Projekt kas online zakłada połączenie kasy fiskalnej u przedsiębiorcy z centralną ewidencją państwową, dzięki czemu ukrócone mają zostać oszustwa i próby obejścia podatków. Wydaje się jednak, że założony pierwotnie harmonogram wprowadzenia zmian nie zostanie w pełni zrealizowany.
Informacje o kasach fiskalnych online napływają już od stycznia 2018 r., kiedy to zgłoszony został projekt zmiany Ustawy o VAT oraz Ustawy Prawo o miarach. Zgodnie z pierwotnymi założeniami, pierwsza grupa przedsiębiorców miała być zobligowana do zastosowania kasy online już od stycznia 2019 r. Czy takie przepisy rzeczywiście zaczną obowiązywać?
Kasa online – na czym to polega?
Kasa online wbrew pozorom nie spowoduje, że nabywca nie będzie już mógł otrzymać papierowego paragonu fiskalnego. Chodzi tu o kopię paragonu, która pozostaje u przedsiębiorcy – dotychczas w firmach można było stosować urządzenia, które również wersję dla przedsiębiorcy tworzą w formie papierowej.
Natomiast jest urządzeniem połączonym z Centralnym Repozytorium Kas, i umożliwia tym samym nie tylko tworzenie elektronicznych kopii wystawianych paragonów, ale także wysłanie ich w czasie rzeczywistym do wskazanej bazy. Wprowadzenie takiej opcji ma celu usprawnienie działania kas oraz uszczelnienie luk, przez które fiskus traci wpływy przede wszystkim z tytułu VAT.
Kasa online od 2019 r.?
Konieczność wymiany kas fiskalnych we wszystkich firmach jednocześnie mogłaby oznaczać małą rewolucję, dlatego też planowana nowelizacja zakładała wprowadzenie obowiązkowych kas u określonych grup przedsiębiorców. Zgodnie z założeniem, miały to być:>
Od 1 stycznia 2019 r. – usługi naprawy pojazdów silnikowych i motorowerów, w tym wulkanizacji; oraz sprzedaż benzyny silnikowej, oleju napędowego i gazu przeznaczonego do napędu silników spalinowych,
Od 1 lipca 2019 r. – usługi związane z wyżywieniem, świadczone wyłącznie przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania,
Od 1 stycznia 2020 r. – usługi fryzjerskie, kosmetyczne, kosmetologiczne, budowlane, w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, prawnicze oraz związane z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej wyłącznie w zakresie wstępu.
Choć zmiany wydają się deptać podatnikom po piętach, niewielkie jest prawdopodobieństwo rzeczywistego przyjęcia powyższego harmonogramu. Projekt nowelizacji został skierowany w czerwcu 2018 r. do Komisji Finansów Publicznych, i od tamtej pory nie pojawiły się w jego kontekście żadne nowe informacje. Ponadto minął także pierwotnie zakładany termin przyjęcia nowych przepisów, tj. 1 października 2018 r.
W związku z powyższym podatnicy – szczególnie ci wymienieni w powyższym harmonogramie – powinni na bieżąco monitorować sytuację z kasami online i obowiązkiem ich wykorzystywania.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Każdy ma swoją ulubioną metodę płatności – jedni wolą kartę, inni BLIK-a, a jeszcze inni chętnie odroczyliby płatność na później. Właśnie dlatego płatności w sklepie online muszą być dopasowane do różnych potrzeb – wtedy zakupy będą proste i bezproblemowe. Im więcej opcji, tym mniej klientów rezygnuje na ostatniej prostej. W tym artykule porównamy najpopularniejsze metody płatności i sprawdzimy, które działają najlepiej.
Facebook i Instagram są najbardziej rozpoznawalnymi platformami społecznościowymi. Decyzja o zamieszczaniu reklam na jednej czy drugiej platformie jest bardzo indywidualna. Zastanawiasz się jak rozliczyć faktury od Facebook i Instagram? W dzisiejszym artykule napiszemy na temat rozliczeń podatkowych i podatku u źródła.
Oszustwo niejedno ma imię. Możemy paść jego ofiarą niemal wszędzie – w świecie realnym i wirtualnym. To jednak właśnie w Internecie zagrożenia pojawiają się szczególnie często, bo świat online daje nie tylko wygodę i szybki dostęp do usług, ale też otwiera szerokie pole do nadużyć.
Na skuteczną sprzedaż na marketplace składa się kilka elementów, ale jednym z kluczowych jest dobra reklama, która dociera do nowych klientów. Można prowadzić social media e-sklepu, promować się w wyszukiwarce albo postawić na rozwiązania, które oferują reklamę bezpośrednio na marketplace. Jak działa Allegro Ads i komu może przynieść zysk?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo