Recykling treści - omówione zagadnienia:
Nie ma content marketingu bez nowych, unikalnych, interesujących i wartościowych treści, odpowiadających na potrzeby ich odbiorców. To właśnie one wzbudzają zainteresowanie, angażują i zachęcają do nawiązania komunikacji z marką. Dzięki nim można edukować, kreować potrzeby, zaspokajać ciekawość czy też promować swój brand. Jak więc wpisuje się w tę tendencję recykling contentu? Jak ponownie wykorzystać treści? I po co w ogóle to robić? Sprawdź!
Czym jest recykling treści?
Nieustanne tworzenie wartościowego contentu to prawdziwe wyzwanie! Nie tylko wymaga czasu i zaangażowania, ale też świetnych, prawdziwie kreatywnych pomysłów. A tych czasem brakuje. I tu z pomocą przychodzi recykling treści, czyli taktyka polegająca na wykorzystywaniu dotychczas opublikowanych zasobów. Oczywiście może się wydawać, że odświeżanie treści jest jak przysłowiowy odgrzewany kotlet, ale w praktyce jest to rozwiązanie nie tylko praktyczne, ale i wskazane! Dlaczego?
Korzyści płynące z reoptymalizacji treści
Każdy, kto zajmuje się tworzeniem contentu wie, że tylko część materiałów dotyczy aktualnych wydarzeń. Pozostałe to zazwyczaj dość uniwersalne tematy, które z czasem nie tracą swojej wartości. Takie ponadczasowe treści znane są jako evergreen content i to właśnie je warto przypominać swoim odbiorcom. Ich świetnym przykładem są wszelkie teksty poradnikowe.
Ponadto warto pamiętać, że wokół naszej marki stopniowo tworzy się społeczność, w której pojawiają się nowi użytkownicy, którzy wcale nie dotarli do starszych materiałów! Z kolei stali odbiorcy niejednokrotnie nie pamiętają dawno opublikowanych treści, a więc warto je im przypomnieć. A przy tym wszystkim oszczędzamy wiele czasu i energii.
Re-publikacja treści jest również zasadna, gdy popularne treści przestają być aktualne, co może zmniejszyć wiarygodność w oczach odbiorców. Dzięki temu zapobiegamy wysokiemu współczynnikowi odrzuceń, zmniejszeniu ruchu na stronie i utracie pozycji w rankingu Google.
Oczywiście ponowna publikacja materiałów nie musi, a nawet nie powinna, polegać na zwyczajnym kopiowaniu!
Jak więc umiejętnie odświeżać treści?
Recykling contentu w praktyce: jak ponownie wykorzystać treści?
Dobrze prowadzona reoptymalizacja treści to zamienianie jednej formy na wiele innych, modyfikowanie i uzupełnianie.
Opublikowany artykuł można wzbogacić i zaktualizować. Dane zebrane do przygotowania raportu można przedstawić w formie infografik i wykresów. Teksty blogowe mogą stać się podstawą do tworzenia postów w mediach społecznościowych. Zdjęcia wykorzystane na blogu można przedstawić w formie katalogu produktów. Treść prezentacji multimedialnej może przybrać formę e-booka. Fragmenty ze szkolenia online można opublikować na YouTube itd.
Innymi słowy, stosując recykling treści, korzystamy ze zgromadzonych wcześniej danych, ze starych pomysłów, przygotowując całkiem nową treść, mającą wartość dla użytkowników.
Analiza opublikowanych treści
Odświeżanie treści ma sens, jeśli uda się wybrać treści, które będą warte ponownego wykorzystania. Oznacza to, że warto przyjrzeć się preferencjom odbiorców, tak aby wiedzieć, co im się podoba, co ich ciekawi, jakie formy prezentacji treści preferują.
Zwiększanie skuteczności pozycjonowania
Stosując reoptymalizację treści nie można zapominać o zasadach SEO. Odświeżanie treści to znakomita okazja, by wpleść w nie nowe słowa kluczowe, a także by dostosować publikowany content do aktualnych algorytmów wyszukiwarek. W ten prosty sposób można skutecznie wspierać pozycjonowanie strony, a lepsze pozycje to większa popularność strony.
Podziel się z innymi: