Marketing

Najlepsze kampanie PRowe w 2021 roku

Kampania public relations przykład i obecne trendy

Kampania PR to zbiór działań ukierunkowanych na budowę pozytywnych relacji z odbiorcami. Jest to sukcesywne, uporządkowane i przemyślane kreowanie przyjaznego wizerunku firmy. Podmiot, w oczach odbiorców, musi zostać uznany za wiarygodny, bezpieczny i użyteczny. Sama kampania odnosi się do pewnego działania mającego swój początek i koniec. Jest zatem określona ramami czasowymi. Kampania PR stanowi część strategii public relations, może być zatem zastosowana np. sezonowo bądź w odpowiedzi na określone wydarzenia. Co więcej, składa się ona z sześciu nieodzownych elementów, które muszą zostać określone na poziomie tworzenia projektu. Są to:

  • główne cele kampanii;
  • wyróżniona grupa docelowa;
  • motto kampanii, główny slogan;
  • metody wdrożenia kampanii i jej prezentowania;
  • czas trwania kampanii;
  • analiza efektów, wnioski.

To jednak nie wszystko. Potrzebny jest także siódmy element, który można określić jako pewne wyczucie, czy zdolność do prekognicji danego zjawiska. Kampania musi bowiem efektywnie zadziałać w praktyce i niejako “wstrzelić się” w oczekiwania odbiorców. Nie wystarczy sztywno trzymać się ram teoretycznych i budować przekaz na znanych wzorcach. Klucz to sukcesu tkwi w nowatorskości i otwartości na zmieniające się trendy.

Futbol W R A C A do domu

Angielskie przedsiębiorstwo optyczne Specsavers zaprezentowało bardzo ciekawą kampanię PRową nawiązującą do rozgrywek Euro 2020, które przez pandemię zostały przeniesione na rok 2021.

Firma wykorzystała w swojej reklamie, znaną z gabinetów okulistycznych, tablicę Snellena, czyli planszę z drukowanymi literami i cyframi różnej wielkości, służącą do badania ostrości wzroku. Tablica zawierała pogrupowane litery tworzące napis “IT’S COMING HOME”, czyli slogan chętnie używany przez angielskich kibiców, dla których to futbol miał wreszcie “wrócić do miejsca, z którego się wywodzi”.

Firma wykorzystała zatem wielką popularność Euro, budując tym samym silniejszą więź z angielskimi kibicami. Kampania została przeprowadzona z użyciem billboardów.

Wimbledonowe smaki Doritos

Znana amerykańska marka słonych przekąsek postanowiła w 2021 roku ogłosić swój nowy produkt, który zszokował opinię publiczną. Kampania została powiązana z rozgrywanym wówczas Wimbledonem, którego nieodzownym elementem są truskawki i śmietana. Jest to angielski przysmak sprzedawany w ogromnych ilościach przy okazji tego turnieju. Szacuje się, że rokrocznie widzowie konsumują ponad 25 ton truskawek polanych ok. 8 tys. litrów słodkiej śmietany.

Doritos zaprezentował, wykorzystując do tego celu swój profil na Twitterze, chipsy o smaku truskawkowo-śmietanowym. Pomysł spotkał się ze skrajnymi opiniami konsumentów. Większość z nich zaciekawiła się jednak nową propozycją, która – najprawdopodobniej – nigdy nie zostanie przekazana do powszechnej sprzedaży. Firmie udało się przebić do świadomości konsumentów i zaintrygować ich swoim niecodziennym przekazem.

Indonezyjski laureat

Zdobywcą prestiżowej nagrody Marketing Interactive PR Awards 2021 w kategorii Best Campaign Pivot zostało indonezyjskie przedsiębiorstwo działające w branży elektronicznej – Tokopedia. Firma zaangażowała się w kampanię, ukierunkowaną na zwiększenie możliwości zaspokajania potrzeb konsumentów.

Pandemia odcisnęła się bardzo mocno na krajach azjatyckich, w tym na Indonezji. Wiele osób straciło pracę, a niezliczona ilość biznesów upadła. Biorąc pod uwagę te okoliczności, Tokopedia wystartowała z kampanią wykorzystującą hashtag #JagaEkonomiIndonesia. Miała ona zachęcić do przekształcania swoich firm w Internecie, aby utrzymać rentowność swoich działalności podczas pandemii.

Tokopedia uzyskała wielki sukces sprzedażowy i PRowy. Przyciągnęła bowiem kilka milionów nowych podmiotów, które zdecydowały się podjąć współprace z indonezyjskim przedsiębiorstwem.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Europejski Akt o Dostępności – rozmowa z ekspertką

Wkrótce do Sejmu ma trafić przyjęty przez Radę Ministrów projekt o zasadach dostępności w produktach…

9 godzin temu

System kaucyjny – zmiany 2024. Kogo obejmą nowe obowiązki?

Zastanawiasz się co to jest i kogo dotyczy system kaucyjny? W dzisiejszym artykule zajmiemy się…

11 godzin temu

Co zrobić, gdy faktura VAT ulegnie zniszczeniu albo zostanie zgubiona?

Utrata faktury czy jej zniszczenie stanowią nadzwyczajne zdarzenia losowe, które są niemożliwe do przewidzenia. Dlatego…

12 godzin temu

Podatek Belki — czy zostanie zniesiony?

W Ministerstwie Finansów obecnie są prowadzone prace nad zniesieniem podatku od zysków kapitałowych, czyli podatkiem…

1 dzień temu

Placówka oświatowa – w jaki sposób można założyć, taką działalność? Rozliczenia względem ZUS i US

Zastanawiasz się jak założyć placówkę oświatową? W dzisiejszym artykule napiszemy kilka słów na temat takich…

1 dzień temu

Analiza sentymentu z wykorzystaniem AI. Jak pomaga wprowadzić zmiany w biznesie?

W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…

1 dzień temu