Wizytówki biznesowe – rodzaje, szablony, programy do tworzenia

Specjalista w każdej dziedzinie powinien zawsze mieć przy sobie wizytówkę – nigdy nie wiesz, kiedy spotkasz potencjalnego klienta lub kontrahenta. W zasadzie żyjemy w dobie internetu i digitalizacji, to po co nam ta mała karteczka? Wbrew pozorom nie należy jej lekceważyć, bo pomimo swoich niewielkich rozmiarów wizytówki są jednym z najpotężniejszych i najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych.

Wizytówki – dlaczego warto?

Nie tylko tworzy most pomiędzy Tobą a nowym kontaktem, ale jest także doskonałym narzędziem do stworzenia niesamowitego pierwszego wrażenia. Dobrze wykonana, kreatywna i dobrana wizytówka może przekazać o wiele więcej niż tylko kontakt. Projektowanie czy dobór odpowiedniej wizytówki do Twojej osoby/firmy wymaga solidnej burzy mózgów, aby uzyskać jak najlepszy efekt.

W poniższym wpisie ujęliśmy elementarny zbiór informacji na temat wizytówek. Wpis przeznaczony jest zarówno dla tych, którzy chcą zamówić wizytówkę u designera, jak i dla tych, którzy chcą ją zaprojektować sami. Znajdziecie tu kolekcję darmowych szablonów wizytówek do pobrania, dzięki którym w szybki sposób wydrukujecie własną wizytówkę, odnośniki do miejsc, w których możecie się zainspirować twórczą pracą innych grafików, profesjonalne programy do tworzenia szablonów, a także niestandardowe rodzaje wizytówek, gdy chcecie zrobić niesamowite pierwsze wrażenie.

Niestandardowe rodzaje wizytówek

Podczas wyboru wizytówki warto zwrócić uwagę, że są one w różnych kształtach, rozmiarach, kolorach i stylach. Twoje możliwości są nieograniczone, jeśli chodzi o tworzenie stylowej wizytówki. Skoro tak, to czemu ograniczać się tylko do nadruku na zwykłym papierze? To, jaki styl będzie miał twój projekt, jakie wybierzesz uszlachetnianie (pokrycie powierzchni papieru – np. laminowanie, lakierowanie, tłoczenie) i z jakiego materiału zostanie wykonana Twoja wizytówka, w większej mierze wpływa na jej sukces. Jeżeli możesz przeznaczyć trochę więcej funduszy na swoją paczkę wizytówek, to warto zwrócić uwagę na uszlachetnianie oraz na materiały z jakich są wykonane.

Wizytówki wypukłe

Tego typu wizytówki oparte są na technice druku wypukłym (ang. letterpress business cards) – jest to jedna z podstawowych technik graficznych, w której odbitka powstaje poprzez odbicie farby nałożonej na częściach wypukłych formy drukowej. Wizytówki z tłoczeniem to jedna z najpopularniejszych form uszlachetniania wizytówek. Tak przygotowany projekt posiada elementy tłoczone, wypukłe lub wklęsłe, zaś efekt końcowy jest bardzo ciekawy i nadaje wizytówce dużo elegancji.

Wizytówki wypukłe

źródło

 

Wizytówki wypukłe

Wizytówki PCV lub plastikowe są wykonane na przezroczystym lub półprzezroczystym tworzywie sztucznym. Zastosowane takiego typu materiału do druku wizytówek ma właściwości termoplastyczne, charakteryzuje się dużą wytrzymałością mechaniczną, co najważniejsze jest odporne na działanie wody i wielu rozpuszczalników w przeciwieństwie do standardowych wizytówek wykonanych z papieru.

Wizytówki wypukłe

źródło

 

Wizytówki metalowe

Metalowe wizytówki robią wrażenie, prawda? Wizytówki z metalu są idealnym wyborem dla ludzi z sektora przemysłowego związanego z produkcją. Polecane są także dla mechaników czy dealerów samochodowych i dla tych, którzy chcą zaprezentować swoją markę na solidnym poziomie.

Wizytówki metalowe

źródło

 

Wizytówki drewniane

Jeśli podoba Ci się naturalny wygląd lub prowadzisz eko działalność, to warto zaopatrzyć się w wizytówki takiego typu. Drewniane wizytówki ulegają 100% degradacji oraz co najważniejsze posiadają swój unikalny urok. Niestety do minusów należy zaliczyć ich słabą wytrzymałość na uszkodzenia oraz dość duży koszt produkcji.

Wizytówki drewniane
źródło

 

Wizytówki wycinane

Wizytówki wycinane (ang. die-cut business cards) są doskonałym wyborem, jeśli chcesz upewnić się, że projekt jest jedyny w swoim rodzaju. Dzięki wycinaniu możemy nadać dowolny kształt swojej wizytówce. Cena za takie wizytówki jest wysoka, ponieważ przygotowanie samej matrycy do wycinki jest drogie, oczywiście jeśli mowa o unikalnej matrycy. Dobre drukarnie mają w swojej ofercie kilka, a nawet kilkanaście matryc, dzięki którym nadasz swojej wizytówce kształt koła, kwadratu czy nawet ciastka – tak jak na obrazku poniżej.

Wizytówki wycinane

źródło

 

Szablony wizytówek

Szablon jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem dla tych osób, które nie mają umiejętności tworzenia wizytówek na własną rękę. Szablony przydają się także wtedy, gdy zależy nam na czasie. Poniżej znajdziesz szeroki wybór dobrze zaprojektowanych, a przede wszystkim darmowych przykładów szablonów wizytówek, które można wykorzystać w swoich projektach.

1. Wizytówka firmowa PSD

Ten szablon wizytówki oferuje odważny i kolorowy design. Wizytówka została zaprojektowana z wykorzystaniem kilku unikalnych, ale całkowicie darmowych fontów. Logo jest umiejscowione w centralnej części. Wizytówka idealnie nadaje się jako wizytówka dla firm, nawet tych większych. Wystarczy wprowadzić swoje logo i informacje, a jeśli jest taka potrzeba, dodatkowo można zmienić kolory.

Wizytówka firmowa
pobierz

 

2. Wizytówka teksturowana PSD

Jeżeli chcemy mieć drewnianą wizytówkę, a nie posiadamy funduszy na jej wykonanie, to możemy użyć teksturowanej wizytówki, która imituje drewno. Szablon jest dostępny w postaci PSD, wystarczy wprowadzić swoje dane.

Wizytówka teksturowana

pobierz

 

3. Prosta osobista wizytówka PSD

Projekt wykonany w stylu minimalistycznym. Wizytówka ma niewiele elementów – na karcie widoczne są tylko najpotrzebniejsze dane.

Prosta osobista wizytówka

pobierz

 

4. Firmowa wizytówka PSD

Fajny projekt wizytówki firmowej z miejscem na QR kod, wystarczy podmienić zdjęcie tła, dodać własne logo oraz potrzebne informacje kontaktowe i mamy profesjonalnie wyglądającą wizytówkę. Ten szablon jest w standardowym rozmiarze 3,5 x 2 cala i o spadach 0,25.

Projekt wizytówki jest kolorowy i przejrzysty – może służyć zarówno jako wizytówka firmowa, jak i osobista.

Firmowa wizytówka
pobierz

 

5. Kolorowa wizytówka

Projekt wizytówki jest kolorowy i przejrzysty – może służyć zarówno jako wizytówka firmowa, jak i osobista.

Kolorowa wizytówka
pobierz

 

6. Wizytówka PSD z QR kodem

Wizytówka PSD z kodem QR. Jest to uniwersalny design pasujący niemal do każdego biznesu. Szablon może służyć także jako prywatna wizytówka.

Wizytówka z QR kodempobierz

 

7. Niebieska wizytówka wektorowa

Prosta koncepcja wektorowej wizytówki, może służyć zarówno jako wizytówka osobista jak i biznesowa. Wizytówka jest w formacie EPS, SVG i PDF i można ją otworzyć w dowolnym edytorze wektorów.

Niebieska wizytówka wektorowa

pobierz

 

8. Elegancka osobista wizytówka

Bardzo ciekawy wzór osobistej wizytówki, design jest bardzo elegancki i czytelny. Ta dwustronna wizytówka została wykonana w Photoshopie i jest w pełni edytowalna, więc można ją przystosować wedle swoich potrzeb, zmieniając pozycję napisów, kolor, rodzaj czcionki czy tło.

Elegancka osobista wizytówka
pobierz

 

9. Szykowna wizytówka

Szykowna i bardzo elegancka wizytówka, idealnie nadaje się dla osób, którzy muszą w swojej branży wyglądać gustownie. Świetnie pasuje do zawodów takich jak doradca, adwokat, radca prawny, deweloper, manager itp. Wzór wizytówki można ściągnąć w pliku PSD (Photoshop), wystarczy wpisać swoje dane i wzór jest przyszykowany do druku.

Szykowna wizytówka

pobierz

Programy do tworzenia wizytówek

Wiele osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze lub małe firmy ma proste potrzeby, jeśli chodzi o materiały marketingowe. Zgodzę się z tym, ale nie przesadzajmy z wizytówką tworzoną w Wordzie z końcowym wydrukiem na domowej drukarce i na zwykłej kartce A4. Taka wizytówka może bardziej odstraszyć niż zachęcić do współpracy. Przekonałem się o tym na własnej skórze, gdy została mi wręczona zmiętolona kartka papieru wielkości wizytówki z informacją o kontakcie do firmy.

Szablon wizytówki można stworzyć i edytować w programach typu Adobe Photoshop, Adobe Illustrator czy dostępny za darmo Inkscape.

  1. Adobe Photoshop
    Photoshop to profesjonalny i cieszący się bardzo ogromną popularnością zarówno wśród początkujących jak i zaawansowanych użytkowników program. Wśród jego głównych zastosowań wymienić można edycję i obróbkę fotografii cyfrowej czy tworzenie grafiki na potrzeby Internetu i poligrafii. Wersja próbna 30 dniowa jest dostępna za darmo, później trzeba wykupić abonament.
  2. Adobe Illustrator
    Adobe Illustrator to jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych programów do edycji grafiki wektorowej. Został zaprojektowany pod kątem projektowania i tworzenia ilustracji wektorowych. W odróżnieniu do Photoshopa jest on przeznaczony do grafiki wektorowej. Program jest wprawdzie płatny, ale wersje próbną 30 dniową można ściągnąć zupełnie za free ze strony producenta.
  3. Inkscape
    W pełni darmowy i solidny program do edycji grafiki wektorowej, w zasadzie jest to darmowy odpowiednik Adobe Illustratora i – tak jak jego płatny kolega – oferuje możliwość pracy z krzywymi, obiektami, tekstem itp., przy wykorzystaniu grafiki rastrowej, gradientów, grupowania obiektów i obsługi kanału alfa dla uzyskania przeźroczystości. Program można pobrać tutaj.

 

wizytówki - jak zaprojektować?

 

Galerie

Odniosą sukces i będą zapamiętane tylko te najlepsze wizytówki. Projektujesz wizytówkę od podstaw, ale nie masz pomysłu? Zawsze warto rozejrzeć się za nowymi pomysłami i inspiracjami. Z pomocą przychodzą więc witryny na których znajdują się galerie z najlepszymi przykładami wizytówek od projektantów i drukarni z całego świata. Poniżej odnośniki do stron, na których znajdziesz najnowsze trendy oraz praktyki w zakresie projektowania wizytówek: Fresh business cards, Own business card, Card observer oraz Cardonizer.

 

Podsumowując

Technologia porusza się do przodu, ale wizytówki zawsze będą ważnym elementem marketingowym w biznesie. Jeśli Twoja wizytówka jest kreatywna i innowacyjna, to pozostanie w czyimś portfelu lub torebce jako jego integralna cześć. Oczywiście nawet i ta najlepsza wizytówka nie gwarantuje sukcesu w biznesie, ale jako przedsiębiorca freelancer przekonałem się na własnej skórze, że warto zainwestować trochę więcej pieniędzy w dobry projekt i wykonanie, a zaowocuje to w biznesowych kontaktach – czego sobie jak i wszystkim czytelnikom blogu iFirma serdecznie życzę.

 

Autor: Bartek Miszkiel

Zostaw
komentarz

Nasi eksperci również chętnie
uczestniczą w dyskusji i odpowiadają
na Wasze komentarze.

ifirma.pl program do księgowania - tablet biuro@2xDzielimy się wiedzą nie tylko na bloguifirma.pl program do księgowania - tablet biuro@2x

30 porad księgowych

POBIERZ E-BOOK