Certyfikat rezydencji – wzór zaświadczenia wydawany w Polsce
Certyfikat rezydencji podatkowej to zaświadczenie o miejscu zamieszkania lub siedzibie dla celów podatkowych. W Polsce jest to druk CFR-1. W tym tekście podpowiadamy, jak go uzyskać.
Certyfikat rezydencji, czyli zaświadczenie o miejscu zamieszkania (w przypadku osób fizycznych) lub siedzibie (w przypadku osób prawnych) dla celów podatkowych, jest potwierdzeniem, iż dany podmiot jest rezydentem podatkowym w kraju, w którym odpowiednia administracja wydała taki dokument. W Polsce jest to druk CFR-1, który w obecnej formie obowiązuje od 5 lipca 2017 roku.
Certyfikat rezydencji – kiedy może być potrzebny?
Przedsiębiorca może mieć kontakt z certyfikatem rezydencji w różnych przypadkach – zarówno jako pracodawca zatrudniający obcokrajowców (dla potwierdzenia ich rezydencji podatkowej), jak i jako sprzedawca lub nabywca usług objętych podatkiem u źródła.
Planujesz założenie firmy?
Umów się na bezpłatną wideorozmowę z ekspertem, podczas której zarejestrujesz działalność unikając typowych pułapek i błędów.
Jak uzyskać certyfikat rezydencji w Polsce?
By uzyskać certyfikat rezydencji w Polsce podatnik powinien złożyć albo odpowiedni wniosek, albo wypełniony druk CFR-1 (5) do urzędu skarbowego właściwego ze względu zamieszkania lub siedziby (w zależności od tego, czy o dokument ten ubiega się osoba fizyczna, czy też prawna). Od dnia złożenia Skarb Państwa ma 7 dni na wydanie właściwego zaświadczenia dla wnioskującego. W tym miejscu warto zaznaczyć, iż za uzyskanie certyfikatu rezydencji należy wnieść opłatę skarbową w wysokości 17 zł.
Certyfikat rezydencji – druk CFR-1 (5)
Obecną wersję polskiego certyfikatu rezydencji reguluje Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 czerwca 2017 roku w sprawie określenia wzoru zaświadczenia o miejscu zamieszkania lub siedzibie dla celów podatkowych wydawanego przez organy podatkowe. Jakie dane znajdziemy na druku CFR-1 (5)?
W pierwszej części pojawia się informacja o tym, kto wydał certyfikat rezydencji, kiedy oraz jaki jest jego okres ważności.
W następnej części druku CFR-1 (5) pojawiają się dane identyfikacyjne podmiotu, czyli osoby fizycznej lub prawnej wnioskującej o wydanie certyfikatu rezydencji. W przypadku pierwszej z nich pojawi się tu imię, nazwisko oraz PESEL, a w przypadku firmy – nazwa pełna oraz NIP.
Część B to najważniejsza część tego dokumentu – to tu następuje bowiem wskazanie miejsca zamieszkania/siedziby danego podatnika w Rzeczypospolitej Polskiej oraz oświadczenie, że podlega on nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.
W ostatniej części certyfikatu rezydencji znajduje się informacja na temat faktu pobrania lub zaniechania pobrania opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
Sprawdź, kiedy jako pracodawca powinieneś posiadać certyfikat rezydencji swojego pracownika!
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Wnioskodawca może zwrócić się do ZUS-u z prośbą o ponowne obliczenie świadczenia emerytalno-rentowego. Służy do tego druk ERPO, udostępniony przez instytucję także w formie elektronicznej. W niniejszym artykule wskazujemy, jakie są przesłanki do tego, by zdecydować się na wypełnienie wniosku. Krok po kroku wytłumaczymy także w jaki sposób wypełnić dokument, sprawdzić jego poprawność oraz złożyć w ZUS-ie.
W e-commerce nie ma czasu na nudę. Klienci kupują coraz więcej, sprzedawcy szukają skuteczniejszych sposobów na marketing, a innowacyjne metody płatności zyskują na popularności. Sprawdzamy, co wydarzyło się w branży i jakie lekcje można z tego wyciągnąć.
Osoby będące na samozatrudnieniu (B2B) są przedsiębiorcami, którzy według kodeksu cywilnego działają pod firmą (z określoną nazwą). Czy wiesz, jakswoją jednoosobową firmę, aby wybrana nazwa była zgodna z przepisami?
Czasem wystarczy przyjrzeć się swojemu e-sklepowi świeżym okiem, by zauważyć, co naprawdę hamuje sprzedaż. Audyt sklepu internetowego to sposób, by odkryć niewidoczne problemy – od technicznych błędów po nieintuicyjną ścieżkę zakupową. W tym poradniku pokażemy, jak samodzielnie przeprowadzić taki audyt.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo