Blog

Jak wykorzystać internet, by promować sklep stacjonarny?

Większość konsumentów tego oczekuje. Nie brakuje bowiem takich, którzy kupują stacjonarnie, ale lubią sprawdzić ofertę sklepu online, ani takich, którzy kupują online, ale chcą odbierać albo oddawać towar w placówce stacjonarnej. A to i tak tylko dwie z co najmniej kilku możliwych konfiguracji, bo podział na kanały offline i online już teraz wydaje się zbyt ogólny. Jak wypromować sklep stacjonarny w internecie – podpowiadamy poniżej.

Wraz ze wzrostem punktów, w których klienci spotykają się z marką, rośnie potrzeba ich bezproblemowej integracji. Klient musi w każdym z nich otrzymać taką samą ofertę. Niezależnie od tego, czy styka się z marką w mediach społecznościowych, za pośrednictwem maila, smartfona, chatbota czy rozmawiając twarzą w twarz z personelem sklepu. Warto jednak o to zadbać, ponieważ klienci, którzy korzystali z 4+ kanałów, wydali średnio 9% więcej w sklepie w porównaniu do tych, którzy korzystali tylko z jednego kanału – wynika z badań Bloomreach.

Pandemia tylko spotęgowała te trendy. Klienci, nawet ci, którzy dotychczas nie czuli się komfortowo kupując w internecie, w przyspieszonym tempie przekonywali się do tej formy zakupów. W pandemicznych czasach stacjonarne sklepy musiały więc – i to szybko – odnaleźć się w handlu elektronicznym, zapewniając klientom spójne doświadczenia na komputerach stacjonarnych, smartfonach, ale także za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Jakie wypromować sklep stacjonarny w internecie?

Oczywistą odpowiedzią jest strona internetowa, i faktycznie – prostą można postawić stosunkowo szybko używając np. oprogramowania open-source lub jednej z popularnych platform SaaS. To jednak niejedyne narzędzia, które warto wykorzystać.

Google Moja Firma

Google Moja Firma to łatwe w obsłudze narzędzie przeznaczone do zarządzania wizerunkiem firmy w wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google. Dla lokalnego biznesu to podstawa.

Google umożliwia oznaczenie stacjonarnej siedziby firmy na mapie, uzupełnienie informacji o godzinach otwarcia, dodanie zdjęć i opisu. Może też służyć również jako kanał kontaktowy dla klientów, którzy – za jej pośrednictwem – mają możliwość automatycznego nawiązywania połączeń telefonicznych z firmą i recenzowania jej działań.

Warto pokusić się o rozbudowanie wizytówki i zamieszczenie w niej jak największej liczby informacji. To przydatne, zwłaszcza jeśli firma nie ma strony internetowej (wtedy warto podać link do profilu w mediach społecznościowych).

Social media

Prowadzenie aktywnej komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych to w przypadku lokalnych firm absolutna konieczność. Spora część z nich używa ich jako podstawowego kanału kontaktu z firmą, a budując relacje z klientami, zwiększa się szansa na zdobycie ich lojalności.

Ponadto, korzystając z mediów społecznościowych można, z czasem, sięgnąć również po płatne reklamy i w ten sposób, wykorzystując dane na temat użytkowników, docierać do nich z odpowiednim przekazem w odpowiednim czasie.

Zastanawiasz się, gdzie reklamować się w social mediach? Oto porównanie reklam na Facebooku i Instagramie, a także 6 dodatkowych kanałów reklamy w mediach społecznościowych.

Reklama w wyszukiwarce

Google Ads oferuje wiele możliwości targetowania, w tym targetowania na podstawie lokalizacji. Umożliwia ono wyświetlanie reklam w wybranych krajach, regionach, na określonym obszarze wokół lokalizacji albo w miejscach zamieszkania określonych grup demograficznych.

Kierowanie na lokalizację pozwala skoncentrować działania reklamowe na obszarach, na których firma może znaleźć odpowiednich klientów, i ograniczyć je tam, gdzie ich nie ma, co pozwala na zwiększenie zwrotu z inwestycji.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Korekta faktury sprzedaży po powrocie do zwolnienia z VAT jak rozliczyć?

Zastanawiasz się jak dokonać korekty sprzedaży po powrocie do zwolnienia z VAT? W dzisiejszym artykule…

14 godzin temu

Podział spółki z o.o. – procedura krok po kroku

Zastanawiasz się, czy można podzielić spółkę z o.o. i jak przebiega proces podziału? Jeśli tak,…

15 godzin temu

Factchecking i halucynacje AI, czyli weryfikacja efektów pracy z AI

W świecie sztucznej inteligencji linie między fikcją a rzeczywistością czasem się rozmywają. Podczas gdy innowacyjne…

15 godzin temu

Czynny żal sposobem na uniknięcie kary

Sprawcy przestępstw lub wykroczeń skarbowych mają szansę na uniknięcie kary jeśli po popełnieniu czynu zabronionego…

2 dni temu

Egzekucja udziałów w spółce z o.o. – czy jest możliwa?

Spółka z o.o. a długi wspólnika – z takim zagadnieniem mogą się niekiedy spotkać wspólnicy…

2 dni temu

Wykup samochodu osobowego z leasingu z końcem roku a poniesione koszty?

Zastanawiasz się jak rozliczyć koszty przy wykupie z leasingu z końcem roku? W dzisiejszym artykule…

2 dni temu