Jak dobrać słowa kluczowe i zwiększyć widoczność strony? | ifirma.pl

Słowa kluczowe – jak zwiększyć widoczność Twojej strony?

jak dobrać słowa słowa kluczowe

Słowa kluczowe są fundamentalnym elementem, jeżeli chodzi o zasięg Twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google. To klucz do sukcesu zarówno reklamy w Google Ads, jak i działań SEO. Jak znaleźć frazy związane z Twoją działalnością?

Słowa kluczowe są fundamentalnym elementem wpływającym na zasięg strony internetowej w wyszukiwarce Google. To (nomen omen) klucz do sukcesu zarówno reklam w Google Ads, jak i działań SEO. Z definicji słowa kluczowe są logicznym ciągiem znaków, używanym w celu wyszukania informacji w wyszukiwarce. Tylko jak znaleźć te związane z Twoją działalnością, po których użytkownik trafi właśnie na Twoją stronę?

Jak dobrać słowa kluczowe?

Podstawową czynnością, którą należy wykonać, aby znaleźć właściwe frazy, jest wcielenie się w rolę odbiorcy naszej reklamy bądź strony.

Dlaczego to tak ważne, by tekst na stronie lub w reklamie zawierał słowa kluczowe? Ponieważ pozbawione ich treści przynoszą znacznie gorsze wyniki, cokolwiek jest naszym celem – czy to sprzedaż, zdobycie subskrybentów, czy po prostu wyświetlenia.

Keyword research, czyli wyszukiwanie słów kluczowych

Keyword research to działanie standardowo wykonywane przez specjalistów zajmujących się optymalizacją stron, którzy dogłębnie analizują najczęściej wyszukiwane frazy z danego zakresu tematycznego. Ze znalezionych propozycji wybierają te frazy, które odpowiadają autentycznym potrzebom lub problemom użytkowników i które mogłyby skierować ich na pozycjonowaną stronę. Nie jest to tak trudne zadanie, jak mogłoby się wydawać – każdy właściciel strony, sklepu lub bloga może wykonać je samodzielnie, pomagając sobie w tym specjalnymi narzędziami, powszechnie dostępnymi w sieci.

Słowa kluczowe – narzędzia

Istnieje wiele oprogramowań ułatwiających keyword research. Zdecydowana większość z nich jest płatna (w trybie abonamentowym), lecz warto dokonać tej inwestycji na rzecz znacznie lepszego pozycjonowania naszej strony w przyszłości.

Jednym z nich jest KWfinder firmy Mangools. Jest to intuicyjna wyszukiwarka słów kluczowych, która dostarcza wielu cennych informacji na ich temat. Pozwala sprawdzić m.in. dokładną liczbę zapytań (z podziałem na poszczególne miesiące!), a także oblicza prawdopodobieństwo wyróżnienia się spośród konkurencji.

Polskim narzędziem tego typu jest Senuto, które nie tylko pomaga dobrać słowa kluczowe pod SEO, ale również pozwala sprawdzić, jaka jest aktualna pozycja w Google podstron naszego serwisu i jak radzi sobie… konkurencja.

Ciekawą propozycją może być również planer słów kluczowych KeywordTool.io, dostępny w wersji płatnej, z wieloma zaawansowanymi funkcjonalnościami, i nieco okrojonej, darmowej, która nawet bez rejestracji umożliwia sprawdzenie do kilkudziesięciu propozycji słów kluczowych na jedno zapytanie.

Narzędzia Google

Narzędziem, które równie dobrze wyszukuje słowa kluczowe, jest dostarczany przez Google AdWords Keyword Planer. To zdecydowanie najpopularniejsze oprogramowanie używane do keyword research, prawdopodobnie ze względu na fakt, iż jest darmowe. Wystarczy zarejestrować tam konto, aby cieszyć się pełnią możliwości oferowaną przez Keyword Plannera i z powodzeniem wyszukiwać frazy kluczowe, sprawdzać częstotliwość ich wyszukiwania przez internautów i potencjalny koszt reklamy na nie.

Słowa kluczowe a pozycja strony

Frazy kluczowe są fundamentalnym elementem, jeżeli chodzi o pozycjonowanie strony, ze względu na wykorzystanie ich w SEO. Podstawowym zadaniem tzw. Search Engine Optimization, jest optymalne pozycjonowanie danej witryny w wyszukiwarkach typu Google. W związku z tym dane frazy kluczowe powinny zostać dobrane pod kątem popularyzacji określonej strony. Trudno w ogóle mówić o pozycjonowaniu bez stosowania słów kluczowych.

Podział fraz kluczowych

Same frazy kluczowe wykorzystywane do SEO, dzielą się na kilka kategorii, takich jak:

  1. ogólne – szeroki zakres pojęć, np. koszulki,
  2. brandowe – zawierające nazwę danej marki, firmy, np. koszulki Adidas,
  3. szczegółowe – precyzyjniej określają słowo kluczowe, np. koszulki bawełniane Adidas,
  4. lokalne – przedstawiające miejsce, np. koszulki Białystok,
  5. long tail/z długim ogonem – wiele wyrazów, dokładnie opisujących frazę kluczową, np. koszulki bawełniane z podwójnym szwem.

Każdy z wyżej wymienionych rodzajów fraz kluczowych może być wykorzystywany także w linkach sponsorowanych, takich jak Google Ads, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie całej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość