Masz pomysł na rozwiązanie, który ulepszy polski system podatkowy? Zgłoś go przez usługę Głos Podatnika i miej wpływ na pozytywne zmiany. Z artykułu dowiesz się, jak dodać swoją sugestię i które pomysły zostały zrealizowane.
Głos Podatnika to usługa administrowana przez Ministerstwo Finansów, za pomocą której każdy obywatel może zgłosić swój pomysł. Resort zbiera sugestie i opinie mogące usprawnić system podatkowy w zakresie VAT, PIT i CIT. Pomysły są analizowane przez specjalistów z ministerstwa, jak i oceniane przez internautów. Zobacz, jak można zgłosić swoją inicjatywę i które pomysły zostały zaakceptowane i urzeczywistnione.
Komentowanie i ocenianie pomysłów
Wszystkie opinie i sugestie podatników zatwierdzone przez administratora można przeglądać na stronie Głosu Podatnika. Każdy pomysł można ocenić jako przydatny i warty wcielania w życie lub zbędny, klikając ikonę kciuka w górę lub w dół. Można także komentować pomysły lub zadawać pytania, na które odpowiada ministerstwo. Aby przeglądanie zgłoszonych inicjatyw było proste, pomysły są posortowane po kategoriach, np. dotyczące VAT, PIT, akcyzy, cła, ordynacji podatkowej itd.
Jak dodać swój pomysł poprzez Głos Podatnika?
Każda osoba, która ma pomysł, co zrobić, aby system podatkowy lepiej odpowiadał na potrzeby biznesowe i życiowe obywateli, może go zgłosić poprzez stronę. Żeby dodać zgłoszenie, nie trzeba posiadać konta w systemie ani logować się w jakikolwiek sposób. Przed dodaniem zgłoszenia warto przejrzeć wcześniejsze zgłoszenia innych podatników, żeby nie dublować pomysłów. Zgłoszeniu należy nadać tytuł, przypisać do odpowiedniej kategorii i oczywiście dokładnie opisać pomysł mieszcząc się w 1500 znaków. Nie ma obowiązku podawania swojego imienia i nazwiska i innych danych, za pomocą których można zidentyfikować autora pomysłu.
Etapy realizacji zgłoszeń
Ministerstwu Finansów poinformowało o nowej funkcjonalności usługi. Począwszy od października 2022 r. wszystkie zgłoszone pomysły można sortować w oparciu o statusy:
zrealizowany,
w trakcie realizacji,
w trakcie analizy,
w trakcie wyjaśnienia.
Nowa funkcjonalność zwiększa czytelność serwisu w szczególności w zakresie identyfikowania pomysłów, które zostały wdrożone oraz tych, które są przedmiotem dalszych prac.
Dotychczas zrealizowane pomysły
Usługa Głos Podatnika powstała na początku 2020 r. Jak poinformowało Ministerstwo finansów w kwietniu 2022 r., przez ten czas opublikowanych zostało ponad 440 pomysłów, z czego około 80 zrealizowano. Wśród wprowadzonych sugestii podatników są m.in.:
likwidacja obowiązku oczekiwania na potwierdzenie otrzymania faktury korygującej, które było warunkiem do pomniejszenia należnego podatku VAT,
likwidacja obowiązku uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus,
ujednolicenie stawki ryczałtu od przychodów z najmu uzyskiwanych w ramach działalności i uzyskiwanych z tzw. najmu prywatnego,
umożliwienie złożenia druku ZAP-3 poprzez e-Urząd Skarbowy,
wprowadzenie nowego modelu danych dla przesyłek e-commerce i przesyłek pocztowych.
Ministerstwo Finansów zachęca wszystkie osoby, aby zgłaszały swoje pomysły. Każda opinia i sugestia jest brana pod uwagę i analizowana pod kątem wprowadzanych zmian w prawie i funkcjonowania usług elektronicznych.
Od kilku lat związana z topowymi redakcjami biznesowymi. Pisze o księgowości, finansach i sprawach marketingowych - czyli o tematach, które interesują każdego przedsiębiorcę.
Z przyjemnością czyta ustawy, kodeksy, rozporządzenia, regulaminy i inne oficjalne dokumenty, które rozkłada na czynniki pierwsze. Pomagają jej w tym umiejętności analityczne i syntetyczne. Wierzy w moc twardych danych i w artykułach chętnie wykorzystuje wyniki badań, raporty i statystyki. Sama prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, dlatego z doświadczenia zna i rozumie problemy drobnych przedsiębiorców. Artykułami dotyczącymi spraw księgowych stara się je rozwiązywać. Stawia przy tym na prosty, zrozumiały dla każdego język, logiczną strukturę i przykłady z życia wzięte.
Pracę nad każdym artykułem zaczyna od zakwestionowania swojej wiedzy i sprawdzenia jej w źródłach. Prywatnie lubi zagadki logiczne i grę w Sudoku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Według Harvard Business Review 73% wszystkich klientów korzysta z wielu kanałów podczas podróży zakupowej. A to oznacza, że sklepy stacjonarne nie powinny traktować internetu wyłącznie jako alternatywy do tradycyjnej sprzedaży, ale jako jej cenne uzupełnienie.
Upadłość konsumencka to proces, który pozwala osobom fizycznym na pozbycie się długów w przypadku trwałej niewypłacalności. Wielu przedsiębiorców jednak zastanawia się, czy prowadzenie własnej działalności gospodarczej uniemożliwia skorzystanie z tej formy wsparcia prawnego.
Facebook – mimo rosnącej konkurencji ze strony TikToka, LinkedIna czy YouTube’a – nadal pozostaje jednym z najpotężniejszych narzędzi do prowadzenia działań reklamowych w internecie.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo