Poznaj 5 sprawdzonych sposobów na skuteczne CTA

call to action

Call to action to inaczej „wezwanie do działania”. Stanowi kluczowy element mailingów, landing page’y i stron www. Istotą CTA jest nakłonienie odbiorcy do wykonania jakiejś konkretnej aktywności – zapisania się do newslettera, pobrania ebooka czy zakupu. Jak stworzyć skuteczne CTA? Przedstawiamy sprawdzone taktyki.

Call to action jest to w polskim tłumaczeniu „wezwanie do działania”. Stanowi on kluczowy element mailingów, landing page’y i stron www. Istotą CTA jest nakłonienie odbiorcy do wykonania jakiejś konkretnej aktywności – zapisania się do newslettera, pobrania ebooka czy zakupu.

Takie hasło jest niezbędne do tego, aby zachęcić klienta do zrealizowania wyznaczonej akcji. Jak zatem generować skuteczne CTA? Poniżej sprawdzone taktyki.

Jak napisać dobre call to action

Musisz pamiętać, że aby skutecznie realizować wyznaczone cele konkretnej kampanii powinieneś opracować inne propozycje haseł call to action niż typowe „Kliknij tutaj”.

Spróbuj wcielić się w rolę klienta i zastanowić się, jaka propozycja skłoniłaby go do konkretnej aktywności. Poinformuj o korzyściach, które wynikną z kliknięcia linku. Może to być także hasło, które odzwierciedla potrzebę, np. „Pobierz ebook i generuj leady jak profesjonalista”.

Skuteczne call to action motywuje

Twoje wezwanie do działania ma upraszczać życie i nie wskazywać na podejmowanie wysiłku ze strony odbiorcy. Lepszą praktyką będzie zatem używanie haseł „Skorzystaj” niż „Kup”.

Opracuj takie hasła, które będą czymś więcej niż odzwierciedleniem trybu rozkazującego – powinny motywować.

Twórz krótkie CTA

Pamiętaj, że na buttonach nie ma zbyt dużo miejsca na tekst. Najbardziej czytelne są te przyciski, na których zawarto oszczędną ilość słów. W tym przypadku również sprawdza się zasada „mniej znaczy więcej”.

Jeśli Twój button jest zbyt długi, zapewne straci przez to na czytelności i pojawia się ryzyko, że nie zostanie zauważony przez klienta. To wyjaśnia, dlaczego powinieneś podjąć wysiłek do stworzenia krótkiego, ale chwytliwego hasła. Pamiętaj też o dopasowaniu języka do Twojej grupy docelowej.

Umiejętnie nakłaniaj

Unikaj jak ognia stosowania takich zwrotów jak „darmowy raport”. Zalecane jest używanie trybu rozkazującego, czyli „podbierz darmowy raport”.

Z pozoru może się to wydawać błahe, warto jednak przetestować na własnej kampanii jak taka drobna zmiana może zmodyfikować działanie odbiorcy.

Wskaż social proof pod CTA

Wykorzystaj na swoją korzyść także otoczenie przycisku z CTA. Dobrą praktyką, która zwiększy skuteczność call to action jest dodanie społecznego dowodu słuszności.

Przykład? Pod buttonem możesz dodać, że przed Tobą zrobiło to (pobrało, kupiło, zapisało się do newslettera) już 20 000 osób. Możesz również skorzystać z dotychczasowych rekomendacji klientów, którzy mają już ten krok za sobą. To utwierdzi nowych odbiorców w przekonaniu, że podejmują słuszne działanie.

Zadbaj o estetykę przycisku call to action

Kształt i kolor przycisku, otoczenie tego buttona z hasłem – musisz zadbać o atrakcyjność wizualną tych elementów. To wszystko ma bowiem wpływ na działanie klienta.

Unikaj też stosowania ogólników, zamiast „zapisz się na newsletter” wypróbuj „odbierz 10 wskazówek, dzięki którym będziesz pracować efektywniej”. Przede wszystkim – testuj, zmieniaj, analizuj – dzięki takim praktykom dojdziesz do perfekcji w pisaniu chwytliwych CTA.

Perswazyjny call to action to Twój klucz do zrealizowania celu

Jeśli jesteś na etapie projektowania haseł wzywających do działania – wprowadź w życie wymienione wyżej taktyki. Operuj językiem korzyści, stawiaj na konkret i wartość dla klienta. Testuj też oprawę graficzną buttonów, porównuj i wyciągaj wnioski.

Pamiętaj jednak, aby zmieniać jednorazowo tylko jeden element – kolor, tekst, czy social proof – w przeciwnym razie nie będziesz w stanie określić, która z modyfikacji okazała się być kluczowa.

▶ Przeczytaj również: E-mail marketing w e-commerce. Dlaczego warto go wykorzystać?

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość