Odświeżanie treści, czyli jak skutecznie zwiększyć ruch na stronie dzięki recyklingowi contentu?

recykling treści, recykling contentu

Nie ma content marketingu bez nowych, unikalnych, interesujących i wartościowych treści, odpowiadających na potrzeby ich odbiorców. To właśnie one wzbudzają zainteresowanie, angażują i zachęcają do nawiązania komunikacji z marką. Jak wpisuje się w tę tendencję recykling contentu? Jak ponownie wykorzystać treści? I po co w ogóle to robić?

Nie ma content marketingu bez nowych, unikalnych, interesujących i wartościowych treści, odpowiadających na potrzeby ich odbiorców. To właśnie one wzbudzają zainteresowanie, angażują i zachęcają do nawiązania komunikacji z marką. Dzięki nim można edukować, kreować potrzeby, zaspokajać ciekawość czy też promować swój brand. Jak więc wpisuje się w tę tendencję recykling contentu? Jak ponownie wykorzystać treści? I po co w ogóle to robić? Sprawdź!

Czym jest recykling treści?

Nieustanne tworzenie wartościowego contentu to prawdziwe wyzwanie! Nie tylko wymaga czasu i zaangażowania, ale też świetnych, prawdziwie kreatywnych pomysłów. A tych czasem brakuje. I tu z pomocą przychodzi recykling treści, czyli taktyka polegająca na wykorzystywaniu dotychczas opublikowanych zasobów. Oczywiście może się wydawać, że odświeżanie treści jest jak przysłowiowy odgrzewany kotlet, ale w praktyce jest to rozwiązanie nie tylko praktyczne, ale i wskazane! Dlaczego?

Korzyści płynące z reoptymalizacji treści

Każdy, kto zajmuje się tworzeniem contentu wie, że tylko część materiałów dotyczy aktualnych wydarzeń. Pozostałe to zazwyczaj dość uniwersalne tematy, które z czasem nie tracą swojej wartości. Takie ponadczasowe treści znane są jako evergreen content i to właśnie je warto przypominać swoim odbiorcom. Ich świetnym przykładem są wszelkie teksty poradnikowe.

Ponadto warto pamiętać, że wokół naszej marki stopniowo tworzy się społeczność, w której pojawiają się nowi użytkownicy, którzy wcale nie dotarli do starszych materiałów! Z kolei stali odbiorcy niejednokrotnie nie pamiętają dawno opublikowanych treści, a więc warto je im przypomnieć. A przy tym wszystkim oszczędzamy wiele czasu i energii.

Re-publikacja treści jest również zasadna, gdy popularne treści przestają być aktualne, co może zmniejszyć wiarygodność w oczach odbiorców. Dzięki temu zapobiegamy wysokiemu współczynnikowi odrzuceń, zmniejszeniu ruchu na stronie i utracie pozycji w rankingu Google.

Oczywiście ponowna publikacja materiałów nie musi, a nawet nie powinna, polegać na zwyczajnym kopiowaniu!
Jak więc umiejętnie odświeżać treści?

Recykling contentu w praktyce: jak ponownie wykorzystać treści?

Opublikowany artykuł można wzbogacić i zaktualizować. Dane zebrane do przygotowania raportu można przedstawić w formie infografik i wykresów. Teksty blogowe mogą stać się podstawą do tworzenia postów w mediach społecznościowych. Zdjęcia wykorzystane na blogu można przedstawić w formie katalogu produktów. Treść prezentacji multimedialnej może przybrać formę e-booka. Fragmenty ze szkolenia online można opublikować na YouTube itd.

Innymi słowy, stosując recykling treści, korzystamy ze zgromadzonych wcześniej danych, ze starych pomysłów, przygotowując całkiem nową treść, mającą wartość dla użytkowników.

Analiza opublikowanych treści

Odświeżanie treści ma sens, jeśli uda się wybrać treści, które będą warte ponownego wykorzystania. Oznacza to, że warto przyjrzeć się preferencjom odbiorców, tak aby wiedzieć, co im się podoba, co ich ciekawi, jakie formy prezentacji treści preferują.

Zwiększanie skuteczności pozycjonowania

Stosując reoptymalizację treści nie można zapominać o zasadach SEO. Odświeżanie treści to znakomita okazja, by wpleść w nie nowe słowa kluczowe, a także by dostosować publikowany content do aktualnych algorytmów wyszukiwarek. W ten prosty sposób można skutecznie wspierać pozycjonowanie strony, a lepsze pozycje to większa popularność strony.

Przeczytaj też: Content marketing w 2020 – co jeszcze możesz poprawić w swoich działaniach?

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość