Poszukujesz kandydata do pracy? Sprawdź, co zrobić, żeby od razu znaleźć idealną osobę na to stanowisko. Oto 5 kroków, które przybliżą Cię do nawiązania udanej współpracy.
Pierwszym krokiem w celu znalezienia i zatrudnienia najbardziej dopasowanego kandydata jest sprecyzowanie własnych oczekiwań. Należy ustalić profil kandydata, wymagane cechy, umiejętności i doświadczenie. Najlepiej omówić to z menadżerem/klientem, dla którego zatrudniamy. Będzie on przyszłym pracodawcą naszego kandydata, musimy pozwolić mu więc brać aktywny udział w procesie rekrutacji – szczególnie na tym początkowym etapie ustalenia wymogów, które kandydat powinien spełnić. Wszystkie informacje ustalone z menadżerem/klientem należy następnie przenieść na ogłoszenie z ofertą pracy.
Szukaj kandydatów
Mając sprecyzowane oczekiwania i napisaną szczegółową ofertę, w zależności od stanowiska, branży i wielkości firmy, kolejnym etapem jest publikacja ogłoszenia. O dopasowaniu kanałów dotarcia do kandydatów pisaliśmy w artykule Gdzie zamieszczać ogłoszenia o pracę.
Inna możliwość, którą warto rozważyć, to skorzystanie z bazy kontaktów z poprzednich rekrutacji – być może mamy już w niej dopasowanego kandydata, który nadal poszukuje pracy i sprawdziłby się w naszej organizacji. Może pamiętasz byłego kandydata, który kiedyś nie przeszedł rekrutacji pozytywnie, ale pasowałby na stanowisko. na które aktualnie rekrutujesz? Warto skontaktować się z taką osobą jeszcze przed oficjalną publikacją ogłoszenia w sieci – może to znacznie skrócić proces rekrutacji i zaoszczędzić rekrutacyjny budżet.
Innym pomysłem może być rekrutacja wewnętrzna. Może ktoś z naszych pracowników chciałby się w najbliższym czasie przebranżowić lub zmienić zespół. Największą zaletą takiej praktyki (poza oszczędnością czasu i pieniędzy) jest to, że znamy już kandydata, rekruter może poznać szczerą opinię jego przełożonego i współpracowników. Dodatkowo taki pracownik jest już w pewien sposób związany z firmą, co zmniejsza ryzyko, że zrezygnuje niedługo po objęciu stanowiska. Rekrutacja wewnętrzna wiąże się jednak także z zagrożeniami – zaburzeniem struktury w zespole, z którego rekrutujemy pracownika na nowe stanowisko oraz brakiem rozwoju, ponieważ nowy pracownik pochodzący z zewnątrz często wnosi świeże spojrzenie i pomysły.
Jeszcze inne rozwiązanie to skorzystanie z poleceń pracowniczych. Nasi pracownicy na pewno mają znajomych pracujących w podobnych branżach – chociażby ze studiów czy poprzednich miejsc pracy. Skorzystanie z poleceń pracowniczych jest swego rodzaju równowagą między rekrutacją zewnętrzną i wewnętrzną. Możemy pozyskać pracownika z zewnątrz, który wniesie nowe spojrzenie do firmy i zespołu, nie jest jednak osobą przypadkową gdyż przed rekrutacją możemy poznać opinię o nim przekazaną przez zaufanego pracownika.
Zaangażuj zespół w rekrutację
Pracownicy poza możliwością polecenia kandydatów na dane stanowisko powinni być też zaangażowani w proces rekrutacji. To oni wiedzą najlepiej jakich kompetencji brakuje im w zespole. Przyszły pracownik powinien wyznawać te same wartości co zespół, aby ich praca przebiegała efektywnie.
Sprawdź kandydata
Przed ostateczną decyzją sprawdź kandydata: przejrzyj jego profil na LinkedIn, poproś o rekomendacje od poprzedniego pracodawcy, spróbuj dotrzeć do byłych współpracowników. Podczas rekrutacji sprawdź deklarowane umiejętności i wypytaj o doświadczenie i szczegóły związane z poprzednimi stanowiskami. Dzięki temu dowiesz się, czy realne umiejętności i kwalifikacje kandydata pokrywają się z tymi deklarowanymi w CV.
Korzystaj z ATS
Aby przyspieszyć i usprawnić cały proces rekrutacyjny skorzystaj z ATS (Applicant Tracking System). System pozwoli Ci zautomatyzować wiele powtarzalnych czynności, dzięki czemu zamiast na dopełnianiu formalności będziesz mógł skupić się na realnym poznaniu kandydata i z sukcesem zatrudnić osobę dopasowaną do danego zespołu i organizacji, dla której rekrutujesz.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Na dzisiejszym rynku trudno przetrwać bez jasno zdefiniowanej przewagi konkurencyjnej. Czym się wyróżniasz? Dlaczego klient ma wybrać właśnie Ciebie, a nie Twojego rywala? To pytania, na które każda firma – niezależnie od wielkości – musi znać odpowiedź. W tym artykule pokażemy, czym dokładnie jest przewaga konkurencyjna, jak ją zbudować, a także jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy próbując się wyróżnić.
Każda firma zarejestrowana w CEIDG będzie miała obowiązek korzystania ze specjalnej skrzynki e-Doręczeń w sprawach związanych ze swoją działalnością. Sprawdź, od kiedy adres do e-Doręczeń będzie obowiązkowy dla przedsiębiorców i jak go założyć.
Prowadzisz działalność, w której Twoje produkty muszą wyglądać atrakcyjnie, a nie chcesz wydawać fortuny na sprzęt fotograficzny i oprogramowanie służące obróbce? Zatrudnianie fotografa mija się z celem? Tutaj z pomocą przychodzą smartfony i niezwykłe aplikacje, które ułatwią Ci życie i pomogą oddać jakość Twojej pracy w stopniu absolutnie zaspokajającym Twoje potrzeby!
W dzisiejszym świecie coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega znaczenie odpowiedzialnego i zrównoważonego prowadzenia biznesu. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR – Corporate Social Responsibility) stała się nie tylko modnym hasłem, ale przede wszystkim kluczowym elementem strategii firm, które chcą budować pozytywny wizerunek, zdobywać lojalnych klientów i przyciągać najlepszych pracowników.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo