Pozycjonowanie long tail jako efektywna metoda promocji strony | ifirma.pl

Pozycjonowanie long tail jako efektywna metoda promocji strony

pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie to wiele różnych szkół i rozmaitych strategii. Jedną z nich jest pozycjonowanie long tail, w którym używa się słów kluczowych o długich ogonach. Co to dokładnie oznacza i komu może pomóc taki sposób promowania strony internetowej?

Dzięki dywersyfikacji metod pozycjonowania można osiągnąć coraz lepsze efekty takich działań. Sposobem, po który często się sięga, jest między innymi pozycjonowanie long tail, czyli pozycjonowanie w oparciu o szczegółowe, zazwyczaj wielowyrazowe frazy kluczowe. Dzięki tej metodzie promuje się stronę nawet na kilkaset różnych fraz po niewielkich kosztach. Czym dokładnie jest takie pozycjonowanie i jakie niesie za sobą korzyści dla właścicieli stron?

Pozycjonowanie long tail od kuchni

Metoda „na długi ogon” nie jest nowa w świecie SEO, a jej strategiczne znaczenie dla uzyskania konkretnych rezultatów (przyciągnięcia klientów zainteresowanych ofertą, usługą, zakupem) znane jest od dawna. Wybierając do pozycjonowania nie pięć, nie dziesięć i nawet nie dwadzieścia słów kluczowych, często bardzo popularnych i konkurencyjnych, ale kilkaset lub nawet kilka tysięcy fraz, można znacznie poprawić widoczność swojej strony. Jednocześnie nie trzeba się martwić o koszt takiego przedsięwzięcia. Usługi pozycjonowania fraz z długim ogonem należą do bardzo atrakcyjnych cenowo.

Na czym polegają działania long tail SEO?

Najprościej opisać je można jako pozycjonowanie opierające się na promowaniu strony na bardzo wiele różnych fraz kluczowych o specyficznej, dokładnej i szczegółowej konstrukcji. Najczęściej są to przede wszystkim:

  • dokładne nazwy produktów,
  • konkretne nazwy usług ze szczegółową lokalizacją,
  • informacje osobowe połączone z prowadzoną działalnością, np. artysty,
  • modele z częściowym opisem technicznym np. telefony, komputery.

Long tail bazuje na uzupełnieniu tradycyjnego pozycjonowania na główne słowa kluczowe pozycjonowaniem na liczne frazy, które zwiększają szansę na konwersję działań.

Wejście = akcja

Konwersją w świecie e-marketingu i SEO nazywa się sytuację, w której internauta po wejściu na stronę www dokonuje na niej jakiejś akcji. Z punktu widzenia sprzedawcy w sklepie internetowym będzie to przede wszystkim zakup produktu. Wejścia uzyskane ze szczegółowej frazy long tail sprawiają, że wskaźnik konwersji jest większy. Wynika to z faktu, że długie ogony pozwalają znaleźć internautom strony i sklepy z faktycznie interesującą ich zawartością. Po wejściu na nie i znalezieniu poszukiwanego produktu zwykle decydują się od razu na zakup, ponieważ nie muszą przeklikiwać się przez dziesiątki podstron, lecz wszystko znajdują jednym kliknięciem w wyszukiwarce.

Przeczytaj też: 5 błędów na stronie, które powodują spadek konwersji

Jak dobrać odpowiednie frazy long tail?

Przede wszystkim się nie ograniczać. W long tail SEO chodzi o to, aby swoją stronę opisać jak największą ilością różnorodnych słów i fraz kluczowych, ponieważ pozycjonowanie rozbite jest nie tylko na stronę główną i parę zakładek, ale również podstrony kategorii czy produktów w przypadku sklepów internetowych. Frazy warto dobierać wedle chociażby asortymentu dostępnego w sklepie, treści tematycznych poruszanych na stronie, lokalizacji świadczonych usług. Mimo że long tail daje praktycznie nieograniczone możliwości, frazy muszą pozostać związane z zawartością strony. Wybieranie słów dotyczących zupełnie innej branży, zupełnie mija się z celem.

Korzyści płynące z długiego ogona

Właściciel strony www, która pozycjonowana jest w ten sposób, może spodziewać się konkretnych efektów tych działań. To przede wszystkim wspomniany wyżej zwiększony współczynnik konwersji, ale nie tylko. SEO długi ogon to również większa liczba wejść na stronę i więcej internautów poznających jej zawartość i zapamiętujących nazwę. Ponieważ na frazy long tail występuje mniejsza konkurencja, o wiele łatwiej „wbić” je do TOP i utrzymywać na wysokich pozycjach. Dodatkowo takie pozycjonowanie na długi ogon jest korzystne finansowo: umożliwia wypromowanie wielu słów kluczowych przy nawet niewielkim nakładzie budżetowym.

Jak przeprowadzić dobre SEO pod długi ogon?

Rolą pozycjonera jest zapoznanie się z zawartością witryny oraz jej tematyką. Powinien ocenić, czy strona nadaje się pod SEO z długim ogonem, czy ma wystarczają liczbę zakładek i podstron, które mogłyby generować ruch. Jeśli nie – warto zasugerować właścicielowi rozbudowę oraz podjąć działania optymalizacyjne. Pozycjoner powinien też korzystać z zaawansowanych narzędzi ułatwiających dobór odpowiednich fraz. Podjęte działania muszą być spójne, a przy tym uzupełniać, a nie całkowicie zastępować tradycyjne pozycjonowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość