Chat with us, powered by LiveChat

E-commerce. Dlaczego opinie klientów są tak ważne?

recenzje klientów

Rola tzw. społecznego dowodu słuszności w e-commerce, gdzie produktu nie można ani zobaczyć, ani dotknąć, jest niebagatelna. Opinie wystawiane przez klientów – zarówno te dotyczące Twojego sklepu, jak i konkretnego produktu – po pierwsze, zwiększają konwersję, a po drugie, pozytywnie wpływają na Twoją widoczność w internecie. Jak więc zadbać o pozytywny feedback?

Dlaczego warto zachęcać klientów do recenzji

Produkt z pięcioma recenzjami ma o 270% większe szanse na to, by się sprzedać niż produkt bez recenzji. W przypadku droższych produktów recenzje zwiększają współczynniki konwersji aż o 380% – wynika z badań Spiegel Research Center. A to tylko jedna z kilku statystyk, które świadczą o tym, że zachęcanie klientów do wystawiania opinii, to gra warta świeczki, bo:

  • 93% osób twierdzi, że recenzje mają wpływ na to, co zdecydują się kupić. (źródło: Podium)
  • 84% osób ufa recenzjom internetowym w takim samym stopniu, jak rekomendacjom znajomych. (źródło: Broadly)
  • 80% konsumentów stwierdziło, że zdecydowało się nie kupować czegoś po przeczytaniu negatywnej recenzji. (źródło: Cone)

Feedback klientów wyrażony czy to postaci gwiazdek, czy opinii wpływa na postrzeganie Twojej marki, szansę na sprzedaż produktów, ale i widoczność w wyszukiwarce. Google, którego nadrzędnym celem jest dostarczanie użytkownikom satysfakcjonujących wyników, chce im pokazywać te marki, na których mogą polegać.

Recenzje klientów a sprzedaż

Na każdego „narzekającego” klienta przypada kilkudziesięciu zadowolonych, którzy milczą? To ryzykowne założenie. Niezadowoleni równie dobrze mogą bowiem nic nie powiedzieć i… nigdy więcej do Ciebie nie wrócić.

Opinie klientów pozwolą Ci też podejmować optymalne decyzje dotyczące asortymentu, co zwłaszcza w momencie, kiedy sprzedajesz towary różnych producentów, ma znaczenie.

Z czasem, możesz zacząć również bardziej kreatywnie wykorzystywać te informacje, np. typując konsumentów, którzy mogą – przy mniejszej lub większej zachęcie z Twojej strony – stać się ambasadorami Twojej marki w mediach społecznościowych, co w długiej perspektywie może przełożyć się pozytywnie na sprzedaż.

Recenzje klientów a Twoja widoczność offline i online

Google, które chce polecać użytkownikom najbardziej wiarygodne firmy, bierze pod uwagę recenzje klientów przy ustalaniu kolejności organicznych wyników wyszukiwania. Im lepszy wskaźnik wiarygodności wyrażony m.in. pozytywnymi opiniami, tym większa szansa na lepsze miejsce w rankingu. Nie jest to zależność bezpośrednia, jako że na pozycję w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele innych czynników, ale Google zachęca, by nawiązywać z klientami dialog, niezależnie od tego, czy ich opinia jest pozytywna, czy negatywna. W obu przypadkach warto na nią odpowiadać, by pokazać zarówno klientom, jak i wyszukiwarkom, że bardzo zależy Ci na ich satysfakcji.

Recenzje online nie powinny już być postrzegane jako statyczny lub jednostronny przepływ informacji. Marki muszą wchodzić w interakcje i angażować klientów, aby stworzyć otwarty kanał komunikacji.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość