Wielu przedsiębiorców i księgowych zastanawia się, czy Polski ład na pewno zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2022 roku. Pojawiły się informacje, że Senat jest za przesunięciem wejścia w życie nowych przepisów o rok. Sprawdźmy, jakie jest bieżące stanowisko w tej sprawie i na jakim etapie znajduje się projekt ustawy.
Stanowisko Senatu w sprawie wejścia w życie Polskiego Ładu
Podczas prac nad projektem ustawy Polski Ład Senat stanął na stanowisku, że vacatio legis ustawy powinno zostać wydłużone jeszcze o rok, a więc ustawa powinna zacząć obowiązywać dopiero od 2023 roku.
Pomimo licznych zastrzeżeń do projektu wniesionych podczas obrad Senatu i przegłosowanie odroczenia Polskiego Ładu, tak się jednak nie stanie.
Czy będzie odroczenie Polskiego Ładu do 2023 roku?
Ilość i różnorodność wprowadzanych zmian w przepisach w Polskim Ładzie może spowodować ból głowy. Przez moment wydawało się, że Polski Ład może być przesunięty o rok, wszyscy mieliby więcej czasu na zapoznanie się ze zmianami. Jak się jednak okazuje nic takiego się nie stanie.
Sejm nie zgodził się na propozycję Senatu na opóźnienie wprowadzenia Polskiego Ładu o rok. W tej sytuacji nie ma już chyba złudzeń, że Polski Ład zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2022 roku. Przyjęte poprawki Senatu mają jedynie charakter kosmetyczny.
Obecnie uchwalona ustawa o Polskim Ładzie czeka już tylko na podpis Prezydenta.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Prowadzenie działalności nierejestrowanej wiąże się z przestrzeganiem określonych zasad, przez co często generuje dużo wątpliwości. Wiele z nich dotyczy płatności, a w szczególności tego, czy można posiadać terminal płatniczy.
Sprzedaż na Allegro to świetny sposób na rozwinięcie własnego biznesu, ale warto pamiętać, że za każdą transakcją stoją konkretne obowiązki podatkowe. Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność gospodarczą, czy dopiero myślisz o założeniu firmy, musisz wiedzieć, kiedy i jak prawidłowo rozliczać swoje przychody.
Na skuteczną sprzedaż na marketplace składa się kilka elementów, ale jednym z kluczowych jest dobra reklama, która dociera do nowych klientów. Można prowadzić social media e-sklepu, promować się w wyszukiwarce albo postawić na rozwiązania, które oferują reklamę bezpośrednio na marketplace. Jak działa Allegro Ads i komu może przynieść zysk?
Możesz mieć świetny produkt i niezły ruch w sklepie, ale bez mierzenia efektów nie wiesz, co działa. KPI w e-commerce i KPI w marketingu pozwalają zamienić chaos w strategię. W tym artykule podpowiadamy, co to jest KPI, jak określić KPI i które wskaźniki warto śledzić, by rozwijać biznes świadomie.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo