VAT 2014. Odliczenie VAT z faktur przysłanych e-mailem
Od tego roku zmieniły się przepisy dotyczące VAT. Zgodnie z nimi przedsiębiorcy mogą otrzymywać faktury zarówno faksem, jak i drogą elektroniczną w formie skanu lub w formacie PDF, bez konieczności opatrywania ich certyfikowanym podpisem elektronicznym.
Od tego roku zmieniły się przepisy dotyczące VAT. Zgodnie z nimi przedsiębiorcy mogą otrzymywać faktury zarówno faksem, jak i drogą elektroniczną w formie skanu lub w formacie PDF, bez konieczności opatrywania ich certyfikowanym podpisem elektronicznym.
Otrzymane e-mailem faktury stanowią podstawę do odliczenia VAT na takich samych zasadach jak faktury papierowe, przy czym istnieje obowiązek przechowywania ich w formie elektronicznej. Fakturę można przechowywać w formie wydruku, skanu lub pliku w formacie PDF. Aby jednak została uznana za prawidłowo wystawioną, od chwili wystawienia należy zadbać o autentyczność pochodzenia faktury (wszystkie dane są poprawne, a wskazane na dokumencie podmioty mają prawo do wystawienia go i do jego odbioru), czytelność faktury, a także jej integralność. Innymi słowy przedsiębiorca wystawiając fakturę musi zadbać o to, aby odbiorca nie mógł mieć możliwości wprowadzania do niej jakichkolwiek zmian.
Jeśli powyższe warunki zostaną spełnione, podatnik może odliczyć VAT od faktur otrzymanych pocztą elektroniczną (lub faksem).
Otrzymane e-mailem faktury można drukować i przechowywać np. w segregatorach, jednak firmy muszą pamiętać o tym, aby jednocześnie przechowywać je także i w formie elektronicznej, np. na dysku komputera z podziałem na okresy rozliczeniowe przy pomocy odpowiednio podpisanych folderów. Co ważne, aby przedsiębiorca mógł przesyłać faktury w formie elektronicznej, musi uzyskać na to zgodę odbiorcy. Prawo nie określa jednak formy takiej zgody.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których ktoś bez zgody wykorzystuje w Internecie czyjeś zdjęcia, opisy produktów, fragmenty tekstów, a nawet wizerunek, czy to na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy też w ofertach sprzedażowych. Tego typu działania to nie tylko przejaw braku szacunku dla cudzej pracy, ale również naruszenie przepisów prawa autorskiego.
Logo firmy to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, który pomaga budować jej wizerunek i wyróżniać się na tle konkurencji. Jednakże niekiedy mogą pojawić się pytania dotyczące własności logo, a w szczególności tego, kto jest właścicielem praw – grafik, który je zaprojektował, czy przedsiębiorca, który zlecił jego wykonanie? Jakie warunki musi spełniać logo, aby podlegało ochronie prawnoautorskiej?
Umowa o pracę czy inna umowa cywilnoprawna to dokument, który kształtuje współpracę między pracodawcą a pracownikiem czy usługobiorcą. Niestety, błędy w treści umowy mogą pojawić się na każdym etapie takiej umowie, począwszy od błędów formalnych, a skończywszy na niedozwolonych klauzulach. Takie wadliwości mogą doprowadzić do nieważności umowy bądź konsekwencji prawnych.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo