Jakich zmian w HR można się spodziewać w 2022 roku? Przeczytaj artykuł i zapoznaj się z największymi szansami i wyzwaniami rekruterów w nadchodzącym czasie.
Pandemia zapoczątkowała zmiany w trybie pracy wielu firm. Obowiązek pracy zdalnej zmusił przedsiębiorstwa do modyfikacji dotychczasowego systemu pracy. Pierwsze zmiany w wielu firmach były chaotyczne, nieprzemyślane i problematyczne zarówno dla pracowników, jak i pracodawców i zespołów HR.
Praca zdalna była zdecydowanie jedną z największych zmian, jakie zaszły w przedsiębiorstwach w 2020 roku. Wymagała ona szybkiej organizacji sprzętu, regulacji pracy na home office i zmodyfikowania sposobów zarządzania, komunikowania i motywowania pracowników, często przy pomocy nowych narzędzi. Wiele firm pokazało swoją kreatywność i zdolność do szybkiego przystosowania się do nowej sytuacji.
POZYSKIWANIE TALENTÓW Z CAŁEGO ŚWIATA
Prawdopodobnie nawet po ustabilizowaniu sytuacji związanej z epidemią SARS-COV 2 i zniesieniu licznych obostrzeń, wielu pracowników już nigdy nie powróci do pracy stacjonarnej. Korzyścią z tej sytuacji dla rekrutera – jak i dla całej organizacji – jest szansa na pozyskiwanie nowych talentów z całego kraju i świata.
Rekrutacja zdalna jest procesem, który zostanie z nami na długo i będzie wciąż rozwijany i ulepszany. Jako że proces rekrutacji nie jest już ograniczony przez geografię, rekrutacja zdalna pozwala dotrzeć do większej ilości specjalistów i cennych talentów.
WYZWANIA STOJĄCE PRZED HR
Wyzwania związane ze zdalnym lub hybrydowym modelem pracy to przede wszystkim zmiana roli biura – z miejsca pracy na miejsce spotkań. Pracownicy, którzy pracują w trybie hybrydowym, pojawiając się w biurze, często bardziej skupiają się na poprawieniu relacji, budowaniu kontaktów, rozmowie ze współpracownikami i wspólnej kawie niż na pracy. Trend biura jako miejsca spotkań z pewnością będzie rósł w nadchodzącym 2022 roku.
Drugą kwestią jest zarządzanie zespołem oraz komunikacja na odległość, które jednak przy pomocy wciąż rozwijających się narzędzi i powstających aplikacji, komunikatorów można łatwo dopasować do potrzeb organizacji. Narzędzia te będą pomocne także do motywowania i mierzenia efektów pracy.
Nieistotne stają się popularne dotychczas owocowe czwartki, przekąski i strefa relaksu w biurze oraz benefity związane z transportem – dofinansowanie dojazdów do biura czy darmowy parking.
Dużym zainteresowaniem wśród pracowników cieszą się za to benefity związane z pracą zdalną: elastyczne godziny pracy, dofinansowanie dostosowania miejsca pracy w domu oraz możliwość korzystania ze sprzętu służbowego w celach prywatnych.
Popularne także stają się wszystkie świadczenia związane z komfortem pracy i bezpieczeństwem pracownika i jego rodziny, takie jak dodatkowe ubezpieczenia, pakiet medyczny, wsparcie psychologiczne, edukowanie pracowników z zakresu cyfrowego well-being i higieny pracy (rozdzielenia miejsca i czasu pracy od prywatnego). Kartę multisport z kolei wyparły aktywności zdalne takie jak joga czy zajęcia sportowe online.
Trendy HR 2022: podsumowanie
Przedsiębiorcy z pomocą zespołów HR powinni zaplanować przyszły rok pod kątem omówionych wyżej kwestii. Pandemia zmodyfikowała system pracy prawdopodobnie na zawsze i aby pozostać atrakcyjnym na rynku pracy, należy nie tylko dopasować się do sytuacji, ale wychodzić naprzeciw oczekiwaniom.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Jakie są zalety rekrutacji i pracy zdalnej z punktu widzenia rekrutera?
Lokalizacja przestaje być ograniczeniem, można pozyskać specjalistów z całego świata i zyskać przewagę nad konkurencją.
Jakie benefity pozapłacowe stały się najpopularniejsze w trakcie pandemii?
Praca zdalna, elastyczne godziny pracy, dofinansowanie dostosowania miejsca pracy w domu, dodatkowe ubezpieczenia i pakiety medyczne, wsparcie psychologa.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Co do zasady każda darowizna musi być zgłoszona do właściwego urzędu skarbowego przez osobę obdarowaną. Dotyczy to również członków najbliższej rodziny. Niedopełnienie tego obowiązku w terminie może przynieść przykre konsekwencje prawne i finansowe. Na szczęście dokonanie takiego zgłoszenia nie jest trudne, zwłaszcza że można go zrobić również online. Gdzie można znaleźć druk SDZ2, jak wypełnić formularz i co zawrzeć w poszczególnych jego częściach?
W dzisiejszym świecie skuteczna prezentacja to często klucz do sukcesu – niezależnie od tego, czy prowadzisz szkolenie, przedstawiasz ofertę klientowi, czy bronisz projektu na uczelni.
Prowadzisz działalność, w której Twoje produkty muszą wyglądać atrakcyjnie, a nie chcesz wydawać fortuny na sprzęt fotograficzny i oprogramowanie służące obróbce? Zatrudnianie fotografa mija się z celem? Tutaj z pomocą przychodzą smartfony i niezwykłe aplikacje, które ułatwią Ci życie i pomogą oddać jakość Twojej pracy w stopniu absolutnie zaspokajającym Twoje potrzeby!
Wakacje składkowe obejmują zwolnienie ze składek społecznych, można z nich skorzystać raz w roku. Sprawdź czy możesz skorzystać z wakacji ZUS i dowiedz się jak to zrobić.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo