights management, DRM). Autor może uzyskać 70% przychodów ze sprzedaży ebooka, tylko jeśli zaakceptuje warunki korzystania z usługi (Google Terms of Service). W innym przypadku procent ten wynosi 52%.

Smashwords

Smashwords to amerykańska platforma zajmująca się dystrybucją ebooków. Autorzy i wydawcy z całego świata mogą łatwo publikować książki. Dzięki samoobsługowej usłudze niezależni twórcy mogą konwertować swoje pliki, a następnie sprzedawać je online.

Sprzedaż jest możliwa nie tylko za pośrednictwem księgarni własnej Smashwords, ale również dzięki globalnej dystrybucji to takich kanałów, jak Apple Books, Kobo, Barnes&Noble i inne. W przypadku pierwszej opcji twórca może zarobić do 80% ceny detalicznej, natomiast w przypadku drugiej opcji – do 60%.

Draft2Digital

Ze względu na podobieństwo firm Draft2Digital i Smashwords, przedstawiciele postanowili połączyć swoje siły w branży dystrybucji niezależnych ebooków. Co przejęcie oznacza dla twórców? Obecni autorzy nie muszą podejmować żadnych dodatkowych kroków, ponieważ systemy obu firm zostaną automatycznie zintegrowane z witryną Draft2Digital.

Takie rozwiązanie przyniesie twórcom pewne korzyści. Przede wszystkim dostaną dostęp do nowych partnerów handlowych oraz do sklepu Smashwords, w którym będą mogli sprzedawać swoje ebooki. Autorzy będą mogli korzystać również z narzędzi Smashwords do marketingu, w tym także ze Smashwords Coupons.

Draft2Digital nie pobiera opłat za usługi, m.in. formatowania, dystrybucji, czy śledzenia sprzedaży. Twórca rozlicza się dopiero po sprzedaży. Po odliczeniu stawki, autor otrzymuje około 60% ceny katalogowej ebooka.

Blurb.com

Jest to amerykańska platforma, która umożliwia twórcom samodzielne publikowanie i sprzedaż książek drukowanych oraz ebooków. Dzięki odpowiednim narzędziom ułatwia projektowanie i promowanie plików.

Autor może zdecydować się na sprzedaż przez Blurb Bookstore lub Apple Books. Opłaty prezentują się według poniższego cennika.

OneRead

To, co wyróżnia OneRead od pozostałych propozycji, to oparcie platformy na chmurze. Autorzy mogą publikować i dystrybuować pliki cyfrowe na urządzenia elektroniczne. Aby zmniejszyć obawę o bezpieczeństwo treści, platforma została wyposażona w DRM (digital rights management).

Podsumowanie

Powyższe zestawienie 10 platform do sprzedaży ebooków, to zbiór najpopularniejszych propozycji. Wszystkie te opcje mają swoje wady i zalety, dlatego warto je dokładnie przeanalizować, przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Najważniejsze pytania

    1. 10 najlepszych platform do sprzedaży e-booków - jakie to?

      Na rynku dostępnych jest sporo rozwiązań, dlatego dzisiaj przygotowaliśmy dla was listę najlepszych narzędzi do tworzenia e-booków. W naszym zestawieniu znajdziecie najpopularniejsze propozycje. Wszystkie te opcje mają swoje wady i zalety, dlatego warto je dokładnie przeanalizować, przed podjęciem ostatecznej decyzji.
    Komentarze czytelników
    1. 7 czerwca 2023 o 18:34
      Celina

      Jak wygląda rozliczenie vat od sprzedaży e-booków przez takie platformy?

    2. 13 października 2023 o 13:17
      Ifirma

      W zakresie rozliczenia sprzedaży e-booków zachęcam do przeczytania: Jak rozliczyć sprzedaż e-booków?

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie