Likwidacja deklaracji VAT i wejście w życie nowych przepisów dotyczących JPK zbliża się wielkimi krokami. O tym, co się zmieni, pisaliśmy już kilkukrotnie i na pewno będziemy pisać jeszcze. Dopiero w momencie, kiedy nowe przepisy zaczną obowiązywać, na wiele pytań będzie można odpowiedzieć pracując na tzw. żywym organizmie, a więc w praktyce.
Od 1 października zacznie obowiązywać nowa forma pliku JPK, trzeba będzie stosować oznaczenia GTU, ale również zmieni się wysyłanie JPK – a dokładnie środowisko do wysyłki. Czasu na zapoznanie ze zmianami pozostało niewiele, dlatego spieszymy z kolejnymi informacjami.
Wyłączenie starej bramki do przesyłania JPK
Wszyscy przedsiębiorcy, ale również twórcy programów księgowych i informatycy muszą wiedzieć, że 30 września 2020 r. zostanie wyłączona dotychczasowa bramka REST API, służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych podpisem kwalifikowanym i zaufanym, udostępniona pod adresem e-dokumenty.mf.gov.pl. Z tym samym dniem zostanie wyłączona bramka REST API, służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych danymi autoryzacyjnymi z kwotą przychodu.
Mikroprzedsiębiorcy mieli również możliwość skorzystania z bezpłatnych narzędzi udostępnionych przez Ministerstwo Finansów: aplikacja e-mikrofirma i aplikacja Klient_JPK. W związku ze zmianami zostanie również wyłączony interfejs e-bramka JPK_VAT (mikro JPK).
Wysyłanie JPK – co się zmieni od 1 października 2020 r.?
Jak można przeczytać na stronie Ministerstwa Finansów:
Od 1 października 2020 r. pliki JPK, w tym również nowe JPK_VAT z deklaracją, podpisane profilem zaufanym, podpisem kwalifikowanym bądź danymi autoryzującymi, będzie można składać wyłącznie przez nową bramkę REST API, udostępnioną pod adresem: e-dokumenty.mf.gov.pl
Ministerstwo Finansów przygotowało również specyfikacje techniczne, struktury dokumentów XML i broszury informacyjne, które można pobrać ze strony internetowej, do której dostęp znajduje się tutaj.
Pliki JPK będzie można składać tak jak dotychczas, korzystając z bezpłatnych narzędzi oferowanych przez Ministerstwo Finansów:
Zmiany dotyczą plików JPK_V7M (przy rozliczeniach miesięcznych) i JPK_V7K (przy rozliczeniach kwartalnych), przesyłanych za okresy od 1 października 2020 r. przez wszystkich przedsiębiorców i korekt za te okresy.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Prowadzenie firmy, to nie tylko sprzedaż produktów czy usług, ale także szereg innych działań opierających się na współpracy z różnymi partnerami biznesowymi.
Zawieszenie działalności gospodarczej wiąże się również z zawieszeniem większości działań w firmie. Możliwe jest jednak ponoszenie określonych kosztów – takich, które są niezbędne do zabezpieczenia lub utrzymania firmy.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo